Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Geen versnellingen meer??????/

Mannen ben net terug van vakantie en ik ben 10 km van huis heb ik geen versnellingen meer,ik kan met de pook roeren en hij blijf in de (denk ik 4e versnelling staan) en kan dus niet meer op of terug schakelen.Wat is dit???? gaffel afgebroken?Heef iemand dat al mee gemaakt?? Graag jullie reactie.Het hele verhaal stuur ik nog.
Groeten Henk
 
jack-omegax3.0xe zei:
Als de bak in de versnelling blijft staan is in ieder geval een deel van het schakel mechanisme afgebroken.
Zover was ik ook ,maar hoe zit het tussen de pook en de bak vast? Misschien dat daar iets los is/ afgebroken?
Ik weet niet hoe dat daar zit,ik zal het eens bekijken of het tussen de pook en de bak zit,of in de bak zelf. Ik denk dat het
daar zit.
 
jack-omegax3.0xe zei:
Zal straks even kijken heb hier nog een losse bak en losse pook liggen.
Jack het probleem is opgelost,het was de borgpen dat door de schakelstang zit en de schakelstang dat in de bak zit.
Alleen is deze niet meer te krijgen bij de VOD.Ik er nu een 5mm bout en borgmoer door zitten,hij schakel weer goed alleen kan ik de pook nu ver links en rechts halen als ti in een verscnelling staat dat was eerder niet,misschien mis ik nog ergens een veer ofzo iets.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Staat het missende onderdeel hierbij?
ip4i02.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
jwsmedinga zei:
Volgens mij Vega gaat het hier niet om een automaat maar een handbak omdat de pook naar links en rechts gaat.

Ja inderdaad, ik vergeet steeds dat er ook Omega's zijn met een handbak 7(8)7 7(8)7

333hlhc.jpg


Uiteindelijk komen we er wel. _O-
 
jwsmedinga zei:
Volgens mij Vega gaat het hier niet om een automaat maar een handbak omdat de pook naar links en rechts gaat.
Goed opgelet Jan _O-

-- 14 aug 2012 07:38 --

Vega zei:
jwsmedinga zei:
Volgens mij Vega gaat het hier niet om een automaat maar een handbak omdat de pook naar links en rechts gaat.

Ja inderdaad, ik vergeet steeds dat er ook Omega's zijn met een handbak 7(8)7 7(8)7

333hlhc.jpg


Uiteindelijk komen we er wel. _O-
Ja Peter deze is het.Ik miste nummer 29 en 30 deze was niet meeer televeren bij opel nl dus heb ik een m5 boutje gebruikt.
Alleen heb ik nu (zeg maar) erg veel speling in de pook,dus vandaag even verder kijken.<br /><br />-- 14 aug 2012 17:21 --<br /><br />Heb het m5 boutje erweer uitgehaal er zat teveel speling op.Ik heb er nu zo,n (veer pen?) in getikt en nu is ti speling vrij en schakel weer als voorheen.
 
Bovenaan