Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

hallo ik ben....

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog een verlaat welkom, van mijn kant.
Leuk project. Ben benieuwd naar het gewicht van de complete combinatie... eigenlijk dus de pk/kg verhouding :P

Veel plezier aan boord!
:w Ruud
 

richard66

500.000+
Ziet er allemaal mooi uit wel een werk zo een om bouw .

Maar ik wil even iets anders weten want ik zag dat je de motor compleet uit elkaar heb gehad.

ik zelf heb pas een omega mv6 gekocht , en zag op de foto,s dat de nokkenassen met riem werkt en geen kettingen en is dat makkelijk te vervangen de riem

alles wat ik tot nu toe heb gereden aan 6 en 8 cilinders was met kettingen.

M.v.g. Richard.
 
Wauw! _/-\o_ en ik me zelf maar druk maken over het vervangen van men klepdeksel pakking, jij trekt effe het hele blok uit elkaar tot het laatste boutje.

Mooi werk, respect hoor!
 
MetalRush zei:
En nog een verlaat welkom, van mijn kant.
Leuk project. Ben benieuwd naar het gewicht van de complete combinatie... eigenlijk dus de pk/kg verhouding :P

Veel plezier aan boord!
:w Ruud

als ik me niet vergis gaat dat zo auto weegt: 1330 kg en heeft 211 pk dus 1330:211= 6.30 kg dus 1 pk moet 6.3 kilogram trekken
als ik het fout doe hoor ik het wel :D

richard66 zei:
Ziet er allemaal mooi uit wel een werk zo een om bouw .

Maar ik wil even iets anders weten want ik zag dat je de motor compleet uit elkaar heb gehad.

ik zelf heb pas een omega mv6 gekocht , en zag op de foto,s dat de nokkenassen met riem werkt en geen kettingen en is dat makkelijk te vervangen de riem

alles wat ik tot nu toe heb gereden aan 6 en 8 cilinders was met kettingen.

M.v.g. Richard.

Makkelijk is het niet je moet wel zeker van je zaak zijn. ondanks er 1 spanrol en 2 excentrieke mee loop rollen op zitten die je beide moet afstemmen op elkaar.
door die 3 rollen die je dus kan verstellen kan je die nokken assen PERFECT op tijd zetten ( originele merk tekens ) zonder dat je speciaal gereedschap nodig hebt.

raad wel aan als je nog nooit een distributie riem gedaan hebt om het niet zelf te doen ! ( je moet namelijk ook goed letten op de riem spanning )

Bastiaan zei:
Wauw! _/-\o_ en ik me zelf maar druk maken over het vervangen van men klepdeksel pakking, jij trekt effe het hele blok uit elkaar tot het laatste boutje.

Mooi werk, respect hoor!

Hahah dankje :) daar ben je dan auto monteur voor dat soort werk komt niet vaak voor in de garage om het gehele blok aan te pakken. dus was een mooi project om een beetje te oefenen :D
 

richard66

500.000+
Oke wel een ingreep maar ik heb wel distributie riem gedaan maar niet van een v6
maar hoeveel moet die riem spanning precies zijn voor de v6 ?

M.v.g. Richard.
 
Dat is wat moeilijk uit te leggen. omdat die riem van de v6 nog al veel bochten maakt. aangezien je wel eens een riem gedaan hebt ( en dus de basis weet hoe je een riem monteert). weet je dus dat hij nooit zo strak mag staan ,dat het net een snaar van een gitaar is. Maar ook niet te los maak daar een tussen balans in. je hebt 1 >span rol< die kan je dus wel op de goede spanning zetten. ( als je riem te strak staat hoor je duidelijk een jankend geluid van uit de distributie komen )

het is even vogelen. eigenlijk moet je het een keer gedaan hebben. Dan is het niet zo spannend meer.

mijn eerste was van de vorige motor dus c25xe daar was ik toch vrij lang mee bezig. maar uit eindelijk zat het er allemaal netjes op.
nu met de x30 gaat het 3x sneller :D.
 

richard66

500.000+
Ja wat je zegt het is de eerste keer altijd en even spannend maar als je het dan heb gedaan , dan gaat de volgend keer bijna met je ogen dicht

Bedankt voor de tip

Gr, Richard :b
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan