voila, straks is wat later, maar bon:
Relais K51 bedient de IC koeler en de radiator koeler bij thermostaat-contact naar massa.
K48 de relaiskast-fan
Dus als de motor warm is moet die gaan draaien.
Relais K52 + K96 is voor motor heet mijns inziens.
Relais K87 bedient eveneens de radiatorfan indien ECO-uit, echter staat die niet parallel met de IC fan, hier kan je dus al mee afleiden of er iets niet werkt.
K22 is een NC naar de extra KV pomp
Massapunt K51, K48 komt aan op koeling-teststekker (paars in motorruimte-relaiskast) pin 1, chassis is daar pin 6
Massapunt K52, K96 op pin 2
pin 3 is 12V contact, niet te gebruiken om je fans direct mee aan te sturen
M4 en M11 zijn je grote radiatorfans.
Tis geen eenvoudig schema en ik heb het nog nooit in detail bekeken:
in totaal 4 fans (M4, M11, IC en relais) en een extra koelvloeistofpomp.
De fan voor relaiskast koeling ga ik hier niet besrpeken.
* Als ECO aanstaat en motor koud, gaat er geen fan draaien, ook niet KV pomp
* Als ECO aanstaat en motor warm, dan gaat K51 in en bijgevolg:
M4 en M11 in serie op halve kracht, -pomp KV +relaiskast
Hier moet je massa krijgen op TestCon pin 1.
* Als ECO aanstaat, en motor heet, dan gaat ook K52 erin en komen M4 en M11 parallel op volle kracht, -pomp KV +relaiskast
Hier moet je ook massa krijgen op TestCon pin 2.
* Als je nu ECO uitzet en dus aircocompressor benut:
dan gaat meteen M4 in serie met M11 op halve kracht -pomp KV -relaiskast
* ECO uit en motor heet is uiteraard weer alles aan op volle kracht.
* nakoeling zonder sleutel op contact:
#bij motor heet: geen extra effect zonder sleutel op contact
#bij motor warm: ICfan + M4 en M11 in serie op halve kracht +pomp KV