Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Grote problemen met onze auto! Wie heeft een (DE) tip?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Maak wat duidelijke foto's van de diverse onderdelen, dan zien we watje bedoeld en de staat ervan.
 
Die zal ik zeker eens gaan maken...
Heb foto's genoeg, maar ja, die zijn inmiddels alweer wat ouder....
Auto staat nu nog bij de VOD, maar moet er binnen een week weg, dus ff kijken hoe-wie-wat-waar met afslepen....... grrr...

Hier het fotoalbum van de auto! De meeste foto's zijn 2 jaar oud of zo...
<a class="postlink" href="http://www.mijnalbum.nl/Album=NYHJDZIP" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mijnalbum.nl/Album=NYHJDZIP</a>

Maar wij twijfelen ook om een andere Omega te kopen en dan onderdelen zoals die geweldige NCDC 2015 over te zetten.... Dat ding vonden we toch wel helemaal geweldig! (Mits die er niet in zou zitten...)
 

Joep

Verbannen
Altijd moeilijk om zo'n besluit te nemen... Verkopen in onderdelen, of sloop, en dan toch maar een andere kopen, OF herstellen... Ik weet ook niet wat ik zou doen in jullie geval, feit is wel dat het altijd erg klote is! Een goede vervanger is ook niet zo makkelijk te vinden namelijk. Ik heb ook zoiets van, als ik stukken krijg en de kosten om het te laten maken vallen aan de verkeerde kant van de geldboom, dan gaat de Omega weg, hoe pijnlijk dat ook is. Soms moet je gewoon doen wat het beste lijkt, en dat dat dan niet altijd de leukste oplossing is, dat is een ander verhaal.

Ik vind overigens die kleur van jullie Omega echt heel mooi! ;) Janneman heeft die kleur ook, staat de Omega erg goed!
 
hallo
spijtig van jullie omi
ik weet wat het is met een kapotte motor te zitten
maar heb ze keer op keer zelf gemaakt
maar ik snap als je de plaats er niet voor hebt dat het niet gaat
nu jurgen van op het forum hier heeft nog een blok van een 2.5 station liggen van zijne peretotaléééé
je kan mes eens horen naar de prijs en die was kompleet denk ik
als het niet zo ver was zou ik zeggen ik kom hem halen ik heb dat voor belgje ook gedaan begin van het jaar
en ik heb nog eens een andere omi gered van de sloop door het blok te vervangen
het kan ook zijn dat julie blok vast zit omdat er water op een zuiger staat door de kapotte koppakking
ofwel dat je een injector stuk hebt die blijft druipen en dan krijg je ook mazout bij je olie mazoutverduning heeten wij dat
gr jona
 
design edition zei:
hallo
spijtig van jullie omi
ik weet wat het is met een kapotte motor te zitten
maar heb ze keer op keer zelf gemaakt
maar ik snap als je de plaats er niet voor hebt dat het niet gaat
nu jurgen van op het forum hier heeft nog een blok van een 2.5 station liggen van zijne peretotaléééé
je kan mes eens horen naar de prijs en die was kompleet denk ik
als het niet zo ver was zou ik zeggen ik kom hem halen ik heb dat voor belgje ook gedaan begin van het jaar
en ik heb nog eens een andere omi gered van de sloop door het blok te vervangen
het kan ook zijn dat julie blok vast zit omdat er water op een zuiger staat door de kapotte koppakking
ofwel dat je een injector stuk hebt die blijft druipen en dan krijg je ook mazout bij je olie mazoutverduning heeten wij dat
gr jona

Wij hebben helaas geen verstand van auto's.... dus al die onderdelen zelf vervangen kunnen we niet............... Ik had hem graag gered, maar het is uiteindelijk goedkoper om hem te vervangen......<br /><br />-- 29 dec 2011 00:56 --<br /><br />Wat gaan we doen:

We gaan nu zeer snel op zoek naar een kleine auto op benzine.... (Als tijdelijk vervoersmiddel) dan hebben we ongeveer een half jaar de tijd nodig om het geld te sparen voor een andere Omega.... die willen we toch heel erg graag, echter, hebben we er nu geen geld voor.

Maar... die kleine auto... dat is zodat Ludwig na zijn vakantie in ieder geval weer op zijn werk kan komen....
Voor een half jaartje is dat niet zo erg...

