Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Foutmelding bij starten

Hallo,

Sinds anderhalf jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een Opel Omega 2200 Elegance edition. Ik ben hier zeer tevreden over maar er is toch iets waar ik me zorgen om maak.
Soms, wanneer ik de wagen start, schiet hij niet direct in gang en gaat dat alom bekende gele lichtje met een auto en moersleuteltekentje branden.
Wanneer ik mijn motor afleg en opnieuw probeer, is dit in de meeste van de gevallen weg. Dit komt om de maand toch wel tweemaal voor.

Meestal heb ik dit , wanneer ik net een kleine afstand gereden heb (en ik moet mijn wagen ergens stationneren om bv een boodschap te doen).
Vorig jaar heb ik hem eens aan de computer laten leggen en dan zei de medewerker dat hij niets speciaals zag qua foutmeldingen, hij heeft deze verwijderd en laten vallen dat er misschien iets mis is met een sensor.
Ik heb volgende week een afspraak geregeld met mijn garagist om hem nogmaals te laten screenen op foutmeldingen.

Nu is mijn vraag, is dit schadelijk voor de auto als ik er deze- en volgende week nog mee rij?

Met Vriendelijke Groeten,

Joachim
 
Zoals je zegt het komt iedere keer terug dan is er toch iets niet goed en zul je hem toch uit moeten lezen wil je achter dit euvel komen
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad, probeer eens een andere sleutel.
Misschien is je transponder in de sleutel niet lekker meer of als het blijft bestaan de transponderring of de stekkervebinding.

Foutmeldingen moeten met een Tech2 te zien zijn.
 
Bovenaan