Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

irritant CV-knopje

Andrew

600.000
Sinds kort word ik helemaal tureluurs van een irritant rammelende CV-knop van de linker voordeur. Weet iemand een simpele remedie, of moet echt de hele binnenbekleding van de deur eraf?

Andrew
 
hahahaha... Ik ken het.... Zit met hetzelfde probleem. Ik had gelezen dat je van die klitterbandplakkers de zachte kant moet gebruiken en op de achterkant van het pinnetje plakken. Bij mij zit ook het deurpaneel los. Ik weet niet of dat veel voorkomt. Maar het hoekprofiel is van het paneel losgekomen. Dan wordt het nog veel erger dat rammelen :p
 
Bij mij rammelde destijds het knopje op het metalen pinnetje.
Het rode vierkantje verwijderen en je kan het stopje zo van het stangetje halen.
Ik heb toen een stukje krimpkous over het stangetje geschoven en het stopje terug gemonteerd en hij heeft niet meer gerammeld. ;)
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb het stukje krimpkous in het verleden ook vaker geprobeerd, maar na verloop van tijd gaat dit toch werken.
Het gevolg kan zijn dat je dan juist je deuren niet meer open of dicht krijg omdat het stukje krimpkous
scheurt en vervolgens klem komt te zitten.

Er moet hier wel bij vermeld worden dat dit over een B2 gaat, ik weet niet hoe het bij een B1 zit.

Als het paneel los gekomen is aan de hoek bij het pinnetje kan je er 100 % zeker van zijn dat de strip los zit en die
kan je alleen maar goed krijgen door deze er af te halen en vast te kitten en minstens 24 laten drogen.
(ik heb het afgelopen weekend ook moeten doen en nu zit hij weer heerlijk strak in het profiel.)

@Andrew
Het is weer wat werk maar het beste haal je het paneel eraf en plak dan wat linnen tape in het hulsje waar het pinnetje
in zit.
Eerst een paar stripjes van boven naar beneden(binnen in de huls helemaal in het rond) en sla die om de buiten/onderkant van het hulsje heen.
doe desnoods nog een slag om de buiten kan van de geleiderhuls heen, zo is je hulsje aan de binnenkant netjes
gestoffeerd en is je rammelen verdwenen.
(niets op de pin zelf plakken)

Succes
 
Ik heb aan de ruitkant een een stukje van het zachte gedeelte van zelfklevend klittenband geplakt. Werkt nice!
 

Andrew

600.000
Nou, ik zie wel dat ik niet de enige ben met dit probleempje. Volgende week is er een lang weekeinde, misschien dat ik dan eens ga freubelen met de aangedragen opties.

Thanx voor de respons,

Andrew
 
Bovenaan