2 Maanden geleden moest onze auto nl naar de garage voor de jaarlijkse APK keuring en daar begon alle ellende
Er waren een 2 tal dingen die gerepareerd moesten worden voor hij door de keuring kwam (achterbanden en stuurstang).
We hadden de auto dat weekend echt nodig en de verloop datum was pas volgende week, dus met de garage afgesproken dat we hem kwamen halen en hij dinsdag weer terug zou komen. Alleen de roetmeting moest nog uitgevoerd worden. En ook al is ze de roetmeting goed doorgekomen, daar is het verkeerd gegaan. Na de meting hebben ze haar niet stationair laten draaien om de turbo af te laten koelen (Dan stond erbij)
De turbo aan gort nog geen 5 km nadat hij uit de garage was.
Danny had onze jongste naar school gebracht en die vond dat Bessie zo'n vreemd geluid maakte. Dus thuisgekomen staat Dan met zijn witte jas (tuurlijk ) over de motor heen gebogen. Ik moest even naar buiten komen om te luisteren en ja .... hij klonk anders. "Dan gaan we terug naar de garage"; zei ik.
Om een beter beeld te krijgen besloten we buitenom te rijden over de provinciale weg. Begint hij ineens raar te ratelen. Dus besloot ik de kortste route naar de garage te nemen. Een paar honderd meter later wil hij alleen nog maar als een slak vooruit en zie in in mijn achteruitkijkspiegel toch een enorm wit rook gordijn, Chemie Pack was er niets bij en de sirenes gingen nog net niet af .
"Heel voorzichtig door proberen te blijven rijden misschien halen we de garage nog" zei Dan, maar ik vertrouwde het niet en maakte alvast mijn gordel los, me ondertussen verontschuldigen naar de overige weggebruikers toe die ineens in een dichte mist terecht kwamen
En ja hoor vlak voor een druk kruispunt gebeurde het volgende .... de auto wilde er ineens als een speer vandoor hij was niet meer te houden. "Sleutel eruit en uitstappen!!"; riep Dan ..... Bleef de motor gewoon doordraaien nadat ik de sleutel eruit had gehaald!!!! ... zo bizar en heeeeeeeel erg eng !!!
Ik zette hem heel snel in zijn 2 (vraag me niet waarom) en trok de handrem aan, keek in mijn spiegel en ging snel de auto uit.
Die 2e versnelling is zowaar onze redding geweest, daardoor is de motor uiteindelijk afgeslagen, anders was de auto het kruispunt overgevlogen en ik wil niet weten wat er dan allemaal had kunnen gebeuren.
Enigszins verbouwereerd, en met trillende handen hebben we nog net een foto kunnen maken van de, jammer genoeg, al optrekkende mist die we veroorzaakt hadden.
We besloten dat het voor de garage en Dan beter was als ik naar de garage, die nu op loopafstand was, zou gaan om iemand te halen die onze auto weg kon slepen.
Was de "baas" er niet, die was friet halen. Dus toen die terug kwam vroeg ik hem of hij de auto had zien staan ... "ja"; zei hij .... ben je dan uitgestapt... "nee"; zei hij toen. HALLOOOOOOO !!!!!.
Ik mijn verhaal gedaan zegt hij doodleuk dat ik om 2 uur de 1e zou zijn (het was 13.15 uur).
Hij was na herhaaldelijke verzoeken van mijn kant niet van plan mee te gaan. "Anders werd zijn friet koud" en hij had tenslotte ook recht op lunchpauze Zijn leerling monteur voelde zich een beetje ongemakkelijk, maar hij was niet voor rede vatbaar.
Dus ik terug naar het kruispunt waar een collega van Dan ondertussen geholpen had met duwen en Bessie op een veiliger plek hadden geparkeerd. Hij heeft ons ook even thuis afgezet want we bleven natuurlijk niet 3 kwartier wachten.
Thuis aangekomen de ANWB gebeld met de vraag of ze hem wilden verslepen tot voor onze deur en dat kon.
Helaas had Dan middagdienst en was er al een collega vrij dus moest hij om 14.30 uur naar zijn werk
Om een uur of 3 besloot ik alvast naar Bessie terug te lopen en kreeg ik onderweg een telefoontje van de ANWB monteur of hij me thuis op moest pikken want hij kwam er toch langs. Geweldig toch ze bestaan nog de redders in nood!!! Deze geweldige man heeft me even geïnstrueerd wat ik moest doen en Bessie en mij even later veilig thuisgebracht
We hebben nog een week of 2 lopen dubben of we Bessie zouden laten repareren, maar hebben uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. We waren bang dat de motor een te grote klap had gehad omdat deze zo'n 2km alleen op olie heeft gelopen.
De rest van het verhaal is bekend .... alle OOP ers die donor onderdelen van haar gaan gebruiken ... heel erg veel plezier !!
Groetjes,
Marjon
Er waren een 2 tal dingen die gerepareerd moesten worden voor hij door de keuring kwam (achterbanden en stuurstang).
We hadden de auto dat weekend echt nodig en de verloop datum was pas volgende week, dus met de garage afgesproken dat we hem kwamen halen en hij dinsdag weer terug zou komen. Alleen de roetmeting moest nog uitgevoerd worden. En ook al is ze de roetmeting goed doorgekomen, daar is het verkeerd gegaan. Na de meting hebben ze haar niet stationair laten draaien om de turbo af te laten koelen (Dan stond erbij)
De turbo aan gort nog geen 5 km nadat hij uit de garage was.
Danny had onze jongste naar school gebracht en die vond dat Bessie zo'n vreemd geluid maakte. Dus thuisgekomen staat Dan met zijn witte jas (tuurlijk ) over de motor heen gebogen. Ik moest even naar buiten komen om te luisteren en ja .... hij klonk anders. "Dan gaan we terug naar de garage"; zei ik.
Om een beter beeld te krijgen besloten we buitenom te rijden over de provinciale weg. Begint hij ineens raar te ratelen. Dus besloot ik de kortste route naar de garage te nemen. Een paar honderd meter later wil hij alleen nog maar als een slak vooruit en zie in in mijn achteruitkijkspiegel toch een enorm wit rook gordijn, Chemie Pack was er niets bij en de sirenes gingen nog net niet af .
"Heel voorzichtig door proberen te blijven rijden misschien halen we de garage nog" zei Dan, maar ik vertrouwde het niet en maakte alvast mijn gordel los, me ondertussen verontschuldigen naar de overige weggebruikers toe die ineens in een dichte mist terecht kwamen
En ja hoor vlak voor een druk kruispunt gebeurde het volgende .... de auto wilde er ineens als een speer vandoor hij was niet meer te houden. "Sleutel eruit en uitstappen!!"; riep Dan ..... Bleef de motor gewoon doordraaien nadat ik de sleutel eruit had gehaald!!!! ... zo bizar en heeeeeeeel erg eng !!!
Ik zette hem heel snel in zijn 2 (vraag me niet waarom) en trok de handrem aan, keek in mijn spiegel en ging snel de auto uit.
Die 2e versnelling is zowaar onze redding geweest, daardoor is de motor uiteindelijk afgeslagen, anders was de auto het kruispunt overgevlogen en ik wil niet weten wat er dan allemaal had kunnen gebeuren.
Enigszins verbouwereerd, en met trillende handen hebben we nog net een foto kunnen maken van de, jammer genoeg, al optrekkende mist die we veroorzaakt hadden.
We besloten dat het voor de garage en Dan beter was als ik naar de garage, die nu op loopafstand was, zou gaan om iemand te halen die onze auto weg kon slepen.
Was de "baas" er niet, die was friet halen. Dus toen die terug kwam vroeg ik hem of hij de auto had zien staan ... "ja"; zei hij .... ben je dan uitgestapt... "nee"; zei hij toen. HALLOOOOOOO !!!!!.
Ik mijn verhaal gedaan zegt hij doodleuk dat ik om 2 uur de 1e zou zijn (het was 13.15 uur).
Hij was na herhaaldelijke verzoeken van mijn kant niet van plan mee te gaan. "Anders werd zijn friet koud" en hij had tenslotte ook recht op lunchpauze Zijn leerling monteur voelde zich een beetje ongemakkelijk, maar hij was niet voor rede vatbaar.
Dus ik terug naar het kruispunt waar een collega van Dan ondertussen geholpen had met duwen en Bessie op een veiliger plek hadden geparkeerd. Hij heeft ons ook even thuis afgezet want we bleven natuurlijk niet 3 kwartier wachten.
Thuis aangekomen de ANWB gebeld met de vraag of ze hem wilden verslepen tot voor onze deur en dat kon.
Helaas had Dan middagdienst en was er al een collega vrij dus moest hij om 14.30 uur naar zijn werk
Om een uur of 3 besloot ik alvast naar Bessie terug te lopen en kreeg ik onderweg een telefoontje van de ANWB monteur of hij me thuis op moest pikken want hij kwam er toch langs. Geweldig toch ze bestaan nog de redders in nood!!! Deze geweldige man heeft me even geïnstrueerd wat ik moest doen en Bessie en mij even later veilig thuisgebracht
We hebben nog een week of 2 lopen dubben of we Bessie zouden laten repareren, maar hebben uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. We waren bang dat de motor een te grote klap had gehad omdat deze zo'n 2km alleen op olie heeft gelopen.
De rest van het verhaal is bekend .... alle OOP ers die donor onderdelen van haar gaan gebruiken ... heel erg veel plezier !!
Groetjes,
Marjon