Vandaag is de Omega door z'n knieën gezakt. Het linkervoorwiel zakte door. Gelukkig was mijn vrouw vlak bij huis en ze heeft de auto met pijn en moeite en wat geschaaf thuis gekregen. Ik dacht aan een gebroken veer, toen ik het hoorde, maar toen ik ging kijken, zag ik dit:
Het linkervoorwiel stond naar buiten en dat gebeurt niet bij een gebroken veer. Misschien een spoorstang gebroken, dacht ik? Maar toen ik hem opkrikte en het wiel eraf haalde, zag ik dit:
Een gebroken draagarm, middendoor op het achterste oog!
Het was een gebruikte draagarm met wat oppervlakkige roest, maar niet doorgeroest, kijk maar op het breukvlak. Ik heb al sinds 3 jaar en bijna 50.000 km. in het voorste oog PU-bussen. Sinds februari, nog maar 6.000 km. geleden heeft Ralph op mijn verzoek ook PU-bussen in het achterste oog gezet. Dat oog is nu gebroken bij de linkerarm.
Zou dit dan toch de ophanging te stijf hebben gemaakt? Een andere reden voor de breuk kan ik niet bedenken.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met PU-bussen en dit soort problemen?
De wagen is niet meer te verplaatsen, dus ik laat hem afslepen door de ANWB. Er gaan nieuwe armen onder, met gewone rubber...
En mocht iemand een set gebruikte PU-rubbers willen hebben, ik heb ze te koop voor een heel zacht prijsje
Maar ik raad het niet aan om ze te nemen.



Het linkervoorwiel stond naar buiten en dat gebeurt niet bij een gebroken veer. Misschien een spoorstang gebroken, dacht ik? Maar toen ik hem opkrikte en het wiel eraf haalde, zag ik dit:

Een gebroken draagarm, middendoor op het achterste oog!
Het was een gebruikte draagarm met wat oppervlakkige roest, maar niet doorgeroest, kijk maar op het breukvlak. Ik heb al sinds 3 jaar en bijna 50.000 km. in het voorste oog PU-bussen. Sinds februari, nog maar 6.000 km. geleden heeft Ralph op mijn verzoek ook PU-bussen in het achterste oog gezet. Dat oog is nu gebroken bij de linkerarm.
Zou dit dan toch de ophanging te stijf hebben gemaakt? Een andere reden voor de breuk kan ik niet bedenken.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met PU-bussen en dit soort problemen?
De wagen is niet meer te verplaatsen, dus ik laat hem afslepen door de ANWB. Er gaan nieuwe armen onder, met gewone rubber...
En mocht iemand een set gebruikte PU-rubbers willen hebben, ik heb ze te koop voor een heel zacht prijsje
