Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kachel wordt niet warm na vervangen kachelradiateur

Onlangs ons dashboard uitgebouwd van de x25xe omega station lpg uit 1997 met ECC, omdat de kachelradiateur kapot was.

Na het vervangen van de kachelradiateur wordt de kachel niet meer warm...
Heb het systeem afgevuld en 30 minuten laten draaien zonder dop op het expansievat, tevens heb ik in de leidingen geknepen. maar steeds blijft de kachel koud.
Heb ookal auto en off tegelijk ingedrukt, maar hoor zo ook geen kleppen op en neer gaan?!

Bij het ontluchten staat in het opel vraagbaak: demonteer de bout bij de waterdeflector, en trek de ingaande koelvloeistof leiding los en vul deze. Deze kan ik echter niet vinden?

En verder brand het airbag lampje sindsdien ook, hoe krijg je deze weg (beide airbags zijn eruit geweest)
 

Vega

Medewerker
Administrator
infineonz zei:
En verder brand het airbag lampje sindsdien ook, hoe krijg je deze weg (beide airbags zijn eruit geweest)

Kan alleen gerest worden met een Tech 2, je hebt het contact aangehad zonder de airbags, het systeem valt dan in storing en doet het niet meer.

Is de driewegklep nog goed?
Heb je de vacuümleidingen goed aangesloten?
 
Ontluchten van de omega met draaiende motor en dop los idd. Tevens de verwarming aan op HI anders ontlucht deze niet.

Airbag lampje moet met de tech 2 worden reset.

Gr jack
 
trek voor het ontluchten van een V6 maar 45 a 60 minuten uit.
Mijn vorige MV6 deed er bijna een uur over om goed te ontluchten, ecc op hi, knijpen in slangen e.d.

Ingaande koelvloeistof leiding is toch die vanaf je expansievat het blok ingaat ?
Of bedoelde ze de leiding die Naar je kachelradiator loopt.
Die radiator ligt toch schuin erin ? Zit daar geen ontluchtingsnippel op ?
 
Zit geen nippel op. Ben bij de v6 nooit langer bezig geweest met ontluchten dan max een half uur.

Wat je nog kan proberen is de de bijrijderskant nog opkrikken waardoor de lucht onhoog gaat.

En waar je nog naar kan kijken is de secundaire waterpomp die zit onder het expansievat.

Gr jack
 
misschien stom gedacht maar meestal zitten er afsluit dopjes op een nieuwe radiateur heb je die er afgehaald .
je zal niet de eerste zijn die ze vergeet
gr barry
 
Afsluitdopjes zijn het GELUKKIG niet, want heb er nog doorheen geblazen voor die tijd om te checken als er maar 1 ingang en 1 uitgang was.

Ik denk dat hij al goed ontlucht is, maar hij word helemaal niks warm. Waar kan ik het dan zoeken? Miss ecc van slag?
 
Komt er wel vacuüm op het bedienings- slangetje van je drie-wegklep?

Slangetje eraf, motor laten draaien en ECC op HI dan aan het slangetje voelen.
 
Motortemp. word goed. Fan slaat zelfs aan, dus ruim 90 graden geweest zonder dop.

Driewegklep heb ik nog niet bekeken, zal ik later bekijken..

2u948dd.jpg

Wel liggen er 2 slangen los (maar dit was al zo toen we hem kochten, en de kachel functioneerde altijd goed *maar na het vervangen van de radiateur dus niet meer*)

Waar zijn deze slangen voor?
Hij begint vanaf het plenum (2de van rechts) daar hebben ze een bout ingedrukt
Boven de benzinetoevoer zie je een 'loze' slang zitten, moest hij daar aanzitten origineel?
 
Bovenaan