Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

foto's omega

Ook onder de motorkap ziet mijn omega er nog prima uit na 160.000 km.
ac7wcw.jpg

2u5bacm.jpg

2nan3tu.jpg


Opel omega van 06\99 :d

De moeite waard
Gr
wilfred
 

tonboy

Verbannen
Wilfred, ik wil graag de gegevens controleren aan de hand van het vin nummer, heb jij dat voor mij? Blijft mij namelijk enorm intrigeren hoe deze motor in een 99 zit
 
Blauwe koelvloeistof? Of is dat met dit blok geen probleem?

Ziet er zeker netjes uit under the hood :).
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die ziet er nog erg netjes uit. :)

Een 2.0 8V is niet veel geleverd, dus in die zin wel wat bijzonder.
Ik denk zo'n beetje het meest degelijke blok dat je erin kunt hebben, een stuk betrouwbaarder als de 16V's.
 

tonboy

Verbannen
Heb net aan de hand van de VIn (via PM van Wilfred gekregen) de boel in Ecat gecontroleerd. En inderdaad, een oude 8 klepper....
Wist dat Opel veel gerommeld heeft met de laatste modelen van vóór de facelift, onder andere met kabelbomen en uitrusting, maar dat ze ook een 8 V er nog in hadden gegooid...
Niets dat er iets mis is hoor met zo'n motor, maar wel sterk verouderd (vanaf 1981- ) en veel minder HP dan de 2.0 16V
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
tonboy zei:
Wist dat Opel veel gerommeld heeft met de laatste modelen van vóór de facelift, onder andere met kabelbomen en uitrusting, maar dat ze ook een 8 V er nog in hadden gegooid...

Is niets iets van de laatste modellen voor de facelift, die configuratie is sinds 1994 geleverd. ;)
 

Joep

Verbannen
Ik had ook altijd gedacht dat die 8v motoren in de eerste B1 Omega's zaten. Weer wat geleerd. :)
 
Super motoren!

Veel minder HP valt toch nog wel mee?

115pk ipv 136pk toch?

Dat is ff snel uitgerekend 21pk verschil.


Tuurlijk is een 16 klapper moderner, zuiniger en sneller. ..

Wel zit alles lekker onderin de toeren waardoor zo'n blok best vlot aanvoelt.
(Herinneringen A Omega Sjors)

Super degelijk. ... Volgens mij kun je een gebroken distributie riem gewoon vervangen en daarna weer vrolijk verder rijden.
(Correct me if I'm wrong[emoji6] )

Groeten,

Niels
 
Heb ik idd ook gehoord van de db riem, dat de speling tussen de kleppen en de cilinder voldoende zijn om elkaar niet te raken bij evt. breken.

Verder ben ik zelf ook zeer tevreden over de 8 kleppers. Maar dan wel nog de oude c2.0ne die hebben mijn nog niet in de steek gelaten, tot nu toe alleen nog auto's gehad met deze motor.
 
das waar en een 2.0 16v van een omega is er dan eigenlijk toch ook op achteruitgegaan voorheen in astra en kadett en calibra ... nog leverbaar geweest met 156pk!!
 

tonboy

Verbannen
lowflyer zei:
das waar en een 2.0 16v van een omega is er dan eigenlijk toch ook op achteruitgegaan voorheen in astra en kadett en calibra ... nog leverbaar geweest met 156pk!!
Dat heet dan vooruuitgang _O-
 
die motor is toen geleverd voor de zakeleijke markt de omega was toen net iets goedkoper bleef onder een bepaald bedrag en was toen interessant voor de zakelijke markt
 
Hoi,

Ik heb de omega gekocht ( met jaar APK) omdat mijn andere omega de koppakking eruit ligt en die onkosten mij de omega niet meer waard was omega B1 X2.OXEV.
Maar goed de omega bevalt en staat mooi op de banden en die andere die heb ik laten schorsen.

Met vr Gr.,

Wilfred :w
 
Bovenaan