Hallo allemaal!
Ik ben Martijn, 34 jaar, ik ben woonachtig in de provincie zeeland (Sint Maartensdijk) en sinds afgelopen woensdag in het bezit van een Opel Omega 2.0 automaat uit 1999 in de kleur casablanca weiß.
In het verleden heb ik een Opel vectra 2.0 8V GT gehad en veel plezier van gehad, daarna nog een Opel Astra 1.6 8V, die was snel de deur uit omdat ik toch wel wat vermogen wil hebben. Ongeveer 30 verschillende andere automerken later nu dus weer een Opel! Dit is toch wel een echte auto hoor, man man, wat een comfort en je voelt gewoon dat het een hele zware auto is. Wij kochten de auto voor een paar honderd euries om tijdelijk een andere auto te kunnen hebben voor extreem weinig geld icm veel luxe die veel ruimte te bieden heeft voor passagiers en bagage zonder dat het een stationwagen hoefde te zijn, maar we hebben er wel meteen respect voor gekregen omdat het helemaal niet aan doet als een "ouwe wagen"... Hopelijk kunnen wij hier wat langer mee rijden als "tijdelijk".. Wij hebben de Omega aangeschaft zodat wij een comfortabele reisauto hebben als wij deze zomer naar Oekraïne vertrekken, en aangezien de wegen daar niet al te best zijn wilden wij niet met een jonge auto op reis gaan omdat wij dan ongetwijfeld schade gaan oplopen door steenslag en schade door andere dingen, en daar zou ik dan echt van balen omdat ik te zuinig ben op iets nieuws! Nu maakt het niet zo veel uit omdat deze Omega toch al weer 16 jaar is geworden en al de nodige roestplekjes heeft gekregen, maar schade zoals deuken of krassen zijn er nu ook niet te vinden gelukkig! Nu krijg ik juist het idee om de Omega met veel liefde terug in nette staat te brengen, maar dan wel na de vakantie, en pas als ik er vertrouwen in heb gekregen dat ie me niet in de steek zal laten.
Zoals ik kan terug lezen in de boekjes is deze Opel Omega 15 jaar lang goed onderhouden door de 1e eigenaar bij Opel dealer van Staalduinen in Maasdijk. De eerste eigenaar heet ook van Staalduinen. Ieder jaar op tijd de beurten gehad en het onderhoudsboekje staat vol met stempels.
Op 21 januari 2014 is deze Omega op naam gezet van de 2e eigenaar, en deze persoon heeft de auto wat minder liefde gegeven, er zitten Linglong autobanden op aan de achterkant, en de auto was ontzettend smerig en stonk naar de rook en de asbak zat vol en de kofferbak leek wel een vuilstort met resten van bomen en planten en zand en veel viezigheid. Na een goede schoonmaakbeurt van meer dan 2 uur staat ie er gelukkig weer netjes bij, en dat verdiend deze slee toch wel.
Door de onderhoudsboekjes kreeg ik gewoon een goed gevoel over deze auto, hij is 15 jaar met veel liefde onderhouden, stond binnen in de garage gestald en heeft meerdere keren een lakbehandeling gekregen bij de Opel dealer en alle documenten zitten er bij met lakgarantie van telkens een jaar.
Jammer dat de Omega het laatste jaar slecht is onderhouden want daardoor zijn de kleine roestplekjes ontstaan, en schade aan het dashboard door overal gaten te boren op plaatsen waar je niet moet boren. Je moet zowiezo niet gaan boren het dashboard vind ik.
