Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

hoofdkabelboom lambdasonde instalatie beschadigd.

R

Ralph

Gast
13.53 uur

na het swappen van de motor, zijn er na weken van meten eindelijk is wat duidelijk heden gekomen omtrent pk verlies en de storingscodes, verbruik.
waarschijnlijk hebben we tijdens de werkzaamheden de kabelboom geraakt van de lambda installatie. :S
wat erg opviel was het komen en gaan van het vermogen, tevens het trillen in de motor werd gewoon onhebbelijk en konden we geen oorzaak vinden.
na het meten van e.e.a. zijn we tot de ontdekking gekomen dat 1 van de draden van de lambdasonde gebroken is ergens in het traject. moet 12v afleveren bij de computer bleven er maar 3,12 over.

nu eerst maar eens de kabelboom eruit trekken en de leiding vervangen 8)7 en hopen dat het probleem opgelost is.
 

Joep

Verbannen
Hopenlijk is dit daadwerkelijk het probleem en kun je het oplossen zodat je eindelijk kunt genieten van je nieuwe Omega.
 
R

Ralph

Gast
Bank 1 lambda 1 is gerepareerd.
bank 1 lambda 2 Defect. hittekring aan het pulseren.

morgen weer een dag.

En nee deze is bijna niet te meten, is namelijk massa geschakeld.
met een scope is het pas te zien. :h
 

richard66

500.000+
Hallo Ralph

Ik hoop dat je het opgelost krijgt, Ik denk wel dat het je gaat lukken , en dat je dan eens leuke km kan gaan rijden d:)b

Gr Richard. :w
 
R

Ralph

Gast
En wederom aan de lijst toe gevoegd als zijnde opgelost.
hoop werk, als je de melding van de tech blijft krijgen spanning te laag en wackel contact.
Blijkt er nog een kabelboom te liggen achter de dynamo.
De bypass van mij en 2 anderen kabels hou je niet veel over op het einde.
1 nieuwe boom gemaakt met nieuwe sensoren van Bosch en de dynamo uit de 2.2 dti a 160 amp hebben zijn werk gedaan.

melding tech2 van wackel contact, tot spanning te laag en dat de die kat zijn werk niet zou doen zijn eindelijk omgezet in het befaamde geen storing.

:f *O* :f *O* :f :f *O* :f *O* :f *O* :f

het hoe en waarom de extra boom blijft een raadsel, er was in ieder geval geen reden voor.
 

richard66

500.000+
Het hou je van de straat Ralph , _O- _O-

Binnen kort hoor je van mijn , Om even een 2,5 Turbo Diesel die ik er bij heb even te kietelen d:)b _O- _O- ik mis het vermogen , :F :F

Mijn blauwe is vvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllll sneller :Y :Y :Y :Y

Gr Richard. _O- :k :k
 
Bovenaan