Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gele led in spiegelschakelaar

Hallo

Mij is verteld dat er in de spiegelschakelaar een gele led (kan) zitten die brand als de spiegelverwarming aanstaat, dus met de achterruit toch?
In mijn B1 van 1999 (MV6 3,0) zit die led niet, maar ik herken dit van mijn ex astra. Is de led optie, kun je de schakelaar ook vervangen voor 1 met led of hoort dit gewoon bij de B1???
Hoe belangrijk is dit....;) ik vind het gewoon leuk als het kan werken

Grtz, AJ
 
Ik snap de achterruit nog niet helemaal, AJ.
Wat bedoel je daar precies mee ?

Peter heeft jouw andere vraag al beantwoord :)
 
Dát snap ik dan nog wel, mijn waarde Vega.
Wát doet die achteRRuit in dit verhaal... ik snap de link nog niet helemaal.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat lampje in de spiegelschakelaar gaat branden zodra je de achterruitverwarming aanzet, of te wel een verklikkerlampje dat aangaf dat de achterruitverwarming aanstaat.
Dat was een optie in de Astra modelen.
 
Zit toch ook in de schakelaar ?

7c27cba3.jpg

(Een jou wel heel bekend voorbeeld :+ )
 
Ik heb dat ook als ik de achterruit verwarming aan zet zit in de bediening van de spiegels een ledje dat aangeeft dat de spiegel verwarming ook werkt.

In de A vectra zat daar een extra knopje bij.

Zal eens kijken of ik er een plaatje van geschoten krijg,

Gr Jack
 
Niet gedacht dat 1 ledje zoveel reakties zou opbrengen!!!!;)
Is wel waar, zit lampje in de CCR, vandaar geen led in de schakelaar denk ik. Ik was dat gewend van mijn Astra's.
Als het draadje er standaard niet ligt denk k dat ik het zo laat, anders had het voor de "leuk"geweest.
Eerst de wat urgentere dingen van mijn MV6, misschien wel leuk voor een klusje op een mooie voorjaarsdag.

Thx voor de input, grtz, AJ
 

Andrew

600.000
Is dit LEDje alleen bij de B1? Ik kan bij mijn B2 niks ontdekken wat in het deurpaneel gaat branden in combinatie met de achterruitverwarming.

Nou is de noodzaak bij de B2 waarschijnlijk nog minder dan bij de B1, want als ik de achterruitverwarming aanzet, dan verschijnt er een complete kerstboomverlichting in de ECC-display.

Andrew
 
B1 die ik heb heeft de oude display, geen scherm. Als ik de achterruitverwarming aanzet heb ik alleen het lampje in de schakelaar. Zoals gezegd was ik de led gewend van mijn Astra's. Was hier zelf sowieso niet opgekomen totdat ik een vraag op Opel forum plaatste waar er allemaal dashboardverlichting hoorde in mijn Omega. Meer dan de helft lag eruit toen ik de wagen kocht, en alles werkt nu weer. Iemand attendeerde me op die led.
Ga wel dit weekend kijken voor de verlichting in de luchtroosters, wist dat niet, volgend project!
 
MetalRush zei:
Zit toch ook in de schakelaar ?


(Een jou wel heel bekend voorbeeld :+ )


Donders Ruud je bent veel te modern.. hou je er buiten (naja je hebt een A Omega gehad) maar dat is blijkbaar verwaterd B)

De oudere Opels, o.a. A Vectra, Astra F, Omega A hadden in de spiegel schakelaar een geel/groen Ledje en een klein knupske, daarmee drukte je de spiegel verwarming aan, daarbij ging ook het ledje branden.

In de Omega B1 van 1994 tot dacht 199(7) hebben ze dat niet meer gedaan, alleen het ledje was er nog, de spiegel verwarming werd ingeschakeld samen met de achterruit verwarming (schakelaar in het dashboard)

af modeljaar 1998 hebben ze ook het ledje geschrapt, spiegels werken nog steeds verwarmd bij ingeschakelde achteruit verwarming, echter werd dit niet meer aangeduid.

Mij persoonlijk is het om het even, het is zo als het is :)

andrew zei:
Is dit LEDje alleen bij de B1? Ik kan bij mijn B2 niks ontdekken wat in het deurpaneel gaat branden in combinatie met de achterruitverwarming.

Jep alleen bij de B1's van vóór de pre facelift !

Groeten,

Sjors
 
Jij hebt ook nog je LED aanduiding in je schakelaars van de mistlampen voor en achter, die zitten bij een Pre Facelift in de teller unit.
 
Bovenaan