Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

externe audio ccrt 2008 bose sound

goedendag leden,

ik heb eens een vraagje:

als ik door het menu van mijn ccrt2008 heen blader ( wat overigens snel is gebeurd :P ) kom ik een instelling ext volume tegen.
dus heb ik gekeken of ik ergens tulp kabels ofzoiets erin kan prikken maar dat gaat helaas niet op })

wat zou nou de beste manier wezen om de bestaande (externe) navigatie/dvd over het bose systeem te laten gaan?

graag hoor ik wat theorien
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Radio vervangen door een versie met ingebouwde navi en ondersteuning voor Bose kan een optie zijn.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Orry zei:
heej b buster

kan ik hier geen iso splitters gebruiken ?

Nope, cinch is niet naar buiten gebracht met de GM radios.
Althans niet met de CDR500, en NCDC2011/13/15 reeks.

Er is wel ergens een truuk om de CDC ingang te hacken, maar dan moet je voldoende electronica kennis hebben ;)
 
B-Buster zei:
Radio vervangen door een versie met ingebouwde navi en ondersteuning voor Bose kan een optie zijn.
Dus een NCDC2011/13/15, maar er nog meer types of merken die dit ondersteunen?
Het nadeel van een aftermarket radio vind ik dat je het CID scherm niet meer kunt bedienen omdat de knop waarmee dit gebeurt op de unit zit.

Gr. Paul
 
Ik zie dat Orry een b1 heeft, dan geeft de bediening van het scherm geen problemen. En een NCDC past daar niet in helaas.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een CCRT2008 is alleen in een B2 geleverd dus ik denk niet dat we het hier over een B1 hebben.
 
B-Buster zei:
Een CCRT2008 is alleen in een B2 geleverd dus ik denk niet dat we het hier over een B1 hebben.
Inderdaad....die had ik ook in m'n vorige b2. Navigatie had ik een aparte speaker voor maar die zat ergens verstopt achter een rooster ofzo. Op zich geen probleem hoor dat het niet over de radiospeakers ging.

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
Dit verslag van Peter/Vega heb ik laatst ook nog gelezen op zoek naar wat er allemaal voor komt kijken om een 'vast' navigatiesysteem in een B1 te plaatsen

Het meeste heb ik nog liggen.
 
Vega zei:
P.H. zei:
Dit verslag van Peter/Vega heb ik laatst ook nog gelezen op zoek naar wat er allemaal voor komt kijken om een 'vast' navigatiesysteem in een B1 te plaatsen

Het meeste heb ik nog liggen.

Hallo Peter, wat heb je nog liggen en wat is er dan nog nodig om het werkend te maken ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
Hallo Peter, wat heb je nog liggen en wat is er dan nog nodig om het werkend te maken ?

Radio NCDR1100
CID
Zal hier en daar nog wel een paar stekkers hebben.

Wat heb je verder nog nodig:
Veel geduld.
GPS Antenne
CD's
Diverse stukken kabels om het een en ander aan te sluiten.
 
Vega zei:
P.H. zei:
Hallo Peter, wat heb je nog liggen en wat is er dan nog nodig om het werkend te maken ?

Radio NCDR1100
CID
Zal hier en daar nog wel een paar stekkers hebben.

Wat heb je verder nog nodig:
Veel geduld.
GPS Antenne
CD's
Diverse stukken kabels om het een en ander aan te sluiten.

@Peter
Geduld hebben is niet een van mijn sterkste punten
GPS antenne, zit die er niet op of is die ontvanger linksboven op het dashboard daar niet voor te gebruiken?
CD's. Ik heb een nav cd links achterin de kofferbak, is die daarvoor te gebruiken ?
Kabels, ik heb wel een sleepkabel _O-

Het is nog een hele klus als ik het zo lees......
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat is dan jammer want het zit nu in een van de bijna 100 dozen. _O- Maar je krijgt er wel iets moois voor terug.
d418c296.jpg

Misschien is die GPS antenne wel te gebruiken,ligt eraan wat voor stekker daar aan zit.
Dat navi ding achterin en cd's is niet meer te gebruiken.
 
Deze foto ken ik, radio/.... Ziet er mooi uit, dat gat ernaast is minder.
Blijft de cd wisselaar 6 st. Die ook in de kofferbak zit wel te gebruiken ?

Wat een vragen allemaal....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nee, die komt te vervallen. B2 dashboard kasje voor een Telematica unit is de oplossing, daar kan een 4 CD wisselaar type CDC3 in.

Mooie set, heb ik ook nog liggen. Iemand was bezig een kabelboom voor me te knutselen. _O-
 
Hoi Jacco, Ik heb een vermoeden wie ! :)

Als de cd wisselaar ook vervalt en ook nog is het dashboardkastje ( er is al zo weinig bergruimte) dan laat ik het maar zo als het nu is. Ik had gehoopt dat het wat gemakkelijker zou zijn. Plus dat ik het niet zelf kan aansluiten er nog bij komt 8)7

Peter in ieder geval bedankt voor je reactie d:)b

Ga ik toch eerst is kijken wat er allemaal moet gebeuren voor parkeersensoren in de achterbumper, hebben we het pas nog over gehad, dat kastje zit er bij mij niet in.

Bedankt
 

Vega

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
dat gat ernaast is minder.

Daar is naderhand een origineel bakje in gekomen, was ten tijde van de foto nog niet aanwezig.

B-Buster zei:
Nee, die komt te vervallen. B2 dashboard kasje voor een Telematica unit is de oplossing, daar kan een 4 CD wisselaar type CDC3 in.

Dat dashboard kastje heb ik ook nog liggen

Iemand was bezig een kabelboom voor me te knutselen. _O-

Heb je die foto met die dozen gezien, in één daarvan zit het in. _O-

P.H. zei:
Hoi Jacco, Ik heb een vermoeden wie ! :)

Ssssst

Peter in ieder geval bedankt voor je reactie d:)b

Graag gedaan

Ga ik toch eerst is kijken wat er allemaal moet gebeuren voor parkeersensoren in de achterbumper, hebben we het pas nog over gehad, dat kastje zit er bij mij niet in.

O dat is makkelijk. :Y
 
Bovenaan