Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Irmscher spoiler 3e remlicht

Zo, vandaag is m'n Irmscher spoiler geplaatst die ik reeds anderhalf jaar geleden van Berry kocht.

Ik heb daarna ongeveer 2u zitten kl*ten op het idiote derde remlicht. Niks, maar dan ook niks wou contact geven, vandaar even verder gezocht en uiteindelijk de lichtbalk open geprutst... er zitten geen lampjes in.

Iemand enig idee welke lampjes er origineel in moeten? of mis ik bij deze echt een onderdeel?
 
dit mag toe, via opel te horen gekregen dat dit 105euro kost om een reparatieset voor het 3e remlicht van Irmscher te verkrijgen.

Dan even op zoek geweest naar een andere oplossing en gevonden in de vorm van een rode waterdichte LED-strip. eventjes solderen en klaar!
Heeft me hoop en al 5 euro gekost.

Werkt perfect en je kan van buitenaf niet zien dat het niet origineel is, ideaal! Foto's volgen in de correcte topic !
 
Inderdaad, lijkt me een goede tip voor iedereen die zulke reparatie moet uitvoeren.

Zelf was ik er wellicht ook niet op gekomen, maar mijn collega heeft modelbouwvliegtuigjes en die kwam op het idee om met die waterdichte LED-strips iets te gaan doen, past er perfect tussen en gelukkig heeft onze geliefde Omega nog geen Canbus-systemen waardoor LEDjes je hele auto doen flippen!
 
Led strippen worden ook nog wel eens gebruikt als derde remlicht in de topkoffer van een motorfiets.
Netjes monteren achter de rode reflector en aansluiten op het bestaande remlicht d:)b

wilde dit toch effe met jullie delen, misschien dat er motorrijders onder ons zijn die er wat mee kunnen. :w
 
Bovenaan