Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hallo allemaal, ook ik ben hier beland ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Via twee dagen lezen hier en op het Opelforum heb ik toch maar besloten om me bij dit forum aan te sluiten, als kersverse eigenaar van een 2e (of 3e of 4e) handse Opel Omega Stationcar 2.5TD CD uit 1997.

En het begint al goed! Ik heb dus 3 dagen geleden de bovenstaande Omega aangeschaft bij een handelaar in het oosten van het land voor een aantrekkelijke prijs. De auto is niet mooi, heeft wat roest en deukjes, maar het is een uiterst luxe en lekker rijdende limousine waarmee ik eigenlijk heel blij ben. Hij is donkerblauw, heeft een automaat en heeft allerlei luxe snufjes als airco, cc, en nog meer knoppies waar ik de werking nog van moet uitvinden :D

Ik had een oude Peugeut 405 stationcar diesel, zonder enige elektrisch knopje of gedoe, dus je kan je wel voorstellen dat de Omega een sterke vooruitgang is qua comfort en rijgemak!

Maar ja, nadat ik met de auto na een proefrit die naar alle tevredenheid verliep en een thuis reis van ca 180 km heb gemaakt, parkeerde ik de auto in de voortuin. De volgende morgen wilde ik de auto starten, en alles lijkt gewoon te werken, maar de auto start niet! De lampjes gaan branden bij het op contact zetten, gaan uit, de gloeilampje brand, en gaat uit, de startmotor draait pima rond, maar de auto start niet!! Ik begrijp er niks van. :? :?

Na het lezen hier en op het opel forum, vermoed ik dat het probleem in de immobilizer zit, maar dat lampje gaat ook gewoon uit, net als de anderen.
Ik heb gecontroleerd of er een transponder in de sleutel zit; die zit erin.
Ik heb met de paperclip methode de foutcode opgezocht en die toont code 48; maar die staat niet in de foutcode lijst!!

Nou heb ik de auto nodig voor mijn werk en de opel dealer heeft pas dinsdag tijd om er naar te kijken. Dus ik zoeken naar een andere oplossing en die denk ik gevonden te hebben; een bedrijf wat op marktplaats adverteert dat zij startblokkeringen kunnen verwijderen.Nu kan ik morgen naar hem toe (het is niet al te ver hier vandaan) met de ECU (dus de computer moet ik uitbouwen) en dan kan hij de startblokkering eruit programmeren (met tech 2??)

Wat denken jullie: moet ik dat doen, of zal er een andere oorzaak zijn van het probleem met mijn Omega???

Helaas heb ik geen afstandbediening bij de auto gekregen; die was niet meer aanwezig bij de verkoper..
 
Hallo Bart,

Welkom op het Omega forum. Je kunt inderdaad beter het voorstellen en je technische vraag van elkaar scheiden door je vraag te posten in het door Jack hierboven aangegeven forumdeel. Het is geen verplichting maar we vinden het hier leuk om foto's te zien van je auto. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat je daar nog geen tijd voor hebt gehad.

Om toch even op je probleem tyerug te komen. Is het niet beter om eerst even met de verkoper contact op te nemen. Je hebt toch wel één of andere vorm van garantie, neem ik aan.

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Bart,

Welkom hier op ons forum.

Hopelijk krijg je hier een juist antwoord.

succes.
 
Haha, een van de redenen van de goede prijs van het ontbreken van de garantie. En ik dacht zelf ook, na het lezen van mijn post, dit had ik misschien beter in het techniek forum kunnen plaatsen. Maar ja; ik was zo lekker aan het typen, dat het hele verhaal er op eens uitstroomde :-)

Maar ik zal idd even een topic open in het juiste gedeelte!

Dank jullie wel voor het hartelijke welkom!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo en welkom hier

En inderdaad voor alle ander vragen hebben we een passende onderdeel.
 
Hallo Bart,

welkom op onze PORTAL (Foei, Walter... géén kudo's voor jou :( )
We zullen je met raad en daad bijstaan... maar onthoudt dat een diagnose stellen, op afstand, erg lastig is...

:w Ruud
 
welkom bart
ik hoop dat de mensen je hier kunnen helpen
er zit heel veel kennis hier op het OOP
dus dat moet wel goed komen d:)b

wel spijtig dat je zo kennis moet maken met de opel omega 7(8)7

gr johan :w
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan