Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Geen Kachel B2 V6

Berry

OOP Huisleverancier
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Mijn kachel geeft alleen een heel klein beetje warmte via de middelste lucht roosters alleen als ie op HI staat.
Wat heb ik geconstateerd,motor komt gewoon op temperatuur,de bovenste kachel slang word kokend heet en de onderste blijft louw.
Het opvoerpompje [schuin onder het koelvaatje] draait niet want er staat geen stroom op |:( als ik deze door verbind word de onderste kachel slang ook goed warm maar nog steeds geen verschil.
Heb het hele kachel systeem uitgelezen,geen fout meldingen en alle kleppen werken gewoon.
Voor mijn gevoel reageert het systeem niet als ik de temperateur verdraai.Als hij bv op HI staat blaast hij vol uit zet ik hem dan op 27 graden dan dan is de ventilator bijna uit als of het al 27 graden in de auto is.
Toen viel mijn oog op de buiten temperatuur in de display en die stond in de 50 graden :')
IMAG0059.jpg

Ik heb de sensor voor de buiten temperateur vervangen maar dan geeft ie als nog een verkeerde waarde
Zou dit van invloed hebben op mijn kachel .....denk het haast wel,maar hoe los ik het op,en waar zit de temperateur sensor in de auto.
Alle electronica in de auto werkt behalve dus het electrische waterpompje bij het koelvaatje en het electriche waterpompje op de radiateur [rechts boven]hier staat geen stroom op.
Gr B
 
Berry, de sensor voor de meting voor de binnenruimte zit volgens bij in het unit van de binnenverlichting.
Daar zit een roostertje en daar zou hij achter moeten zitten.
 
Marcel3.2 zei:
Berry, de sensor voor de meting voor de binnenruimte zit volgens bij in het unit van de binnenverlichting.
Daar zit een roostertje en daar zou hij achter moeten zitten.
Daar zit bij mij volgens mij de microfoon van de telefoon als ik het goed heb?
@Berry heb je al een reset gedaan met de knoppen op je regelunit? Heb het even opgezocht:
Druk op de AUTO knop, druk vervolgens op de recirculatie knop (drie sagetele verschijnt op het display zonder het midden), wacht twee seconden en terugkeren recirculatie knop. Was vertaald vanuit het Roemeens stond erbij dus staan wat gekke dingen bij :) .

Gr. Paul
 
Sensor voor de binnentemperatuur staat precies in het midden van de voorruit op het dashboard, dat ronde bolletje, resetten van de kachel is de aan/uit knop en de knop 'auto' ingedrukt houden.

Gr Hugo
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In de binnenverlichting zit inderdaad de microfoon van de telefoon(voorbereiding).

De ECC resetten doe je door de AUTO en OFF knop tegelijk ingedrukt te houden.

Eventueel ECC unit vervangen, ze geven vaker problemen. Daarin zit ook een sensor die de temperatuur meet (roostertje in het midden) Tevens kun je de temperatuursensoren laten kalibreren met een Tech2 zodat ze mekaar beter begrijpen.
 
Dat bolletje aan de voorkant is volgens mij alleen de lichtsensor, er zit toch ook nog een echte temperatuurvoeler in het interieur normaal bij ECC?
Of is dit bij de Omega gecombineerd.
 
Marcel3.2 zei:
Dat bolletje aan de voorkant is volgens mij alleen de lichtsensor, er zit toch ook nog een echte temperatuurvoeler in het interieur normaal bij ECC?
Of is dit bij de Omega gecombineerd.
Heb toevallig de handleiding van de week opengeslagen, waarom weet ik niet meer :?, maar daar staat dat dit bolletje de warmte meet van de zon op de ruit ;-). Maar alles kan kapot natuurlijk, als deze denkt dat er 50 °c binnen komt zal er ook iets niet goed gaan.

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marcel3.2 zei:
Dat bolletje aan de voorkant is volgens mij alleen de lichtsensor

Dit is een zonnesensor, die meet de zonkracht en stelt daarop de ECC op in.
 
ooit een koppaking probleem of warmtewisselaar kapot gehad bij deze wagen ???

ik heb vorig jaar het zelfde gehad met mijn wagen
alles werkte maar geen warmte
bleek dat de kachel radiateur verstopt zat met olie resten van een geval lekke warmtewisselaar
door spoelen hielp ook niet meer dus maar vervangen en probleem opgelost
 
Joep zei:
Kan het kwaad de ECC zoiezo eens te resetten? Neem aan van niet toch?
Nee hoor, heb ik ook gedaan en ik had het idee dat hij wat rustiger z'n werk deed daarna ipv ineens voluit te blazen bij instellen van de temperatuur.

Gr. Paul
 
Bij mijn Omega hadden ze het over een buitensensor die niet goed functioneerde. Dit was net nadat ik mijn B2 gekocht had en ook kachel problemen kreeg.
Ik had toen nog geen werkend display dus kon niet zien wat de buitentemp aangaf. Maar er is dus wel een koppeling met binnen en buiten temperatuur.
 

Vega

Medewerker
Administrator
IJsblok zei:
Joep zei:
Kan het kwaad de ECC zoiezo eens te resetten? Neem aan van niet toch?
Nee hoor, heb ik ook gedaan en ik had het idee dat hij wat rustiger z'n werk deed daarna ipv ineens voluit te blazen bij instellen van de temperatuur.

Gr. Paul

Het is iets wat je zo nu en dan wel eens moet herhalen om de motoren en kleppen weer eens te synchroniseren. Met de Tech 2 kan je het systeem caliberen, gaat net wat verder dan de AUTO en OFF knop tegelijk ingedrukt te houden.

Cjibclient zei:
Bij mijn Omega hadden ze het over een buitensensor die niet goed functioneerde. Dit was net nadat ik mijn B2 gekocht had en ook kachel problemen kreeg.
Ik had toen nog geen werkend display dus kon niet zien wat de buitentemp aangaf. Maar er is dus wel een koppeling met binnen en buiten temperatuur.

Zonder goede buitentemperatuursensor doet de ECC het niet, de ECC doet het ook niet als er geen display is gemonteerd.
Ik heb zelf één keer een kapotte buitentemperatuursensor gehad in de zomer (+25 gr buiten) en de ECC dacht dat het toen heel koud was, met een kachel op kernsplitsing in de zomer net een dag voordat je op vakantie wil gaan is niet prettig.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Vanavond nog effe bezig geweest ondanks de kou ;)
IMAG0068.jpg

snel weer een ander sensortje er in en het was weer lekker warm
IMAG0067.jpg

de kachel op 27graden gezet en dan geeft ie het volgende aan
IMAG0073.jpg

IMAG0069.jpg

Let vooral op de buiten temp terwijl de display -2,5 aan geeft
IMAG0071.jpg

soms geeft ie een fout waarde
IMAG0074.jpg

En nog altijd geen stroom op de 2 pompjes
IMAG0075-2.jpg

Ik weet het niet meer .....krijg het al warm als ik er aan denk
Gr b
 
Bovenaan