Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hoogte verstelling koplampen

IK heb een vraag over de hoogteverstelling van mijn Omega met Xenon.
Op het forum staan diverse topics hierover maar ik kan toch geen compleet antwoord vinden.

van mijn Omega (2.6 sport uit 02) was de xenon verlichting matig en ook werkt de hoogte regeling niet.
Vorige week mijn lampen vernieuwd en gekeken naar de stelmotoren.
De asjes van de motoren zitten zo vast als een huis.

Nu vraag ik me af of dit ook zo hoort en of er een manier om ze te testen of te repareren?

Met de op-com heb ik geprobeerd om de hoogte regeling te testen maar ik krijg de foutmelding dat de kabels niet goed aangesloten zijn.
(ben de exacte melding vergeten)

Bedankt voor de reacties
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als het niet werkt zou je gek moeten worden van de meldingen in het display (tenzij ze dat al uit hebben gezet).
De assen gaan in/uit en gaan redelijk zwaar.
Is alleen goed uit te lezen met een Tech2.
Je kan een as van de niveausensor aan het voorwiel losmaken en deze heen en weer bewegen dan zouden de koplampen op en neer moeten zien gaan (ook horen).
Zonder goede foutmelding is het moeilijk te zeggen wat het precies kan zijn.
 
Bedankt voor je reactie.

De niveau sensoren zijn beide nog heel, maar als ik ze los haal en beweeg gebeurt er niets. Ik heb ook geen meldingen op het dashboard.
Ik vermoed dat de stelmotoren in de koplamp kapot zijn gegaan en dat de vorige eigenaar dit heeft laten uit zetten bij de VOD.

Ik heb altijd gedacht dat dit een APK afkeurpunt is, maar hij is ermee door de APK gekomen.
Waarom weet ik niet, maar ik wil graag alles werkend hebben. Dus op zoek naar motoren! Het is niet voor niets een hobby auto :)
 
Bovenaan