We hopen dus in de zomer (liefste eerder........) een andere Omega te kopen... (Ja... we willen dat toch wel heel erg graag....)

Die dan 2e auto zal in ons gezin blijven.......................... (vandaar op benzine) want... in oktober wordt onze oudste zoon al 18 jaar en dan kan hij hem meteen 'overnemen', mits hij nu begint met zijn rijlessen, iets dat dus nu mag.... Hij is bouwvakker, een zeer goede, en met zijn gereedschap is een auto gewoon makkelijker....

Dit geeft ons even lucht om rustig naar een andere Omega te gaan kijken. 2000 euro hebben wij gewoon niet a la minute....... die 500-600 euro is voor ons al een megaklap...
Daarom hopen we eigenlijk nog wat voor onze overleden Omega terug te krijgen, alles om eerder een nieuwe Omega te kunnen berijden... De Omega zullen we waarschijnlijk schorsen en voor onze deur neer zetten (=privegrond)... stel dat er een andere Omega komt, dan kunnen we in het ergste geval nog dingen zelf uit de oude Omega halen...(zoals die NDCD 2015...)... en eventueel banden of wat dan ook. Hij gaat gewoon niet meteen weg, dat kunnen we gewoon nu niet.

Zodoende gaan we morgen op zoek naar een tijdelijk scheurijzertje...........

Tot zover maar weer........
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
@design-edition: Die van Jurgen in Leopoldsburg is een TD, geen DTI

Hmm, als je hem 'stockeert', zet dan ten 1e de banden op 3,5bar.
Zoek dan meteen een oplossing om hem met zijn wielen van de grond te houden, of je moest een set 'versleten' banden eronder doen!
Na enkele maanden is je bandenset bij stilstand gewoon 'ei-vormig'

Doe nu met de winter een hele goeie concentratie (1 op 1) antivries in de ruitensproeier en sproei daarmee even zodat die leidingen geen 'zomerwater' meer bevatten. anders zijn gegarandeerd al je sproeikopjes stukgevroren.

Als je hem toch bij houdt voor de onderdelen, laat dan voor de afsleep bij de VOD alle 'onderdelen' "vrijgeven met de Tech2" Dan kan je ze achteraf overbouwen. (2015, motor ECU, ...)
Misschien kan Vega je hierin ook helpen??Peter?

Batterij afkoppelen en liefst binnen zetten, best nog aan een druppellader.

Houd zéker de injectoren bij en kijk de inlaatcollector na op schade van de wervelkleppen.
Dit zijn 2 heel kostelijk posten aan deze motor. (voor als je terug een DTI zou kopen)

Ik denk dat hier op het forum nog wel een aantal tips staan i.v.m. stockage...
 
We hebben vanmiddag ff voor 495 euro een
Renault Safrane - 2.0 Automaat 5drs. Rte Alize uit 13-11-1998, 267.067 km, Benzine, Hatchback, Automaat, Zwart
gekocht... Kunnen we tenminste weer ff rijden en ... SPAREN VOOR EEN ANDERE OMEGA!

Onze Omega staat sinds vanmorgen weer voor onze deur. Hij is nog niet geschorst....

Dat gaan we morgen ff doen............

En hij blijft hier nog wel ff staan, maar we gaan ons nu eerst ff richten op de andere auto, daar moet ook nog wel iets aan worden gedaan.... dus... gaat wel goedkomen....

En wbt ander motorblok.... er zijn wel meer dingen die aan vervanging toe waren... met name voor wat stangen en rubbers of zo... weet niet precies hoe dat allemaal heet......
En motorblok... 750 eur... dat is voor ons helaas nu TE duur... die 500 van vanmiddag was al een uitgave waar wij de rest van de maand zuinig mee door moeten doen!
En dan is dat blok nog lang niet ingebouwd, bovendien kan dat bij ons thuis niet, dus moet er weer gesleept worden....

Al met al.......... we laten het ff rusten en gaan er rustig over nadenken. ... We willen graag weer een Omega weer terug, dus gaan we er nu voor sparen en kunnen we onze huidige Omega als donor gebruiken. En ja... we gaan hem wel wat hoger zetten, zodat hij niet op de banden rust...
Verder dat vrijgeven... daar las ik bovenstaand bericht te laat voor............
Ach... Komt allemaal goed!

