Mijn naam is Bob. Ik ben de gelukkige berijder van een 2.6 v6 Omega stationcar uit 2001 op LPG (g3) Voorheen een Volvo 850 estate, maar door een
scheur in de cilinderkop had ik dringend vervanging nodig...vervangen was duurder dan de auto waard was. De Opel kon ik voor weinig krijgen.
Wat een ondergewaardeerde auto. Heel veel auto voor weinig...
(ik ben namelijk altijd de op 1 na laatste eigenaar van een auto (na mij de sloperij)
Ik woon in de Hoeksche Waard en tuf (zeker in de wintermaanden) elke dag flinke afstanden. Eerst alleen op benzine, maar dat werd een beetje duur.
Daarom maar laten ombouwen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Oke, sleutelen aan het blok is er niet makkelijker op geworden.....
(om met de woorden van mijn monteur te spreken.."het is wel een beetje lastig blok") Hij heeft ruim 40 jaar ervaring, maar zelfs de distributieriem
was voor hem een beetje spannend.
Ben zelf niet zo'n hele grote sleutelaar, maar de simpele dingen doe ik graag zelf. Leve de How do's !!!! Dank voor het delen van jullie kennis.
Tipje voor mede forumleden...
Via ebay (omegaspareparts) zijn gebruikte onderdelen te verkrijgen uit Engeland. Door de lage pond is dat zeer interressant. En bijna alles is op nummer te vinden.
Haalde er bevoorbeeld een motortje voor de centrale deurvergrendeling voor alles bij elkaar 25 euro !!!!!!!! Dat lukt niet eens via Duitsland. En de Opel sloper in
Nederland wilde 90n euro hebben, de *&^%$#@! )
Tot horens en tot ziens op de weg.