Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ff voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiendag met z'n allen hier :) !

Ik ben Marc (zo noemen ze me tenminste) en op zoek naar een Omega diesel. Waarom? Simpel: mooie auto, nog een echte Opel met achterwielaandrijving, ruim, alle luxe etc.

Aangezien ik binnenkort aardig wat km's ga maken zoek ik bewust een diesel. Heb mijn oog laten vallen op een 2.5, rijdt heerlijk relaxed, is supercomfortabel en (als ie niet kapot gaat) nog betaalbaar per kilometer.
Tot nu toe steeds met lease-diesels onderweg geweest, maar nu wordt het een privebezit.

Heb al aardig wat gelezen hier op het forum, maar zal jullie zeker nog bestoken met vragen. Maar ach, daar doen we het toch ook voor lijkt me: samen weten we meer dan alleen.

See you!
 
Das mooi :) ! Ik zoek 'm juist ook vanwege het mooie lopen en de afstanden die ik moet rijden.
Maar dan heb ik wel vervoer nodig dat enigszins storingsvrij is, ondanks de relatief hoge km-standen die ik zo hier en daar tegenkom.
 

richard66

500.000+
rtvankampen zei:
Hai Marc,

Welkom hier, ha Berry nou nog een mooie diesel??? Is die alweer gedemonteerd??

Gr Rob vK


Ha ha die komt alweer naar belgie _O- _O- _O-

Gr Richard :b<br /><br />-- 15 mei 2014 15:16 --<br /><br />Hallo Marc welkom op het Forum

Ik ben zelf in het bezit van 3x binnen kort 4x omega 2,5 Turbo Diesel , rijden super de ene net 500,000 km weg d:)b

Hoe wel nummer 4 voor mijn zoon is O-)

Veel su6 met zoeken , let wel op als je er een koop , ( 2,5 dat de diesel pomp niet lekt kom nog al eens voor als ze 250,000 a 300,0000 km bij de TD

(van de TDI weet ik niet deze hebben weer andere problemen )

Gr Richard, :b
 
Veel su6 met zoeken , let wel op als je er een koop , ( 2,5 dat de diesel pomp niet lekt kom nog al eens voor als ze 250,000 a 300,0000 km bij de TD

(van de TDI weet ik niet deze hebben weer andere problemen )

Gr Richard, :b[/quote]

Euh, en wat voor problemen mag ik verwachten dan? Ik heb een 2.5DTI op het oog, met de common rail BMW aan boord. Hoop niet dat dat een ellende wordt :?
 
jack-omegax3.0xe zei:
Ik moet afkloppen heb nog geen grote storingen gehad. Km stand rond de 270k.
Enige probleem was de dynamo en een diesel leiding die lekte.

Hmm, dat klinkt bemoedigend. Ik snap dat een auto van 11 jaar met meer dan 2 ton op het tellertje mankementen kan krijgen, tis alleen niet leuk als JIJ dan net de eigenaar bent... 8)7
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Diesel leiding aan de pomp heb ik ook gehad.

wervelkleppen, kapotte piston, injectoren en motorsteunen.

Dit zijn (kostelijke) euvels maar ik wil je niet ontmoedigen, want ik heb ondertussen al dik 240.000km y25dt rijplezier.
Neem je deze waarschuwingen van in het begin mee (in het aankoopbudget) dan ben je redelijk safe.
 
Zo, deze week eindelijk de Omega opgehaald. Het grote klussen kan nu beginnen, hopelijk gevolgd door het grote genieten ;) 8)

Alvast snel een eerste piccie:
9a93dw.jpg


Groet, Marc
 
Welkom hier.

En is het een 2.5 dti geworden.

heb er zelf 1 en wat een genot. _/-\o_<br /><br />-- 06 jun 2014 21:33 --<br /><br />Akkoord het duurde een beetje lang voor de foto geladen werd.

Ik heb bij mezelf vrij snel de egr klep afgesloten. En het inlaat traject ontdaan van al het roet. En daarna liep die gelijk een stuk rustger
 

yoyo

The UK brothers
Hartelijk welkom hier p het OOP en veel plezier met de aangeschafte Omega.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan