Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hoe dubbel DIN (HU) radio te verwijderen?

A

Anonymous

Gast
Ik ben nog niet helemaal bekend met de type aanduidingen van de omega's maar ik heb het laatste model waar de dubbeldin radio in zit en die wil ik gaan vervangen.
Ik vind nl. het geluid niet echt om naar huis te schrijven en heb nog een leuke HU liggen die ik er in wil knutselen.
In de Howto's heb ik het niet terug kunnen vinden.
Het probleem waar ik tegenaan loop is eigenlijk wel simpel , denk ik. In de radio zitten 4 gaatjes waar je van die pennetjes in moet steken en nu had ik wel gelezen dat je dat ook met een 1,5 kwadraad electradraadje kan doen, maar ik zie iets van een inbus of torck schroefje er in zitten, maar dat is het niet.
Ik langs de Opel dealer in schiedam of ze die pennetjes los verkopen, geeft hij aan dat het niet zo is, dat het hier om monteurs gereedschap betreft die niet los verkocht wordt.
Nu zijn ze wel bereid om het voor me er uit te halen, maar eigenlijk wil ik dit gewoon zelf doen.

Heeft iemand nog een goede raad voor me?

grtzz Ferry
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: hoe krijg ik hem eruit

Die beugels kan in elke goede autozaak kopen.

Je moet eerst de inbusboutjes eruit draaien als die er nog inzitten.
Dan kan je met de beugels de radio eruit halen.
Meestal zit de radio erg vast en moet gepast geweld gebruiken om deze eruit te trekken.
 
A

Anonymous

Gast
Re: hoe krijg ik hem eruit

dank je voor het snelle antwoord.
Maar het zijn dus wel inbusboutjes die er in zitten, ik kreeg namelijk het idee dat het wat anders was, maar dan zal ik wel met verkeerde maatje inbus erin hebben zitten peuren.

Op naar de automaterialenzaak dus
 
A

Anonymous

Gast
Idd dat zijn ze, maar ik heb ze nergens kunnen kopen.
Vlak bij mijn werk zit JM Car Entertainment in Capelle ad Ijssel waren ze zo vriendelijk om hem er uit te halen voor me.
Ondertussen zit mijn eigen HU er in, maar moet nog wel verder aan de slag, maar het geluid is al 1000x beter.
 
Ik vond de dubbel din exemplaren hier ook nergens dus hebben we gewone doorgeslepen en bij beide een spijker tussengelast. :P
Werkt ook.
 
A

Anonymous

Gast
@ YoYo
Wat er uit is gegaan weet ik eigenlijk niet, een standaard ding lijkt mij met cd speler, meer niet maar dat ding klonk werkelijk nergens naar.
Erin gezet is mijn ouwe trouwe JVC KD-BT1 , ook geen nieuwtje meer maar klinkt wel een heel stuk beter.
2011-07-07132421.jpg


Tevens een Sub van JBL met een mono versterker van JBL in de kofferbak gelgd, moet het alleen nog ff mooi wegwerken.
Tevens zoek ik nog een oplossing voor mijn 2 JBL GTO ovale hoedeplank speakers weg te werken/monteren.
Imand nog een ideetje?

Gr. Ferry
 
Bovenaan