Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

gevarenlichten MOD

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
ik loop al een tijdje met de gedachte om de gevarenlichten "achter" uit te breiden met de 3 remlichten

het is dan de bedoeling dat er om en om geschakeld wordt, dus gevarenlichten aan remlichten uit, gevarenlichten uit remlichten aan etc.

dit lijkt mij zeer vet en ook nog eens veiliger 8)

soms sta ik stil op straat, met de gevarenlichten aan maar heb het idee dat er bestuurders zijn die dit bijna niet opvalt, dussss........ }:)

misschien bestaat de MOD al, maar ga er toch aan beginnen :Y

het zal ook wel niet APK technisch verantwoord zijn maar daar verzin ik wel iets op O-)

Grt. Hans
 
Wel gaaf, is zoiets als de politie in Engeland heeft. Die modules voor groot licht links/rechts om en om zijn hier misschien voor te gebruiken. Heb ik weleens op eBay zien staan.
Ben benieuwd ;-).

Gr. Paul
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Zo zou het moeten zijn

View My Video

Nog even alles los gehaald, er moeten nog diodes tussen de originele draden van de remlichten

De lock van de automaten hendel gaat tegelijk mee als de remlichten aangaan |:(

Was wel te verwachten _O-

Maar komt in het voorjaar :Y

nodig voor deze mod

micro switch, deze zit achter het kapje van de gevarenlicht schakelaar constante plus alleen als je de gevaren lichten aan hebt

hier mooi weg gewerkt

2n01yc3.jpg


puls draad afgetapt van het lampje van de gevarenlicht schakelaar (gesoldeerd bij het weerstandje achterop de schakelaar) knooppunt in het rood

1zvu0km.jpg


12volt 2 polig omschakelrelais

2 draden trekken vanaf de gevarenlichten schakelaar naar achter 7(8)7

heel veel geduld toch voor zo'n kleine mod (bestaan die eigenlijk wel)

diode's maar zoals gezegd wordt dat het voorjaar 2014 _O-

Grt. Hans
 
Hoe zou oom agent hier overdenken???????
Ik heb al eens een boete gehad omdat het knipperlichtje voor op de zijkant van het spatboord gewoon brande en als ik de richtingaanwijzer aan had mee knipperde. Want dit was volgens hem niet origineel, terwijl mijn ouders deze auto zo nieuw bij de dealer hadden gekocht. Waarna ik deze zo weer van hun heb overgenomen.

Mvg, JWS
 
omega_cruiser zei:
ik loop al een tijdje met de gedachte om de gevarenlichten "achter" uit te breiden met de 3 remlichten

het is dan de bedoeling dat er om en om geschakeld wordt, dus gevarenlichten aan remlichten uit, gevarenlichten uit remlichten aan etc.

dit lijkt mij zeer vet en ook nog eens veiliger 8)

soms sta ik stil op straat, met de gevarenlichten aan maar heb het idee dat er bestuurders zijn die dit bijna niet opvalt, dussss........ }:)

misschien bestaat de MOD al, maar ga er toch aan beginnen :Y

het zal ook wel niet APK technisch verantwoord zijn maar daar verzin ik wel iets op O-)

Grt. Hans


voor de apk kan ik morgen wel even in het regelgeving boek spitten ik weet zo uit het hoofd niet hoe de alarm verlichting wettelijk omschreven is (daar hebben we het boek voor) het ziet er wel gaaf uit kan je de lock van je schakel hendel trouwens niet onderbreken met de schakel draad van je alarm verlichting ?


grtz henri
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Alvast bedankt voor het opzoeken Henri d:)b

en ach de lock doet alleen mee als deze in de parkeerstand staat 7(8)7

tis best wel een ingewikkelde mod :h

Grt. Hans

-- 05 nov 2013 18:17 --

jacques zei:
ziet er op dat filmpje net uit alsof je een massa probleem hebt _O-

het zou inderdaad vele malen mooier zijn met LED's :Y

Grt. Hans<br /><br />-- 05 nov 2013 18:22 --<br /><br />het zou nog mooier zijn met pauzes tussen de wisseling knipper, rem licht

gevarenlicht dezelfde tijd niets, dan remlicht, dan weer niets dan weer gevarenlicht etc

Grt. Hans
 
omega_cruiser zei:
-- 05 nov 2013 18:22 --

het zou nog mooier zijn met pauzes tussen de wisseling knipper, rem licht

gevarenlicht dezelfde tijd niets, dan remlicht, dan weer niets dan weer gevarenlicht etc

Grt. Hans
Nog leuker; gevarenlicht, mistlichten, remlicht en terug. Haha, om het lekker ingewikkeld te maken.

Gr. Paul
 
Bovenaan