Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Jack's garage

Jack’s garage

Na op het opel-forum gepost te hebben dat mijn blok naar de malle moer was, kwam Jack om de hoek diverse antwoorden en eventuele oplossingen en zelf aangeboden te hebben me te willen helpen. Daar hij in de buurt woont was dit al een voordeel.

Na besloten hebben het blok te vervangen ben ik gaan zoeken naar een donor omega.

Na dat ik deze had gekocht heb ik een afspraak gemaakt met Jack om te bespreken hoe, wat en wanneer.

Zo gezegd zo gedaan. De operatie zou in de week voor Pasen gebeuren.
Eerst de omega met defecte motor gebracht waarna deze vakkundig werd uitgebouwd motor ruimte schoongemaakt. En aan de kant gezet wachtend op het donor blok twee dagen later was het de beurt aan de donor. Waar wederom vakkundig het blok uitgebouwd werd.

Op eerste paasdag was het zover dat de omega met donor blok rond draaide maar helaas niet aansloeg. Na een paar uurtjes zoeken en een nacht slapen kwam 2de paasdag het telefoontje dat de omega liep en dat het probleem de bekende opvoerpomp in de tank was.

Maandag avond werd de omega door Jack persoonlijk afgeleverd bij mij voor de deur.

Na een keer terug te zijn geweest omdat de retourslangen van de verstuivers lekt.
Werden deze zonder problemen en kosteloos vervangen.

Na vier weken terug voor het ombouwen van de remmen omdat de oude na vier maanden in een weiland te hebben gestaan erg roestig en hobbelig waren geworden en ook deze operatie werd vakkundig uitgevoerd.


Al met al ben ik zeer tevreden over Jack en zijn kennis en kunde van de omega.

Gr mart
 

yoyo

The UK brothers
Re: Jack’s garage

Grandioos toch?
Jack dat heb je weer prima gedaan kerel!
 

renepaul

Donateur 2024
Re: Jack’s garage

Jack en een klein beetje ik hebben zondag de spruitstukken vervangen. Jawel spruitstukken!!!!

De omega had al een tijdje last van een soort van blazend geluid onder de motor,
en de laatste keer had de VOD geconstateerd dat er op z'n minst 1 spruitstuk niet meer goed was ;(
Ik heb toen walter zijn spruitstukken overgenomen, en Jack bood aan om me te helpen. :)
Afgelopen zondag was het dan zo ver.
Na een ritje van een kleine 2 uur om 10.00 bij Jack zijn klusgarage aangekomen.
Natuurlijk moest de auto eerst afkoelen, en eerst dus een koffie genomen en even gekletst.
Jack deed de kap alvast open om wat meer koeling te krijgen.

niet lang na de koffie dook Jack de motorruimte in om alvast het een en ander los te maken.
Toen dat allemaal was gebeurt was de uitlaat aan de beurt
Het middendeel moest er tussen uit om wat ruimte op de spruitstukken te krijgen.
En natuurlijk zat het ontzettend!!!!!... vast, |:( |:( maar Jack won deze set.

Toen de spruitstukken...
Dat was een heus gepiel, mede omdat Jack besloot om de motor niet te kantelen.
Jack is hier zeker 4 uur mee bezig geweest om de 2 spruitstukken los te krijgen. 7(8)7
Maar ook deze set won Jack.

Toen waren we toe aan een break, en zijn lieve moeder en vader ging een uitsmijter voor ons maken, die ontzettend lekker was. :9 :9

Het opbouwen kon daarna beginnen, Jack alles goed schoongemaakt, en ik mocht ook wat doen eindelijk. :)
Alle oude tapeindjes voorzien van schoon gesneden draad, en 2 of 3 vervangen denk ik.
Jack nog 2 gaten opnieuw getapt aan het motorblok.
Het opbouwen ging eigenlijk best wel vlot. :)
Om 19.00 hadden we de motor weer lopen. Jack weer gewonnen.
En ik heb nog onder streng toezicht van Jack mijn stuurwiel recht gezet. :Y

Al met al een hele lange dag.
en als ik nu een beetje gas geeft is het een fatsoenlijk geluid en geen opstijgend vliegtuig.

Jack nogmaals. ONTZETTEND BEDANKT. _/-\o_ _/-\o_

d:)b d:)b
 

yoyo

The UK brothers
Re: Jack’s garage

Niet eens vlaai bij de koffie????? :( _O-

HAHAHA nee hoor gekkigheid, Jack dat heb je weer netjes voor elkaar helemaal top! _/-\o_ _/-\o_ d:)b d:)b

;)
 
Re: Jack’s garage

En zo helpen OOP'ers elkaar door de winter (de lente is pas net begonnen, dus ik reken dit nog als winter _O- ).

Top werk, Jack d:)b
 

yoyo

The UK brothers
Ik moet even een pluim geven aan Jack die met veel zweten (komt door de kachel die hard stond te branden :Y ) de krukaskeerring
op vakkundige wijze vervangen heeft.
Jack bedankt voor de hulp en de fantastische gastvrijheid bij je ouders thuis, bedank je ouders daar voor! _/-\o_

Ik kan een ieder de prima vakmanschap van Jack aanbevelen. :Y :Y d:)b

[modMetalRush]Was later gisteren ? :P
Ik heb de 2 onderwerpen maar even samen gevoegd. Jack had al complimenten van anderen ontvangen :>[/mod]
 