Na de aankoop bij een handelaar naar huis gereden, en meteen begon de eerste ellende. Tijdens de proefrit merkte ik niks, zo gaat dat altijd bij mij, maar onderweg vanuit Maassluis naar Zeeland op de snelweg begon de motor wat in te houden, en het MM-lampje begon te branden, dus het eerste wat ik dacht was; oh nee, wat heb ik gekocht??!! Meteen de handelaar opgebeld en ik kon gelukkig terug komen en hij zou 'm ff uitlezen, dat was nog kosteloos ook, dat had ik echt niet verwacht, zeer netjes dus. De boosdoener bleek de lambda sensor te zijn. Maar hij vertelde me dat de auto heel lang had stilgestaan en daardoor kan het ook komen. na een paar keer opnieuw starten blijft het MM-lampje ook wel uit en kun je rijden zonder problemen. Maar regelmatig gaat het MM-lampje toch weer branden. Bij de lokale VOD ook weer de Omega laten uitlezen voor het krijgen van een bevestiging dat het zeker wel gaat over de lambda sensor, en dat blijkt ook wel zo te zijn. De monteur stelde voor om de sensor eerst eens schoon te maken, daar was op dat moment geen tijd voor dus dit moet nog gebeuren. Nog even snel onder de auto kunnen kijken, ik zag dat de sensor wel erg vuil was door een kleine olie lekkage van een kleppendekselpakking of iets dergelijks, maar het zag er niet schokkend uit. De uitlaat moet nog wel gelast worden omdat er een klein gaatje zit.
De kilometerstand is nu 117000 km. Nog niet veel vind ik zelf.
De distributieriem is vervangen in maart 2011 bij kmstand 89000. Ik wil deze wel laten vervangen voor de vakantie.Bij de lokale VOD kost dit inclusief waterpomp en uurloon 250 euro. Dat vind ik wel meevallen!!
Voor al deze zaken moet nog een afspraak gemaakt worden. Jammer dat de lambda sensor zo duur is, 256,50!!!!
Klopt het dat er maar 1 lambda sensor op zit?? Ik heb hem wel gezien bij de uitlaat, je kunt er makkelijk bij. Een andere garage vertelde mij dat er 2 moeten zijn, 1 ervoor en 1 erachter maar de dealer zegt dat het er maar 1 is.
Als opties zit er op:
Cruise control, werkt perfect.
Climat Control, ijskoud.
Elektrische bestuurdersstoel, die wil niet meer, hij wil wel, maar kan niet.. je hoort het motortje wel klappen maar er gebeurd niks.. helaas :-(
Elektrische ramen voor, gaan soms wat stroef.(ouderdom)
Boordcomputer zit er niet op, dat is wel jammer, net als hoofdsteunen achter, deze auto is gewoon echt samengesteld door de eerste eigenaar.
De 4 traps automaat schakelt netjes, alleen is er te rustig met deze auto gereden en daarom is ie zo sloom.
Bij een koude start heb ik even problemen met vermogen, ik kan gas geven wat ik wil maar dan reageert hij niet, maar het MM lampje gaat dan niet branden. Ik zal de Omega nu vaak gaan gebruiken zodat ik 'm eens lekker schoon kan blazen. Ik heb het idee dat ie verstopt zit door te veel stilstaan. Met een warme motor heb ik bijna nergens last van, maar het vermogensverlies is toch ook weleens merkbaar bij het optrekken na een lange rit.
Bij de vorige eigenaar heeft de auto nog een grote onderhoudsbeurt gehad in februari 2015. Deze eenmansgarage heb ik gebeld, de stempel stond netjes in het boekje, en dit klopte. De 2 goedkope sloffen zijn er hier opgekomen. Het moest zo goedkoop mogelijk, het was een grote beurt van 600 euro. Remmen en banden onder meer.. toch merk ik dat als ik afrem, dat de auto dan naar links en rechts schiet. Kan misschien komen doordat de banden die eerst achter zaten naar voor zijn geplaatst?
Voorlopig hou ik het even hierbij, ik hou jullie op de hoogte, wellicht kunnen jullie mij nu alvast wat info of tips geven over de problemen die ik nu ervaar.
Foto's zal ik straks plaatsen op de juiste plaats hier op het forum!
