Hallo allemaal,
Ik heb vorige week een Omega 2.2 handbak uit 2000 aangeschaft met 180.000 op de teller.
Ik heb in 2000 toen ik mijn rijbewijs heb gehaald als eerste auto een Opel Kadett 1.3 uit 89 gereden ,maar dat was wel erg klein voor een gezin in de groei,tevens ben ik zelf groot van postuur.
Daarna heb ik in de regel bijna alleen Frans gereden, en dan de limousines, oa Renault Safrane, Citroen XM, Peugeot 607, nog een Laguna Break en een Xsara break ,maar dezen heb ik zeer snel weer weggedaan.(zaten toch te krap voor mij.)
Ook had ik in 2010 een Mercedes 280E, daarna had ik nog tweemaal een Citroen C5 waarvan de laatste een v6 automaat, en daarvan draaide ik vorige week de bak in elkaar.
Ik ben naar een bedrijf geweest om te kijken voor een andere C5 ,maar had er geen goed gevoel meer bij, ik heb altijd genoten van Franse auto's ,maar er was wel genoeg gedoe met deze wagens.
Het bedrijf had ook deze Omega staan, en ik heb deze genomen, temeer omdat wijlen mijn ouwe ook veel Opels in het bezit had en zijn laatste auto die hij had een Omega 2.2 uit 2001 was.
Wel een cultuurshock al mag ik het zeggen, van Frans naar Duits.
Alles is zo anders, een stuk harder en strakker en ook moet ik voor het gevoel wat meer werken.
Wat mij wel opvat is dat het allemaal erg degelijk aanvoelt en er geen kraakje of rammeltje in de auto zit.
Ik moet het nog zien of dit echt mijn ding is ,maar de auto is groot, heeft stijl en een geheel eigen karakter.
Ik ervaar nog geen echte conflicten, in strekking van dat het gewoon een auto is waarmee ik niets heb, sterker nog, ik ben zelf van geboorte Duits en herken de simpele no nonsense recht voor zijn raap degelijkheid die kenmerkend is voor Duits, dus voelt de auto ergens wel aan als een bekende.
De auto moet nog wat met mij vergroeien, net als een goed stuk muziek wat mooier wordt naar mate de tijd voorbijgaat en je het vaker hoort.
In ieder geval ben ik na een week al gewend aan het karakter van de auto en begin ik al soepel te worden in het rijden ermee.
Het is wel een echte snelweg auto en toch wat minder geschikt voor de stad.
De auto is in ieder geval wel indrukwekkend genoeg om dus ook maar eens een forum op te zoeken en mijzelf in te lezen, want dit soort auto's zijn best wel apart en een studie op zichzelf, dit heb ik wel geleerd bij mijn vorige grote auto's.
Een forum is nuttig en behulpzaam.
Ik vindt het een mooi ontwerp, het scherpe klassiek hoekige uiterlijk is iets wat ik wel kan waarderen, ik moet nog wennen aan de achterwielaandrijving, maar dat groeit vanzelf.
Het is een flink slagschip en qua formaat past de wagen goed bij mij, mijn wederhelft was blij dat ze de hoofdsteun in haar nek kan trekken zodat ze lekker achterover kan zitten, dus dat zit wel goed, praktisch als zij is.
Ik verwacht dat deze wagen die goed onderhouden en overduidelijk netjes bereden is, strak in de lak zit zonder krassen en deuken mij waardig zal dienen.
In oktober is de auto 15 jaar en kan ik deze in de young-timer regeling gooien.
Nou dan tot zover, groet Jeroen.
Een presentatie van de Omega is te zien achter deze link; https/www.flickr.com/photos/83041604@ ... 278965875/
Ik heb vorige week een Omega 2.2 handbak uit 2000 aangeschaft met 180.000 op de teller.
Ik heb in 2000 toen ik mijn rijbewijs heb gehaald als eerste auto een Opel Kadett 1.3 uit 89 gereden ,maar dat was wel erg klein voor een gezin in de groei,tevens ben ik zelf groot van postuur.
Daarna heb ik in de regel bijna alleen Frans gereden, en dan de limousines, oa Renault Safrane, Citroen XM, Peugeot 607, nog een Laguna Break en een Xsara break ,maar dezen heb ik zeer snel weer weggedaan.(zaten toch te krap voor mij.)
Ook had ik in 2010 een Mercedes 280E, daarna had ik nog tweemaal een Citroen C5 waarvan de laatste een v6 automaat, en daarvan draaide ik vorige week de bak in elkaar.
Ik ben naar een bedrijf geweest om te kijken voor een andere C5 ,maar had er geen goed gevoel meer bij, ik heb altijd genoten van Franse auto's ,maar er was wel genoeg gedoe met deze wagens.
Het bedrijf had ook deze Omega staan, en ik heb deze genomen, temeer omdat wijlen mijn ouwe ook veel Opels in het bezit had en zijn laatste auto die hij had een Omega 2.2 uit 2001 was.
Wel een cultuurshock al mag ik het zeggen, van Frans naar Duits.
Alles is zo anders, een stuk harder en strakker en ook moet ik voor het gevoel wat meer werken.
Wat mij wel opvat is dat het allemaal erg degelijk aanvoelt en er geen kraakje of rammeltje in de auto zit.
Ik moet het nog zien of dit echt mijn ding is ,maar de auto is groot, heeft stijl en een geheel eigen karakter.
Ik ervaar nog geen echte conflicten, in strekking van dat het gewoon een auto is waarmee ik niets heb, sterker nog, ik ben zelf van geboorte Duits en herken de simpele no nonsense recht voor zijn raap degelijkheid die kenmerkend is voor Duits, dus voelt de auto ergens wel aan als een bekende.
De auto moet nog wat met mij vergroeien, net als een goed stuk muziek wat mooier wordt naar mate de tijd voorbijgaat en je het vaker hoort.
In ieder geval ben ik na een week al gewend aan het karakter van de auto en begin ik al soepel te worden in het rijden ermee.
Het is wel een echte snelweg auto en toch wat minder geschikt voor de stad.
De auto is in ieder geval wel indrukwekkend genoeg om dus ook maar eens een forum op te zoeken en mijzelf in te lezen, want dit soort auto's zijn best wel apart en een studie op zichzelf, dit heb ik wel geleerd bij mijn vorige grote auto's.
Een forum is nuttig en behulpzaam.
Ik vindt het een mooi ontwerp, het scherpe klassiek hoekige uiterlijk is iets wat ik wel kan waarderen, ik moet nog wennen aan de achterwielaandrijving, maar dat groeit vanzelf.
Het is een flink slagschip en qua formaat past de wagen goed bij mij, mijn wederhelft was blij dat ze de hoofdsteun in haar nek kan trekken zodat ze lekker achterover kan zitten, dus dat zit wel goed, praktisch als zij is.
Ik verwacht dat deze wagen die goed onderhouden en overduidelijk netjes bereden is, strak in de lak zit zonder krassen en deuken mij waardig zal dienen.
In oktober is de auto 15 jaar en kan ik deze in de young-timer regeling gooien.
Nou dan tot zover, groet Jeroen.
Een presentatie van de Omega is te zien achter deze link; https/www.flickr.com/photos/83041604@ ... 278965875/