Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

hoofdremcilinder !!!!

as zaterdag ga ik voor de 3e keer mijn HRC vervangen :Y ik hoop dat ik nu eindelijk een goeie heb.
mijn vraag is moet je de HRC nu apart ontluchten of doe je alles in 1 keer,alle tips zijn welkom.

rob
 
Ik kan dit aanraden:

Easy%20bleed.jpg


Dop op je reservoir schroeven, remvloeistof in de fles en je reservewiel op de andere aansluiting.
Zo kan je goed en veilig je remmen ontluchten.

En je hoeft het pedaal niet helemaal in te drukken, als je dat wel doet heb je kans dat je zuiger op plaatsen komt waar hij normaal niet komt.
Dat betekent kans op (inwendige) lekkage.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nou dan moet het echt ergens anders aan liggen 8)7
Wat doet ie wat ie niet moet doen
wat kan er mis gaan??Eraf schroeven en erop schoeven en ontluchten en klaar toch?
Gr B
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad, kan je aangeven waar en wanneer het mis gaat.
Moet inderdaad iets anders zijn, kan niet zo zijn dat ze allemaal slecht zijn.
 
na het ontluchten is het goed ,ook een hard pedaal ,maar na een tijdje word het toch weer minder.
zelf denk ik dat er lucht in de abs pomp zit.als ik voor het wegrijden een paar keer pomp blijft het pedaal ook wel hard,maar wordt uiteindelijk toch weer minder.en het vreemde is dat het ook wel eens een week gewoon goed is d:)b
en voor de apk is het ook geen probleem,maar ik denk dat een noodstop op snelweg toch echt spannend wordt <+:)
 
R

Ralph

Gast
vapourlock! (google) hard ontluchten op -2.0 bar onderdruk. doe je ook eerst de langekant en dan pas de kortekant.
 
kan het mss ook het ventieltje zijn die tussen de slang zit van de rembekrachtiger ?...

had het laatst ook . soms een hard pedaal en dan weer niet ?.bleek dat er een (piefje ?).een scheur tje in zat ..
 
ik ga zaterdag weer ff klootzakken aan de omega,maar als ik 2 bar op het reservoir set klapt die van de HRC af denk ik ,bij 1.4 begint hij al een beetje scheef te staan dus .....
het terugslagkleppie is reeds vervangen en de vacuum leidingen ook,maar het zijn geen fijne leidingen die je krijgt bij de VOD koopt,even kijken of ik daar nog iets anders voor heb liggen.
verder viel mij vandaag op dat de remdruk minder werd toen ik in achteruit schakelde :*) paar keer pompen en hij is weer hard,en blijft dan ook hard tot het kontakt uit is gegaan,als je hem dan weer start moet je weer 3 a4 keer pompen
ik ben er al aan gewend *O*
 
R

Ralph

Gast
min - 2 bar dus op de ontluchtingsventielen en niet op het res..
 
Bovenaan