Met vriendelijke groet,
Martijn
Ik ben Martijn, 34 jaar, ik ben woonachtig in de provincie zeeland (Sint Maartensdijk) en sinds afgelopen woensdag in het bezit van een Opel Omega 2.0 automaat uit 1999 in de kleur casablanca weiß.
In het verleden heb ik een Opel vectra 2.0 8V GT gehad en veel plezier van gehad, daarna nog een Opel Astra 1.6 8V, die was snel de deur uit omdat ik toch wel wat vermogen wil hebben. Ongeveer 30 verschillende andere automerken later nu dus weer een Opel! Dit is toch wel een echte auto hoor, man man, wat een comfort en je voelt gewoon dat het een hele zware auto is. Wij kochten de auto voor een paar honderd euries om tijdelijk een andere auto te kunnen hebben voor extreem weinig geld icm veel luxe die veel ruimte te bieden heeft voor passagiers en bagage zonder dat het een stationwagen hoefde te zijn, maar we hebben er wel meteen respect voor gekregen omdat het helemaal niet aan doet als een "ouwe wagen"... Hopelijk kunnen wij hier wat langer mee rijden als "tijdelijk".. Wij hebben de Omega aangeschaft zodat wij een comfortabele reisauto hebben als wij deze zomer naar Oekraïne vertrekken, en aangezien de wegen daar niet al te best zijn wilden wij niet met een jonge auto op reis gaan omdat wij dan ongetwijfeld schade gaan oplopen door steenslag en schade door andere dingen, en daar zou ik dan echt van balen omdat ik te zuinig ben op iets nieuws! Nu maakt het niet zo veel uit omdat deze Omega toch al weer 16 jaar is geworden en al de nodige roestplekjes heeft gekregen, maar schade zoals deuken of krassen zijn er nu ook niet te vinden gelukkig! Nu krijg ik juist het idee om de Omega met veel liefde terug in nette staat te brengen, maar dan wel na de vakantie, en pas als ik er vertrouwen in heb gekregen dat ie me niet in de steek zal laten.
Zoals ik kan terug lezen in de boekjes is deze Opel Omega 15 jaar lang goed onderhouden door de 1e eigenaar bij Opel dealer van Staalduinen in Maasdijk. De eerste eigenaar heet ook van Staalduinen. Ieder jaar op tijd de beurten gehad en het onderhoudsboekje staat vol met stempels.
Op 21 januari 2014 is deze Omega op naam gezet van de 2e eigenaar, en deze persoon heeft de auto wat minder liefde gegeven, er zitten Linglong autobanden op aan de achterkant, en de auto was ontzettend smerig en stonk naar de rook en de asbak zat vol en de kofferbak leek wel een vuilstort met resten van bomen en planten en zand en veel viezigheid. Na een goede schoonmaakbeurt van meer dan 2 uur staat ie er gelukkig weer netjes bij, en dat verdiend deze slee toch wel.
Door de onderhoudsboekjes kreeg ik gewoon een goed gevoel over deze auto, hij is 15 jaar met veel liefde onderhouden, stond binnen in de garage gestald en heeft meerdere keren een lakbehandeling gekregen bij de Opel dealer en alle documenten zitten er bij met lakgarantie van telkens een jaar.
Jammer dat de Omega het laatste jaar slecht is onderhouden want daardoor zijn de kleine roestplekjes ontstaan, en schade aan het dashboard door overal gaten te boren op plaatsen waar je niet moet boren. Je moet zowiezo niet gaan boren het dashboard vind ik.
