Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

geen versnellingen meer

Vandaag de automaat laten vervangen van mijn Omi. Bij het wegrijden geen bijzonderheden maar eenmaal thuis, 15km verder een fluitend geluid. Bij de proefrit was dit nog niet volgens de garage. Ik merkte vermogens verlies en een schommelend toerental in zijn D. Vervolgens terug, olie gecontroleerd. Heel even weer normaal, maar na 100 meter geen beweging meer in de auto te krijgen. Zelfs in de P gleed de auto achteruit. Bij heel veel gas pakte hij weer wel even om vervolgens weer niets meer te doen.

Wat kan de oorzaak zijn?

Franklin.
 
Hoi Jack,

De bak is werkend bij Berry vandaan gekomen. Er zat bij controle een licht bruine chocolade-achtige vloeistof in. Waarschijnlijk water bij de olie. Bij het vandaag openen van de carter en het controleren van het filter kwamen we delen van een pakkingachtige ring tegen die in stukken gedraaid was.
Mijn gedachte is dat bij het proefrijden er niets aan de hand was tot de bak warm werd en er daarna een ring is stukgedraaid, of de rembanden verbrand zijn door gebrek aan smering. Woensdag komt er nog een bak uit Friesland en doen we nog een poging. Het water wat er naar alle waarschijnlijkheid in de olie is gekomen heeft wellicht in de koppelomvormer gezeten. Bij de oude bak zat er geen water in de olie, dus het koelsysteem is in orde.

Franklin.
 
R

Ralph

Gast
als de auto in de P stand al achteruit rolt dan is hoogst waarschijnlijk de pal afgebroken.
 
Bovenaan