Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

geboefte uit heemskerk

Tijdens de proefrit in mijn toen nog aan te schaffen omega was mij een olie verbrand luchtje opgevallen .
Daar zouden ze nog even naar gaan kijken .
Er was eens wat olie op de uitlaat gevallen uit het differentieel , dat maken we wel even goed schoon .
Na de aanschaf bleef het ding lekken op de uitlaat , dus ze hebben er een nieuwe keerring in gezet dan zou het probleem wel weg zijn .
niet dus ! We proberen nog maar eens een keerring .Die was weer lek op korte termijn!
Gelukkig allemaal garantie werk dus het deed nog geen pijn zeg maar .
Toch zo nu en dan naar de dalton's om de boel bij te laten vullen totdat ze een goed tweedehands differentieel voor me hadden .
maar de tijd ging maar door en er gebeurde niet veel .
Het vertrouwen was steeds minder in een goede oplossing , dus eens aan de jongens van de club gevraagd of die er eens een kritisch blik op wilden gooien.
dat heb ik geweten ! Het huidige differentieel was een slapende sluipmoordenaar en kon elk moment vast slaan met alle nare gevolgen vandien , o.a het plotseling stilstaan van de achterwielen en de hele boel slopen in de aandrijving .
Ik dacht ( beetje naief) dat dat alleen kon als er geen olie meer in zou zitten en hij was net bijgevuld dus...
Ze hebben meteen een tijdelijk donor differentieel eropgezet voor me ,ik moest toch veilig terug naar huis . nogmaals mijn dank voor het bieden van deze oplossing!
Vandaag naar de garage terug geweest met het kompleet stuk gedraaide differentieel in de achterbak .
Ze wilde er niet eens naar kijken , echter toch heb ik hun kunnen overtuigen om aan mij een goed differentieel te leveren .
Daar zou ik in de loop van de dag over teruggebeld worden , en toen was het 1800 uur nog steeds geen belletje .. hmm.
op de site van hun staan dus 2 mobiele nummers , de eerste gebeld , meneer zat in portugal en kon mij niet te woord staan .
Het tweede nummer geprobeerd om 1830 uur en zowaar werd er opgenomen en werd mij verontwaardigd verteld dat ik wel degelijk een telefoontje gehad zou hebben waarin gezegd zou zijn dat er een goed differentieel naar hun onderweg is , dus zal het dan toch nog goedkomen ?
Als het differentieel er is maar weer de hulp inroepen om het donor differentieel er weer onderuit te halen en de nieuwe goed eronder te laten zetten .
na anderhalf jaar aankloten zal het dan toch nog goed komen ?
DALTON laat ik dus NIET meer aan de omega sleutelen dat vertrouwen is immers helemaal weg .
Ondanks dat dalton best wel goede garantie heeft geleverd, op het dif . na , zal ik hun niet snel aanbevelen om een voertuig bij hun aan te schaffen.
mijn gezin laten rondrijden in een tikkende tijdbom ...daar wordt ik stil van!
Wat een ander van het differentieel vond boeide hun trouwens niet , dus al met al mag ik mijn handen dichtknijpen dat ze me toch een differentieel gaan leveren.
groeten sicky
 

Vega

Medewerker
Administrator
Samen met Ralph hebben we het differentieel bekeken en gevoeld en dan schrik je wel van de slechte staat ervan. Alle lagers hadden het begeven en er zat een redelijke gevaarlijke speling op de pignonas, ook miste er een stuk pignonasbescherming waardoor deze gedeeltelijk zichtbaar was. Veel olie zat er niet meer in, die zat op de brandstoftank en aan de achterbumper.
We waren het er allemaal over eens dat dit een zeer gevaarlijke situatie was en hebben toen voor tijdelijk een ander differentieel gemonteerd.

De reactie van de garage verbaasd me niet echt, echt waardeloos dat het bedrijf geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft en maar wat aanrommelt en een andere in gevaar brengt.

Goede keuze om daar NOOIT meer naar terug te gaan.

Ik hoop dat ze binnenkort met een goed differentieel over de brug komen zodat je alle ellende achter je kunt laten.
 

Colinh

Donateur 2023
Bij wie was dat dan Leon?


Overigens zitten in de IJmond regio wel meer onbetrouwbare lui denk aan Beverwijk, IJmuiden..


Beter dat het opgelost is door de OOP jongens ! Maar nog beter als dat natuurlijk niet had gehoeven.


OOP _/-\o_





gr Colin
 
Sorry Leon,

ik zat me later te bedenken dat ik je niet eens een keuze heb gelaten.
Ralph, Vega en ik zaten elkaar aan te kijken nadat we zelf enigszins waren bijgekomen van de schrik... hoe dúrf je een auto zo rond te laten rijden |:(
De beslissing hebben we dus ook snel genomen: Leon konden we zo niet meer naar huis laten gaan :N

Wie kent haar nog: Bessie de dappere diesel van DannyO en Marjon?
De diff van deze diesel kwam nu héél goed van pas. En ondanks dat de teller op ruim 350.000 km stond, was het diff nog in prima conditie d:)b
De verhouding van deze diff wijkt wel iets af van degene die onder de Omi van Leon zat, maar beter zo naar huis, dan nooit meer thuis komen :X

Anderhalf uur later en een proefritje van een aantal km's, zagen we Leon weer binnen stappen met een glimlach van oor tot oor... hij wist niet eens dat de Omega zo een fijne en stille wagen is :s
Leon, sorry man... ik hoop dat je eruit gaat komen met de Dalton's.
En zo niet... dan kun je hier nog een stukje aanvullen ;)

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
Kijk dat is toch een prachtige (nood)oplossing Leon? :Y
Je kan de gasten best wel dankbaar zijn voor hun hulp, goed gedaan mannen! _/-\o_
 
R

Ralph

Gast
het was belachelijk veel speling, als ik dit doe dan ligt mijn omi gelijk in elkaar. hij reed er ruim 1.5 jaar mee rond.
 
vandaag DONORDAG , nu heeft de garage het differentieel omgewisseld voor eentje met de juiste ratio , ze hebben dit uiteindelijk toch netjes opgelost . nu rijdt de omega weer heel fijn .het is heel jammer en dom van hun dat ze dit niet eerder hebben gedaan. het is natuurlijk niet goed dat ze het pas vervangen door dat de klant aan blijft dringen dat er iets niet klopt aan de auto.
maar laten we positief eindigen :d deze klant is weer blij met zijn wagen en zal niet meer iemand aanraden daar een auto aan te schaffen.
 
Wat ik al in de PB schreef, Leon: goed dat ze het uiteindelijk toch opgelost hebben.
Het is idd wat aan de late kant, maar ze hebben het wel opgelost.
En nu maar genieten van je dikke limo :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi dat het nu naar tevredenheid is opgelost en je weer in alle veiligheid van je Omega kunt genieten. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad goed om te horen.
Beetje jammer dat het allemaal zo lang heeft moeten duren.
 
Bovenaan