En... als het droog is... dan zal ik ook recente foto's maken hoe de Omega er NU uit ziet........
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Schorsen kan je ook online doen, is zo geregeld.

Ik hoop dat die Safrane niet teveel mankementen heeft, zijn ook niet de goedkoopste auto's in het geval van defecten.

Succes.
 
We verwachten er ook niet al te veel van voor die prijs...
Renault Safrane - 2.0 Automaat 5drs. Rte Alize uit 13-11-1998, 267.067 km, Benzine, Hatchback, Automaat, Zwart

APK is tot oktober 2012, dat scheelt in ieder geval weer.

Tja... het is voor ons ff minimaal een half jaar kunnen rijden tot we geld hebben voor de Omega....... er gaat toch echt niks boven de Omega... daar waren we al vrij snel achter!
Maar als we er weinig mankementen aan hebben, dan blijft deze auto als 2e auto in het gezin...

Schorsen online, dat klopt, kan, dacht ik, vanaf morgen weer, die site was offline.........

Ik ga zo ff slapen, ben nog steeds niet in orde en deze dag met indrukken heeft me helaas veel energie gekocht! (Zit o.a. al anderhalf jaar in depressie, zonder antidepressiva's...)<br /><br />-- 30 dec 2011 00:00 --<br /><br />Maar... we blijven hopen dat de huidige Omega alsnog kan worden opgeknapt...
Het is wel zwaar om te zien dat onze Omega gewoon levenloos voor onze deur staat...

We hebben nu net die 500 uitgegeven aan die tijdelijke auto, gewoon omdat Ludwig ook naar zijn werk MOET rijden en niet met ov KAN.. (hoe graag hij zou willen).
Maar deze maand moeten dus ontzettend bezuinigen om het gat van 500 euro op te vangen.. Dus dat motorblok dat zo mooi op MP staat van 750... tja... kan niet tegelijk. Ook daar moeten wij helaas goed voor sparen en rustig aan doen.

Maar wie weet... komt het ooit nog goed met onze Omega, want... ik wil helemaal niet weg bij dit forum! Enne... ik kan nog steeds zeggen: Wij hebben een Omega voor de deur staan, want die Renault staat op parkeerplaats naast ons huis... HAHAHA

Goed, nu moet ik echt naar bed... mijn hoofd loopt beetje over, zeker ook met de zorgen van de Omega... en er staat wat water in de Renault, wat we pas zagen toen we gingen stofzuigen. Nou is de prijs ook niet hoog van die auto, maar eerst ff alles nalopen waar dat vandaan komt en dan ff kussenslopen met kattengrit er in leggen en meer.... Welja, voor die prijs van 500 voor een auto met behoorlijk wat luxe, kun je ook niet alles verwachten en water... tja... hij rijdt... en het is een probleem dat we zelf kunnen oplossen!
Heb al een forum over Safrane gevonden waar ik heb gelezen wat de zwakke punten zijn en waar dus ook water naar binnen kan stromen!
Goed, ik raak offtopic, het gaat hier om de OMEGA en niet over dat andere voertuig.... Maar... over de Omega ga ik lekker dromen! Dromen dat ik snel het bedrag bijeen heb om OF deze Omega op te knappen OF een andere Omega te kopen! En ... we blijven hopen op het eerste! Deze is de sloop echt niet waard.....
 
Beetje gelezen zo. Succes iig met het nog repareren met de Omega.

Wel even iets over Bedo, die denken dat de meeste onderdelen van goud zijn. Die is te duur 9 van de 10 keer. Zit nog wel ergens een alternatief in de buurt van Eindhoven maar weet zo even niet welke dat is.

Succes!!!
 
ik hoop dat je geluk hebt met de renault wat dat zijn nou juist geen echte betrouwbare en zeker niet met die km stand, wat beteft de Bedo ze hebben bijna alles maar inderdaad wat tinuske zegt, ze zijn duur, maar netjes en proper, maar er zijn alternatieven
 
Ik heb toch goed bij ze kunnen pingelen. Vond ze ook wat aan de dure kant maar een beetje praten en hard handelen heb ik toch wat van de prijs af kunnen doen.(daarbij waren zij de enige die de dynamo voor mijn omega hadden liggen, zelf in belgie niet uit te halen binnen een respectabele afstand)
 
Bovenaan