Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ipod op siemens ncdc2015 ?

Illuminat0r

KnuffelBelg
Haha, in mijn 'Berliner' stak een kitje dat gewoon de middentoner lijnen van de voorste deuren onderbrak.
Daar werd dan rechtstreeks een versterkertje opgehangen...
Klonk voor geen meter en is er ook weer tussenuit dus!

Maar je hebt geen line-in beschikbaar, dus zal moeilijk worden.

Als je de mute bedient achter op de radio, dan gaat hij wel in "auxiliary input" maar geluid komt er niet.
Dus misschien is die line-in er wel (al dan niet mono) maar ik heb hem nog niet gevonden...

Er zijn wel truuken om op de CDC lijnen een ingang te solderen en dan een zero-bit CD af te spelen.
Anders is de eerst volgende makkelijke oplossing een FM-transmitter.

Of de Bose aux-in heeft weet ik ook niet...
 
<a class="postlink" href="http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=827&mforum=gtssignum" onclick="window.open(this.href);return false;">http://gtssignum.forumup.org/viewtopic. ... =gtssignum</a>

gr michel
 
Mooi ingebouwd zeg... 7(8)7

FM-modulators zuigen... big-time.
Ik heb zelf een Griffin Roadtrip gehad:
roadtrip_2.jpg

Was er absoluut niet over te spreken.
Ik heb meer producten van Griffin, voor mijn iPhone, maar heb deze weer heel snel verkocht.
Ook een FM-modulator die rechtstreeks tussen de antenne-kabel wordt gezet is niet geweldig. Hierbij heb ik ervaring op mijn motorfiets.
Storing, weggedrukt worden door een andere zender (ja, echt!), slechte kwaliteit geluid, enz.

Voor zover ik weet is het wel mogelijk de telematica ingang te misbruiken om daar een stereo input van te maken.
Daarvoor moet er wel serieus gesoldeerd worden in de radio zelf... niet mijn voorkeur.
Tevens heb ik zelf een telematica unit, dus voor mij gaat die vlieger, sowieso, niet op... dus ik brand mijn muziek gewoon op cd's... het is niet anders :h

Bose heeft géén AUX-IN
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn ervaring met die modulators is ook ruk. De kwaliteit is gewoon te slecht. Heb je een Bose installatie en dan ga je streaming kwaliteit audio eroverheen gooien. Dat zie ik niet meer zitten na het geprobeerd te hebben.

Ik heb de soldeeroplossing i.c.m. de wisselaar weleens eerder gezien toen ik zelf voor een dergelijke oplossing aan het rondkijken was. Conclusies was toen dat het niet mogelijk is tenzij je inderdaad behoorlijk IN je 2015 gaat hobby'en.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
Conclusies was toen dat het niet mogelijk is tenzij je inderdaad behoorlijk IN je 2015 gaat hobby'en.

Als er iemand een spare 2015 liggen heeft wil ik die wel eens hobbyen :P
Ben zelf nog niet zover geraakt een spare aan te leggen, icm met CID uiteraard...
 
Heb op Joutjoep een filmpje gezien van een gast die een Ipod voordeed als een cd wisselaar oid. ik zal eens zoeken...

Edit: Kijk deze bedoel ik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W3F0c2MkjVE[/youtube]

Ik weet niet wat hij daar gefixed heeft maar het ziet er wel netjes uit!
Zo dus:

e0rhab.jpg


O+ Dit vintik wel te vet eigenlijk ga op zoek naar een mooi kabeltje, neem aan dat een CDR 2005 ook zo'n aansluiting heeft?

Edit2: voor de CDR 2005

<a class="postlink" href="http://www.css-haupt.de/vectra/english.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.css-haupt.de/vectra/english.html</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat vind ik ook he-le-maal niets. Dan heeft die tweede het bij z'n 2005 een stuk netter opgelost.

Al met al zijn dit geen dingen die ik m'n radio wil aandoen om dit werkend te krijgen, temeer omdat de besturing dan alsnog via de iPod moet lopen.
 
Ende bedankt he! De mijne staat in preorder! Dnek tog dat dit een van de netste niet officiele manieren is om iets te bevestigen...

Maar het ging even over de line-in oplossingen he!


Edit: Tnx voor het fixen van Utube link. Krijg dat maar niet voor elkaar. :$
 
Juist ja, je bent mij voor, Wim d:)b Ik kon die linkjes zo snel even niet terug vinden. Maar deze bedoelde ik inderdaad.

Er zijn een paar keerzijde's die je in het oog moet houden.
Degene met een 2013 of 2015 kunnen (volgens mij... heb dat niet uit de tekst kunnen opmaken, maar je zit aan de telefoon-ingang te solderen, dus ik ben er bijna zeker van) géén telematica unit (meer) gebruiken. Die kanalen gebruikt men dus voor die extra (externe) aansluiting.

Met een 2005 kun je 'in breken' op het cd-speler-signaal.
Vandaar ook dat je een cd met 'niets' moet mee laten spelen om je radio voor de gek te houden en dat ie het cd-signaal laat horen.
Je krijgt dus geen 100% zuiver geluid. Ik vraag mij dus ook af hoeveel die meespelende cd aan geluid (van die externe geluidsbron) 'weg drukt'.

