Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Irmscher bumper op b1?

Beste allen,

Ik stond vanmorgen weer even te neuzen op de sloop voor de omega en kwam zowaar een dikke Cecotto :9~ Irmscher bumper kit tegen.
De omega was net binnen gebracht.
Nou heb ik een B1 en vermoed dat er eea aangepast moet worden om deze bumper kit er op te krijgen.
Hoe zit het met motorkap,grill,koplampen en bevestigings punten?
Is deze irmscher set standaard passend op de B1? Ik heb echt geen flauw idee 8)7 en voor ik em ophaal en niet kan gebruiken....
er zijn vast mensen hier die ervaring hebben hiermee.

Hoor graag van jullie!

Groeten Robbert.
 
Welk model staat op de sloop??? een B1 of B2???

Bij B1 is het passend als het een B2 is heb je meer delen zoals motorkap, lampen, bumper +balk nodig.
 
Thnx voor de snelle reactie.

Ik moest even goed kijken daarzo, want het is een b1 maar hij had zelf idd motorkap etc van een b2 er op zitten. vandaar dat ik me afvroeg of dit echt nodig is. past et evt ook zonder dat ik die motorkap enzo over zet??

gr
 
hmm dat is wel naar... bumperbalk is dus ook anders? ophangpunten van b1 lampen dus ook anders?
weet nog niet of ik daar wel zon zin in heb...vrij grote operatie met alles laten spuiten etc..
evt dat ik em in de verkoop gooi dan.

tnx jack.

Gr.<br /><br />-- 16 nov 2011 17:20 --<br /><br />owja geld voor de achter bumper ook dat er een andere bumperbalk in zou moeten?
k heb even gezocht maar de type nummers van b1 en b2 zijn idd ook anders van die bumpers..
bvd
 

Joep

Verbannen
Zoiets heb ik ook wel eens op de sloop zien liggen. Toevallig ook nog in de goede kleur, alleen lag de auto onderop, en zaten er in de bumper en sideskirts diepe groeven. Daarbij zei de sloper dat die auto van de eigenaar is geweest, en dat ie dus erg veel geld vroeg voor die onderdelen. Erg jammer, maar ook had/heb ik de knowhow er niet voor (behalve dan dit geweldige Forum.. :P ) om het allemaal zelf te doen...
 
Bosshawg zei:
hmm dat is wel naar... bumperbalk is dus ook anders? ophangpunten van b1 lampen dus ook anders?
weet nog niet of ik daar wel zon zin in heb...vrij grote operatie met alles laten spuiten etc..
evt dat ik em in de verkoop gooi dan.

tnx jack.

Gr.

-- 16 nov 2011 17:20 --

owja geld voor de achter bumper ook dat er een andere bumperbalk in zou moeten?
k heb even gezocht maar de type nummers van b1 en b2 zijn idd ook anders van die bumpers..
bvd

De achterbumber zou volgens mij gelijk moeten zijn.

De ophangpunten van de lampen zijn gelijk alleen is de vorm van de lampen anders.
 
okee bedankt. Ik heb de set in elk geval liggen...nog maar eens kijken of/en wanneer ik dr mee aan de gang ga.

399548045.jpg


399548043.jpg


:) ze zijn wel diiiik
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit.
Dat zie je niet vaak dat een Irmscher set op de sloop ligt.

Als je er mee verder gaat dan moet je ook de rest van de voorkant van die sloper afhalen.
 
<a class="postlink" href="http://link.marktplaats.nl/503629635" onclick="window.open(this.href);return false;">http://link.marktplaats.nl/503629635</a>

je gaat er ni aan beginnen neem ik aan ..
 
ik ga dr voorlopig niet aan beginnen nee..
ben begin volgend jaar een halfjaar weg voor mn studie dus kan er toch voorlopig de tijd niet in steken, laat staan dr van genieten.
vandaar dat ik begon te twijfelen om dr een andere omega liefhebber blij mee te maken.
maar... ze gaan natuurlijk niet zomaar weg. ik wil dr eerlijk gezegd wel de hoofdprijs voor, anders laat ik ze lekker een half jaar liggen en komen ze ooit nog op een b2 te zitten. ben namelijk errug gecharmeerd van deze bumperset.

vandaar maar op MP gezet.. voor een goed bod ben ik misschien over te halen :7
evt dat er hier nog liefhebbers zijn?

Gr.
 

Colinh

Donateur 2023
Dat is een mooie vangst zeg ! Maar goed dat jij ze vond, voordat ze kapot gaan op de sloop.



Gr Colin
 
Sjors-V6 zei:
Zaten de side skirts er niet meer op die bij de Irmscher kit horen ?

Ben dus maar even gaan kijken vanmorgen, was mij vd week nou niet opgevallen dat de skirts anders zouden zijn dan die van mn mv6.
ze lijken op het oog niet anders...heb even een foto gemaakt zodat de echte kenners het kunnen beoordelen.(in afdek kapjes stond gewoon GM)
399585621.jpg



Ik heb ook maar even foto's gemaakt van het interieur, camelcream leather :9~ :9~ :7
399585626.jpg

399585625.jpg

399585623.jpg


Maybe dat er hier iemand is die hier naar opzoek is. het ziet er erg netjes uit, 5 hfd steunen, ook bestuurders stoel nog knap.
weet natuurlijk niet of stoelverwarming et doet maar goed..
Mochten er geinterreseerden zijn dan ben ik best bereid dit interieur dr uit te schroeven en even thuis op te slaan.
gevraag wat et ongv. moest kosten: 400-500 eutjes..

ook zaten er xenon b2 lampen in. 60eu pstk vroeg ie dr voor.


Groeten
 
joepklazen zei:
Ik wil dat interieur opzich wel hebben, maar voor dat geld mag je het laten liggen.

wat zou redelijk zijn? maybe valt er iets te onderhandelen omdat ik vrij veel van die omega van die omega af wil halen.
de voorruit neem ik al, bumpers etc dus..

ik kan et morgen wel even voor je gaan vragen als je wilt.

Gr.
 
Bovenaan