Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Het einde van mijn Omega tijdperk........

Beste Allemaal,

Helaas heeft deze week mijn Omega haar laatste roetwolkje uitgeblazen ;w
Deze week heb ik voor mijn werk weer aardig wat kilometers moeten maken.
Na een dag in Maastricht te hebben gezeten, ben ik de avond weer terug gecruised naar huis.
Helemaal heerlijk, geen centje pijn en niet wetende wat er komen zou.

Toen ik halverwege de avond thuis was gekomen had moeders het er over dat mijn broertje nog van het station moest worden opgehaald. Zoals wel vaker had de andere Omega (van paps) deze dag niet gereden, en aangezien mijn dieseltje toch nog half warm was besloten deze te gebruiken.

Bij de start van de auto was er niks aan de hand maar nog voordat ik aan het einde van het oprit was begon de auto onregelmatig te lopen wat gepaard ging met een getik wat mij door merg en been ging. Toen ik de wagen weer terug op haar plek geduwd had bekroop mij al een naar gevoel :'(
Vervolgens maar de andere Omega gepakt en snel mijn broertje opgehaald.
Hierna nog even de Omega de garage in gedrukt, uitgelezen en nog visueel wat dingen nagekeken. Helaas gaf dit geen uitkomst, daarnaast was het al 01.30 uur geworden en moest ik om 05.00 al weer op. Dus besloten om de dag maar te laten voor wat hij was.

Na een ''lange'' nacht en een nog langere werkdag vervolgens maar de moed verzameld om de Omega maar eens ''los te trekken''
Helaas werd toen al snel duidelijk wat er was gebeurd: de schroefjes van de (bekende of beter gezegd beruchte) wervelklep in cilinder 4 hadden los gelaten, het klepje zat er tot mijn verbazing nog los in !

Na deze constatering even flink beroerd geweest, en aan het rekenen geslagen.
Na een aantal opties te hebben ''bekeken'' heb ik de voor mij lastige keus gemaakt om de Omega niet meer te maken :N

Voor mij extra moeilijk omdat de tekst in mijn onderschrift ''Opel Omega: een vriendschap die groeit met iedere kilometer'' echt voor mij opgaat.

De eerste kilometers heb ik eigenlijk helemaal niets met mijn ''nieuwe'' auto, maar door de kilometers heen krijg ik er toch stiekem een band mee *; (ja lachen jullie maar)

Hiermee tezamen valt ook gelijk het doek voor mijn Omega tijdperk.

Uiteraard zal ik gewoon op het OOP aanwezig blijven als is het alleen al om de gezelligheid d:)b
Daarnaast is er nog steeds een Omega in ons bezit d:)b

Een opvolger is er inmiddels ook al voor de Omega, deze kan ik dinsdag ophalen. (deze keus zal veel van jullie waarschijnlijk verbazen) Indien er interesse voor is wil ik deze eventueel wel posten in een ander topic (het gaat tenslotte wel om een vreemd merk )

Omega het ga je goed ;w :'(


Met enige treurnis,

Lars





P.S.

Mijn Omega zal ik in eigen beheer gaan demonteren, dit weekend of in de loop van volgende week zal ik hier een apart topic voor aanmaken. Een paar kleine dingetjes worden op de Omega van paps gezet, zo leeft mijn Omega toch nog een beetje voort.

Daarom ook het verzoek om hier geen onderdelen te reserveren.
Ik ga actuele foto’s maken van de Omega en dan is het ‘’what you see is what you get’’




Inmiddels staat de Omega in delen te koop


KLIK HIER
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zonde om op die manier de wegen met je vierwieler te moeten scheiden. Zeker van zo'n mooi exemplaar, want dat is het. :'(

Ik ben wel nieuwsgierig wat je als opvolger hebt weten te vinden.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Echt balen Lars,

tis een zeer prachtige en goed onderhouden omega _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

andere motor misschien, ik zou er nog even over nadenken...............


Grt. Hans
 
Dat is echt balen man. Vind het daarom weer des te beschamender dat opel in dit hele gebeuren doet alsof haar neus bloed.

Ben ook wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hier zitten we allemaal niet op te wachten, mooi waardeloos.

Opel had dit toentertijd gewoon moeten vervangen onder productie foutje.
Is inderdaad een andere motor niet een optie?
 