Hallo jack en Aart zal ik maar zeggen,want heb het hele verhaal gevolgd,nu heb ikzelf een probleem met mn omi,nm een lekke koppakking,dit is door Ralph vast gesteld,nu zit ik een beetje in een lastig hoekie,want 1 de kosten om dit te repareren kosten bij Ralph 2000euries dan weet ik zeker dat het goed komt,maaaaaaaaar torretje heeft 2ton gelopen,misschien ook eens kijken naar een motor voor de 2,5 omega aut,maar wat is nu een vertrouwd adres en waar zou ik dit kunnen vinden,marktplaats ja of onze site,misschien kunnen jullie mij een beetje bijstaan,neem aan dat Ralph mij dat zeker niet kwalijk neemt dit te bekijken,liever wacht ik dan ff met repareren totdat ik genoeg bij elkaar heb en schaf een motor aan die rond de 100.000dnd heeft of liever minder,maar denk dat je dan echt geluk moet hebben,wie weet en kan me misschien raad geven.
Want ben echt niet van plan om hem de deur uit te doen never ever never, dan nog liever kenteken stopzetten en in de hoek dan verkopen.

Groeten balende Henk
 

yoyo

The UK brothers
Henk.Harmsen zei:
Hallo jack en Aart zal ik maar zeggen,want heb het hele verhaal gevolgd,nu heb ikzelf een probleem met mn omi,nm een lekke koppakking,dit is door Ralph vast gesteld

Henk , allereerst moet je echt bij Jack zijn want ik heb niets met Jack! :P ;)
Maar 2000 euro voor een koppakking?
Heb je Misschien niet goed naar Ralph geluisterd , want ik heb toch het vermoeden (ook via andere bekende kringen) dat het niet allleen je koppakking is maar misschien wel een gescheurd blok / kop?

Dat komt dan wat beter in de buurt van de 2000 eurootjes, maar goed daar moet Ralph of Jack maar antwoord op geven.

gr,
Aart
 
R

Ralph

Gast
er is niet goed geluisterd, de motor lekt aan het linker cilinderrij of bank achter de distributiekast waarbij de koelvloeistof over de nieuwe riem heen stroomt. thermostaathuis en deksel van de warmtewisselaar zijn goed. vermoedelijk koppakking of anders scheur in de kop ook is er naar de vriesstop gekeken. daarbij komt wat je links doet doe dat ook rechts, daar ik vernomen had dat de motor warm gelopen was.
dan krijg je een totaal plaatje van dus 2 koppakkingen om alle risico's uit te sluiten en de garantie te kunnen handhaven zou de kosten beraming zo tussen de 1000 en 1500 uit komen

16 kopbouten a 8 per/stk
2 koppakkingen a 60 per/stk
2 keer vlakken +- 100
olie 55
oliefilter 10
distributieriem 70
koelvloeistof 11 liter
+- 12 uur abl
2 uitlaat pakkingen ring
2 uitlaat pakkingen spruitstuk

en dan nog de nodige pakkingen als kleppen deksel, inlaat enz, enz, dit hangt af van de staat waarin ze verkeren na ruim 200.000 km. een ander blok met minder km op de klok zou goedkoper zijn of zelfs beter.

een blok kost binnen de kringen van het portal ongeveer 250 tot 400 euro. walter en berry hebben er vast nog een. en dan gewoon blok wissel.
 
Ralph ja nu is hij duidelijk,in de voorgaande mail had ik je al hea geschreven,geeft niet zolang we er maar uitkomen,want ik wil onder geen beding mn omi wegdoen,maar moet wel op mn centjes letten,het word er allemaal steeds duuder mee,en je hebt gelijk zoals ik zelf ook dacht waarom niet een torretje met minder Km via een betrouwbaar adresje,dus kom ik gewoon op onze clubleden terug,want die kan ik wel vertrouwen dacht ik zo,als Walter een goede heeft dan ok,ik ben in Sep thuis dus zal hem wel bellen,alleen weet ik nu dus echt niet wie Walter is,want word gek van die nicknames op de site.
Groeten Henk<br /><br />-- 23 jun 2012 08:17 --<br /><br />je maakt mij helemaal gek wat zeg je me nu? kop en blok gescheurt? vertel dit zijn wel rare verhalen die op de indianen gaan lijken wat is dit nu.
Groet Henk
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het oude blok van Walter was ook slecht en is er niet meer.
Wat je zou kunnen doen is de koppen eraf halen en kijken wat de schade is, valt het mee dan kan je eventueel verder gaan met reviseren, zo niet dan is een ander blok een optie.
 
Misschien heeft Berry nog wat liggen die heeft heel veel onderdelen,dus missschien ook wel een goed blok.
Succes.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ja jongens ik heb al contact met Henk gehad en dat gaat wel goed komen denk ik

Gr B
 
R

Ralph

Gast
Henk.Harmsen zei:
je maakt mij helemaal gek wat zeg je me nu? kop en blok gescheurt? vertel dit zijn wel rare verhalen die op de indianen gaan lijken wat is dit nu.
Groet Henk

scheur in de kop na warmlopen is niet onbekend, de haarscheurtjes zijn meestal minuskuul.
 
Zal idd wel een haarscheurtje zijn in de kop.

Voor wat betreft het wisselen van de koppen en pakkingen zou ik je toch naar Ralph doorsturen.Reden is dat mij al eens een riem geklapt is (gelukkig mijn eigen auto) maar ik kan omdat ik geen officiele garage heb ook geen garantie geven op werk wat ik doe.
Voor wat betreft het wisselen van een blok heb ik geen moeite mee, maar ook daar geld wil daar hulp bij hebben van een prof bij montage van de distributie riem.
 
Bovenaan