Ga je deze truuk uitvoeren, Wim ?
Ben wel erg benieuwd of het gaat lukken :Y
 
Ik vind die oplossing voor de 2005 niet erg elegant eerlijk gezegd, geklooi met een lege CD ed. Nee ik denk niet dat ik dat ga doen.

Dan vind ik die voor de 2015 iets meer plug & play.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er is een oplossing om de CDC3 uitgang te gebruiken.
Alleen omdat de CDC3 intern wordt doorgekoppeld aan de radio zal het iets lastiger zijn dan als je een losse CDC3 hebt.
 
Vega zei:
Er is een oplossing om de CDC3 uitgang te gebruiken.
Alleen omdat de CDC3 intern wordt doorgekoppeld aan de radio zal het iets lastiger zijn dan als je een losse CDC3 hebt.



Sterker nog, voor de losse cd wisselaar + OEM radio (luxe combi in een B1) is ervan Dietz zelfs een losse module verkrijgbaar waar je een I-pod aan kunt hangen, de radio zit dit dan als een cd wisselaar en je kunt gewoon met je OEM radio de I-Pod bedienen ! module kost iets van 130,-
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Die montage van de clip vind ik ook maar niets...
Tevens is je hele verluchting naar de ... (je weet wel)
Om die reden heb ik mijn schermpje van de radiozender dan ook helemaal boven de spiegel weggemoffeld.
Even goed bereikbaar, maar minder opvallend (Echter mijn beugeltje is niet zo stevig als die brodit, en dus nu rammelt men schermpje wel wat :( )

@Ruud: je gaat hier normaal niets extra verliezen aan geluidskwaliteit. De CD die je maakt is een zero-bit track, en die geeft dus geen input aan je versterker. Je hoort dan enkel de ruis die de versterker intern zelf opwekt.
(En dat kan nog behoorlijk wat zijn, verschiet je daar niet van!)

@Sjors: OK, had ik zelf nog niet aan gedacht van daar te gaan kijken...
meteen doen dus:
(nu werkt die hun website toch wel weer niet deftig zekers -O- )
 
Dietz 72500 iPod Interface für BMW Radio



dtz2007_72500.jpg





Artikel-Nr. Dietz: 72500: BMW Radios

einen iPod angeschlossen werden.

Hierbei wird der CD-Wechsler Eingang des Radios benutzt.

Damit kann der iPod über das Radio gesteuert werden.




Deze is er ook voor Opel.. maar kan ik nu even snel niet vinden..
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Vega zei:
Er is een oplossing om de CDC3 uitgang te gebruiken.
Alleen omdat de CDC3 intern wordt doorgekoppeld aan de radio zal het iets lastiger zijn dan als je een losse CDC3 hebt.



Sterker nog, voor de losse cd wisselaar + OEM radio (luxe combi in een B1) is ervan Dietz zelfs een losse module verkrijgbaar waar je een I-pod aan kunt hangen, de radio zit dit dan als een cd wisselaar en je kunt gewoon met je OEM radio de I-Pod bedienen ! module kost iets van 130,-

Dat is volgens mij alleen voor de 6 (of 10?) cd wisselaar CDC2 die achterin is geplaatst.
Voor de NCDR(C) + CDC3 is volgens mij nooit iets zinnigs geleverd, heeft met de aansturing te maken van de radio en wisselaar, die anders is dan de CDC2.
Als de radio geen CDC3 ziet bij aanzetten dan kan je die ook niet meer selecteren en dan zijn ook de audiolijnen niet bruikbaar.

Maar het best zijn dat er een module is, ik zou er best ook wel een willen hebben.
 
Je hebt gelijk Vega, inderdaad alleen voor de Blaupunkt CDC2, voor de Philips CDC 3 is er naar mijn weten ook niks.. heb nog even zitten googelen namelijk.. erg jammer ! er is animo genoeg voor ! op div. fora's ook buiten NL kom ik dezelfde vragen tegen ! dat ze daar nu niet eens wat voor maken..
 
Hallo

Ik heb dit hele verhaal nu al 2x gelezen maar kom niet echt verder (zal vast aan mij liggen hoor!)
Op Opel forum heb ik deze vraag gesteld of het mogelijk was (zoals bij BMW) een harddisk oid te plaatsen ipv de wisselaar (ik heb een B1 MV6 3.0 van 1999 met CCR800 en Blaupunkt wisselaar......cdc2 dus dan?????) en dit zou niet mogelijk zijn. Ik ben niet bang voor een soldeer oplossing, maar dan graag met info of schema van iemand die dit ook gedaan heeft. Ik wil de auto, en dus de radio origineel houden zeker met stuurbediening, de wisselaar kan ik best zonder. Als iemand suggesties heeft of nog liever een werkende oplossing hoor ik dat heel graag. Ik heb geen Ipod ding, maar als dat kan werken koop ik die wel. Make my day pls! Wil er nog wel een fotorep van maken ook!

Vriendelijke groet, AJ
 
Bovenaan