Ik weet wel een mooie opvolger voor een Omega :p Zijn er al 2 hier op het forum die die stap gemaakt hebben ;)


Vliegen die wervelkleppen gewoon door de cilinders heen als ze afbreken? Ik heb me er al vaker over verbaasd dat zoiets knulligs zoveel schade kan aanrichten....
Kun je zier iets aan doen zoals preventief de kleppen vervangen om de x kilometer? Of is dit erg prijzig?
 
Cjibclient zei:
Ik weet wel een mooie opvolger voor een Omega :p Zijn er al 2 hier op het forum die die stap gemaakt hebben ;)


Vliegen die wervelkleppen gewoon door de cilinders heen als ze afbreken? Ik heb me er al vaker over verbaasd dat zoiets knulligs zoveel schade kan aanrichten....
Kun je zier iets aan doen zoals preventief de kleppen vervangen om de x kilometer? Of is dit erg prijzig?


De Audi A8 is hem van harte gegund hoor :D
 
het is toch niet de omega op de foto bij je topic die ziet er zo te zien nog nieuw uit, wel zonde en ben wel benieuwd naar opvolger
 

Joep

Verbannen
Erg zonde Lars, zoals eerder al is geopperd hier: Waarom niet een andere motor erin? Die zijn er genoeg.

De vervanger ben ik ook benieuwd naar.

Sterkte met het toch wel plotselinge verlies van je Omega.
 
Dank voor de reacties ;)


Vega zei:
Hier zitten we allemaal niet op te wachten, mooi waardeloos.

Opel had dit toentertijd gewoon moeten vervangen onder productie foutje.
Is inderdaad een andere motor niet een optie?

Heb ik overwogen, maar daar zitten mij teveel haken en ogen aan.
Met name de geschiedenis van zon blok, ik weet niet hoeveel eigenaren ze heeft gehad, onderhoud, reparaties etc.
Dit zal me nooit lekker zitten.

Daarnaast heb ik al de handtekening gezet voor iets anders.

Mensen die een wissel wel zien zitten mogen zich uiteraard ook melden, de rest van de auto is gewoon echt netjes en goed onderhouden.


Cjibclient zei:
Ik weet wel een mooie opvolger voor een Omega :p Zijn er al 2 hier op het forum die die stap gemaakt hebben ;)
Vliegen die wervelkleppen gewoon door de cilinders heen als ze afbreken? Ik heb me er al vaker over verbaasd dat zoiets knulligs zoveel schade kan aanrichten....
Kun je zier iets aan doen zoals preventief de kleppen vervangen om de x kilometer? Of is dit erg prijzig?


Hahaha ik kan je vertellen dat het geen A8 is geworden ;)
Ondanks mijn grote liefde hiervoor, de huidige aankoop is gedaan op gevoel en met verstand 8)7

Wat betreft die wervelklepjes:

De schroefjes/klepjes raken los en worden de cilinder ingezogen, dat richt hier vervolgens grote schade aan.

je kunt preventief de complete inlaat vervangen echter kost dit je snel een euro of 500.
Weegt natuurlijk niet op tegen motorschade, maar een goedkope oplossing is het niet.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Idd preventief de inlaat collector vervangen.

Ik kan het niet genoeg zeggen...
Vorige week stond er nog een bij de VOD...

Lars, veel genot van de nieuwe en big veel plezier met de Omega van paps...
 
Ik heb een blok liggen, 180.000km, 2 eigenaren gehad, steeds dealer onderhouden
nadelen: LMM en krukassensor zijn stuk.

verder wel zeer jammer dat zo'n mooie wagen op zo'n manier moet "sterven"
is het ook geen optie om de motor zelf te vervangen en de auto alsnog te verkopen? Zo heb je er toch nog wat (meer) voor terug & zit je zelf niet in met het feit dat je de geschiedenis niet 100% kent...
 

Joep

Verbannen
Ik zou de Omega eerst in z'n geheel kwijt zien te raken kerel. Degene die het ziet zitten kan er dan een ander blok inhangen zoals je zelf ook al aangeeft. Blijft zonde man, is nog een prachtig exemplaar die je zo maar zelden tegenkomt.
 
Das k.t voor je mar dat is al zoveel gezegt .
Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst en hoop dat het geen a8 of een andere variant is
Van dat merk.
Zoals Sjors het zeg 4 rondjes is 4 keer niks _O-

Zou denk zelf een BMW of een benz nemen in dit verhaal
 
Bovenaan