Na de aankoop bij een handelaar naar huis gereden, en meteen begon de eerste ellende. Tijdens de proefrit merkte ik niks, zo gaat dat altijd bij mij, maar onderweg vanuit Maassluis naar Zeeland op de snelweg begon de motor wat in te houden, en het MM-lampje begon te branden, dus het eerste wat ik dacht was; oh nee, wat heb ik gekocht??!! Meteen de handelaar opgebeld en ik kon gelukkig terug komen en hij zou 'm ff uitlezen, dat was nog kosteloos ook, dat had ik echt niet verwacht, zeer netjes dus. De boosdoener bleek de lambda sensor te zijn. Maar hij vertelde me dat de auto heel lang had stilgestaan en daardoor kan het ook komen. na een paar keer opnieuw starten blijft het MM-lampje ook wel uit en kun je rijden zonder problemen. Maar regelmatig gaat het MM-lampje toch weer branden. Bij de lokale VOD ook weer de Omega laten uitlezen voor het krijgen van een bevestiging dat het zeker wel gaat over de lambda sensor, en dat blijkt ook wel zo te zijn. De monteur stelde voor om de sensor eerst eens schoon te maken, daar was op dat moment geen tijd voor dus dit moet nog gebeuren. Nog even snel onder de auto kunnen kijken, ik zag dat de sensor wel erg vuil was door een kleine olie lekkage van een kleppendekselpakking of iets dergelijks, maar het zag er niet schokkend uit. De uitlaat moet nog wel gelast worden omdat er een klein gaatje zit.
De kilometerstand is nu 117000 km. Nog niet veel vind ik zelf.
De distributieriem is vervangen in maart 2011 bij kmstand 89000. Ik wil deze wel laten vervangen voor de vakantie.Bij de lokale VOD kost dit inclusief waterpomp en uurloon 250 euro. Dat vind ik wel meevallen!!
Voor al deze zaken moet nog een afspraak gemaakt worden. Jammer dat de lambda sensor zo duur is, 256,50!!!!
Klopt het dat er maar 1 lambda sensor op zit?? Ik heb hem wel gezien bij de uitlaat, je kunt er makkelijk bij. Een andere garage vertelde mij dat er 2 moeten zijn, 1 ervoor en 1 erachter maar de dealer zegt dat het er maar 1 is.
Als opties zit er op:
Cruise control, werkt perfect.
Climat Control, ijskoud.
Elektrische bestuurdersstoel, die wil niet meer, hij wil wel, maar kan niet.. je hoort het motortje wel klappen maar er gebeurd niks.. helaas :-(
Elektrische ramen voor, gaan soms wat stroef.(ouderdom)
Boordcomputer zit er niet op, dat is wel jammer, net als hoofdsteunen achter, deze auto is gewoon echt samengesteld door de eerste eigenaar.
De 4 traps automaat schakelt netjes, alleen is er te rustig met deze auto gereden en daarom is ie zo sloom.
Bij een koude start heb ik even problemen met vermogen, ik kan gas geven wat ik wil maar dan reageert hij niet, maar het MM lampje gaat dan niet branden. Ik zal de Omega nu vaak gaan gebruiken zodat ik 'm eens lekker schoon kan blazen. Ik heb het idee dat ie verstopt zit door te veel stilstaan. Met een warme motor heb ik bijna nergens last van, maar het vermogensverlies is toch ook weleens merkbaar bij het optrekken na een lange rit.
Bij de vorige eigenaar heeft de auto nog een grote onderhoudsbeurt gehad in februari 2015. Deze eenmansgarage heb ik gebeld, de stempel stond netjes in het boekje, en dit klopte. De 2 goedkope sloffen zijn er hier opgekomen. Het moest zo goedkoop mogelijk, het was een grote beurt van 600 euro. Remmen en banden onder meer.. toch merk ik dat als ik afrem, dat de auto dan naar links en rechts schiet. Kan misschien komen doordat de banden die eerst achter zaten naar voor zijn geplaatst?
Voorlopig hou ik het even hierbij, ik hou jullie op de hoogte, wellicht kunnen jullie mij nu alvast wat info of tips geven over de problemen die ik nu ervaar.
Foto's zal ik straks plaatsen op de juiste plaats hier op het forum!
Met vriendelijke groet,
Martijn