Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hoe handschoenkastje uitbouwen

B-Buster

Medewerker
Administrator
Sjors had er een how-to over gemaakt bij de buren, maar die heeft ie weggehaald zie ik.

Ik had hem al een PB'tje gestuurd met de vraag hier even te reageren. Het is echter een druk baasje, geen idee wanneer ie langswaait.
 
B-Buster zei:
Sjors had er een how-to over gemaakt bij de buren, maar die heeft ie weggehaald zie ik.

Ik had hem al een PB'tje gestuurd met de vraag hier even te reageren. Het is echter een druk baasje, geen idee wanneer ie langswaait.



Sorry niet altijd het goede voorbeeld voor een Moderator, maar zoals Jacco al zegt ik ben een druk 'baasje'

Ik had idd een hele uitgebreide How To gemaakt ! ik snap niet waar deze gebleven is, ik had hem voor 99% overgeplaatst naar het How To subforum ! :/ of zou dat nog op metalrush.com geweest zijn waar het Test forum draaide ?



Groetjes,
Sjors
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Die kennis zit hier in België ook ;) tenzij er een verschil B1 B2 is...

ik vind het topic ook niet terug idd

>weer een reden om af te spreken :P
 

yoyo

The UK brothers
Stijn/Peter,

Als ik het goed heb moet je aan de zijkant beginnen rooster weg halen (er zitten daar nogal wat schroefjes een beetje verstopt.)

Ik meen iets van een stuk of 8 schroeven en dan het dashboardkastje zit zelf ook met drie inbusbouten vast geloof ik
in het kastje zelf aan de bovenkant direct aan de voorkant .
Als je deze los heb moet je( geloof ik ) ook nog uitkijken dat je de draden voor de verlichting niet kapot (los)trekt.

Het lijkt moeilijker dan het is (alhoewel het nu al weer een jaar geleden is dat ik dat eens gedaan heb dus zou het
niet helemaal precies meer weten.)
Wat ik wel weet is dat je aan de zijkant moet beginnen.

Gr,
Aart
 
Idd Stijn !

Als de mokken worden afgehaald even handschoenkastje eruit halen ! :Y

Wou daar mijn navi lezer inbouwen en moet dan enkele gaten maken voor de kabels . O-)

Trouwens hoe krijg jij alle kabels achter je radio ? voor zo een grote wagen en volumineus daschboard is daar echt niet veel plaats achter ! :N
Ik moet nog 2 cinch kabels , een tmc antennekabel , navi kabel en cd changer kabel erbij krijgen . _O-
Zal niet anders kunnen tegen de tijd dat ik alles erin leg dan mijn middenconsole eruit te halen denk ik :(
 
Zijn die 3 inbusbouten niet van de Airbag ?

Je kan de bovenkant van het kastje toch een stukje naar beneden plooien waar die bouten zitten , leek me
dat het kastje daar niet mee vastzat ? maarja het was reeds halfdonker, en mijn zoontje van 4 wilde helpen
wat voor meer afleiding dan hulp zorgde ! hahahahahaa
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
die inbusboutjes zijn idd voor de airbag cover, maar moeten er weldegelijk uit voor je aan je handschoenkastje begint.

Ook die grote luchtmond rechts moet eruit voor je aan je handschoenkastje begint,
zitten 1 of 2 schroeven achter. Weet niet meer vanbuiten of die op zich vastgeschroefd zit.

Ik vermoed niet dat er een telematica inzit, maar indien wel moeten ook die stekkers eerst losgemaakt.

ivm je ruimte achter de radio..tjah, luchtkleppenhuis is niet bepaald klein... zal wroeten worden ;)

Oh ja, als je er toch zo aan begint: gebruik een magnetische schroevendraaier, en niet door-rukken want er durven
'verborgen' schroefjes zitten ;)

Met iet of wat 'ervaring' is het er uit op 20 min. er weer in is een andere zaak :P

We kunnen gerust wel eens trachten af te spreken hoor, vrijdag en zaterdag kan ik wel zowieso niet > Rally v. Haspengouw
 

yoyo

The UK brothers
Peter,
Ik kan mij herinneren dat ik deze ook los had gemaakt (die 3 inbus) want we moesten achter het kastje wezen en hebben geen airbag los gehad.

Toen de hele boel er weer in zat waren dat ook de bouten waarmee je het kastje weer "recht" kon hangen. :?

Maar misschien dat je Jacco of Sjors een PeeeMmetje kan sturen om te vragen of dat werkelijk zo is . :Y
(voordat je een airbag in je snuffet krijg) O-)

GR,
 
Mijn madam is naar het carnaval in Borgloon , zal dus niet voor vandaag zijn . :N

Mag wel direkt starten aan mijn vader zijn wagen (oliewissel en nieuwe remblokken ) :O
maar deze is van een italiaans merk dat begint met een F , het is een 4cyl diesel dus niet dat andere italiaanse merk met een F _O-
 
Wellicht dat DIT draadje wat hulp kan bieden ;)

En als je er dan nog niet uit komt, kun je hier natuurlijk doorvragen :Y Daar zijn we tenslotte voor *O*
 
Der zitten links twee schroefjes en rechts ook. dan de drie imbus boutjes losdraaien.
Vervolgens kun je het dashboardkastje eruit trekken.

Gr Jack
 
Bovenaan