Beste Allemaal,
Helaas heeft deze week mijn Omega haar laatste roetwolkje uitgeblazen
Deze week heb ik voor mijn werk weer aardig wat kilometers moeten maken.
Na een dag in Maastricht te hebben gezeten, ben ik de avond weer terug gecruised naar huis.
Helemaal heerlijk, geen centje pijn en niet wetende wat er komen zou.
Toen ik halverwege de avond thuis was gekomen had moeders het er over dat mijn broertje nog van het station moest worden opgehaald. Zoals wel vaker had de andere Omega (van paps) deze dag niet gereden, en aangezien mijn dieseltje toch nog half warm was besloten deze te gebruiken.
Bij de start van de auto was er niks aan de hand maar nog voordat ik aan het einde van het oprit was begon de auto onregelmatig te lopen wat gepaard ging met een getik wat mij door merg en been ging. Toen ik de wagen weer terug op haar plek geduwd had bekroop mij al een naar gevoel
Vervolgens maar de andere Omega gepakt en snel mijn broertje opgehaald.
Hierna nog even de Omega de garage in gedrukt, uitgelezen en nog visueel wat dingen nagekeken. Helaas gaf dit geen uitkomst, daarnaast was het al 01.30 uur geworden en moest ik om 05.00 al weer op. Dus besloten om de dag maar te laten voor wat hij was.
Na een ''lange'' nacht en een nog langere werkdag vervolgens maar de moed verzameld om de Omega maar eens ''los te trekken''
Helaas werd toen al snel duidelijk wat er was gebeurd: de schroefjes van de (bekende of beter gezegd beruchte) wervelklep in cilinder 4 hadden los gelaten, het klepje zat er tot mijn verbazing nog los in !
Na deze constatering even flink beroerd geweest, en aan het rekenen geslagen.
Na een aantal opties te hebben ''bekeken'' heb ik de voor mij lastige keus gemaakt om de Omega niet meer te maken
Voor mij extra moeilijk omdat de tekst in mijn onderschrift ''Opel Omega: een vriendschap die groeit met iedere kilometer'' echt voor mij opgaat.
De eerste kilometers heb ik eigenlijk helemaal niets met mijn ''nieuwe'' auto, maar door de kilometers heen krijg ik er toch stiekem een band mee (ja lachen jullie maar)
Hiermee tezamen valt ook gelijk het doek voor mijn Omega tijdperk.
Uiteraard zal ik gewoon op het OOP aanwezig blijven als is het alleen al om de gezelligheid
Daarnaast is er nog steeds een Omega in ons bezit
Een opvolger is er inmiddels ook al voor de Omega, deze kan ik dinsdag ophalen. (deze keus zal veel van jullie waarschijnlijk verbazen) Indien er interesse voor is wil ik deze eventueel wel posten in een ander topic (het gaat tenslotte wel om een vreemd merk )
Omega het ga je goed
Met enige treurnis,
Lars
P.S.
Mijn Omega zal ik in eigen beheer gaan demonteren, dit weekend of in de loop van volgende week zal ik hier een apart topic voor aanmaken. Een paar kleine dingetjes worden op de Omega van paps gezet, zo leeft mijn Omega toch nog een beetje voort.
Daarom ook het verzoek om hier geen onderdelen te reserveren.
Ik ga actuele foto’s maken van de Omega en dan is het ‘’what you see is what you get’’
Inmiddels staat de Omega in delen te koop
KLIK HIER
Helaas heeft deze week mijn Omega haar laatste roetwolkje uitgeblazen
Deze week heb ik voor mijn werk weer aardig wat kilometers moeten maken.
Na een dag in Maastricht te hebben gezeten, ben ik de avond weer terug gecruised naar huis.
Helemaal heerlijk, geen centje pijn en niet wetende wat er komen zou.
Toen ik halverwege de avond thuis was gekomen had moeders het er over dat mijn broertje nog van het station moest worden opgehaald. Zoals wel vaker had de andere Omega (van paps) deze dag niet gereden, en aangezien mijn dieseltje toch nog half warm was besloten deze te gebruiken.
Bij de start van de auto was er niks aan de hand maar nog voordat ik aan het einde van het oprit was begon de auto onregelmatig te lopen wat gepaard ging met een getik wat mij door merg en been ging. Toen ik de wagen weer terug op haar plek geduwd had bekroop mij al een naar gevoel
Vervolgens maar de andere Omega gepakt en snel mijn broertje opgehaald.
Hierna nog even de Omega de garage in gedrukt, uitgelezen en nog visueel wat dingen nagekeken. Helaas gaf dit geen uitkomst, daarnaast was het al 01.30 uur geworden en moest ik om 05.00 al weer op. Dus besloten om de dag maar te laten voor wat hij was.
Na een ''lange'' nacht en een nog langere werkdag vervolgens maar de moed verzameld om de Omega maar eens ''los te trekken''
Helaas werd toen al snel duidelijk wat er was gebeurd: de schroefjes van de (bekende of beter gezegd beruchte) wervelklep in cilinder 4 hadden los gelaten, het klepje zat er tot mijn verbazing nog los in !
Na deze constatering even flink beroerd geweest, en aan het rekenen geslagen.
Na een aantal opties te hebben ''bekeken'' heb ik de voor mij lastige keus gemaakt om de Omega niet meer te maken
Voor mij extra moeilijk omdat de tekst in mijn onderschrift ''Opel Omega: een vriendschap die groeit met iedere kilometer'' echt voor mij opgaat.
De eerste kilometers heb ik eigenlijk helemaal niets met mijn ''nieuwe'' auto, maar door de kilometers heen krijg ik er toch stiekem een band mee (ja lachen jullie maar)
Hiermee tezamen valt ook gelijk het doek voor mijn Omega tijdperk.
Uiteraard zal ik gewoon op het OOP aanwezig blijven als is het alleen al om de gezelligheid
Daarnaast is er nog steeds een Omega in ons bezit
Een opvolger is er inmiddels ook al voor de Omega, deze kan ik dinsdag ophalen. (deze keus zal veel van jullie waarschijnlijk verbazen) Indien er interesse voor is wil ik deze eventueel wel posten in een ander topic (het gaat tenslotte wel om een vreemd merk )
Omega het ga je goed
Met enige treurnis,
Lars
P.S.
Mijn Omega zal ik in eigen beheer gaan demonteren, dit weekend of in de loop van volgende week zal ik hier een apart topic voor aanmaken. Een paar kleine dingetjes worden op de Omega van paps gezet, zo leeft mijn Omega toch nog een beetje voort.
Daarom ook het verzoek om hier geen onderdelen te reserveren.
Ik ga actuele foto’s maken van de Omega en dan is het ‘’what you see is what you get’’
Inmiddels staat de Omega in delen te koop
KLIK HIER