Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kenner gezocht om sameneen type Omega uit te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anonymous

Gast
Hallo daar,

Wie voelt zich geroepen om tot specialist gekroond te worden door mij?
Ik ben namelijk op zoek naar het juiste type Omega incl. soort moter voor mijn bezigheden.
Eerst zat ik te denken aan een Opel Omega Station 3.0 automaat met benzinemoter (aangezien de wegenbelasting zo torenhoog is voor mij).
Nu ben ik aan het bekijken en uitzoeken of ik nou een busje neem, of juist een Omega.
Ik kan geen keuze maken omdat ik te weinig van deze wagens weet.

Wie wil met mij in gesprek?

Wat ik van een wagen verlang is het volgende:
- Zakelijke uitstraling!
- Kleur zwart of zilver grijs.
- Vele opties, waaronder; Lederen interieur / Verwarmde stoelen / Afkoppelbare trekhaak / Alle mechaniek elektrisch / en meer ... (vul zelf maar in)
- Veel in kunnen vervoeren; Stationwagen dus.
- Sterk dak i.v.m. imperiaal dat 5 tot 7 ladderdelen dient te dragen.
- Betaalbare wegenbelasting i.v.m. alle ontslagen die er gaan vallen door de beroerde economie. Dus zonder werk moet het betaalbaar zijn.
- Geen torenhoge km-stand.
- Ongeschonden carrosserie.
- Aanschafprijs < of gelijk aan EUR. 1.000,-
- Moet voldoende trekkracht hebben.
- Er moeten voldoende onderdelen te krijgen zijn die makkelijk leverbaar zijn welke ook niet veel kosten.

Tja...het lijkt erop alsof het betreft om met een dubbeltje op de eerste rij te staan. Maar aangezien ik hoorde van Cor uit Waspik dat een Omega Station DLE het sterkte was, maar dat ik hier beter met mijn vraag terecht kon daar een ene "Vega" helemaal "into the core" was kwa informatie, ben ik hier nu gestrand. De inschrijving lukt overigens ook niet. Jammer is dat. Ik heb trouwens ook Skype. Wellicht dat dat beter is omdat je dan veel makkelijker elkaar te woord kan staan. Dus schroom je niet en zoek me op Skypenaam; arronno.bechino

Eventjes tot zover. Ben benieuwd of de "Vega" daarwerkelijk zo snel reageert als dat Cor zei :D

Groetjes.
 
R

Ralph

Gast
omega zei:
Wie wil met mij in gesprek?

Wat ik van een wagen verlang is het volgende:
- Zakelijke uitstraling!
hebben ze
- Kleur zwart of zilver grijs.
is te krijgen
- Vele opties, waaronder; Lederen interieur / Verwarmde stoelen / Afkoppelbare trekhaak / Alle mechaniek elektrisch / en meer ... (vul zelf maar in)
ook dit zit er allemaal op
- Veel in kunnen vervoeren; Stationwagen dus.
zijn er zat van in die van mij ging een v6 van mazda
- Sterk dak i.v.m. imperiaal dat 5 tot 7 ladderdelen dient te dragen..
zonde van de omega
- Betaalbare wegenbelasting i.v.m. alle ontslagen die er gaan vallen door de beroerde economie. Dus zonder werk moet het betaalbaar zijn.
7(8)7 411 per kwartaal voor de diesel, 170 euro benzine meen ik 7(8)7
- Geen torenhoge km-stand.
voor de prijs die ik onder aan zie staan zeg ik wat is bij jou dan hoog
- Ongeschonden carrosserie.
:S
- Aanschafprijs < of gelijk aan EUR. 1.000,-
> 1000 :F
- Moet voldoende trekkracht hebben.
trekkracht? nee dat hebben ze zeker niet O-)
- Er moeten voldoende onderdelen te krijgen zijn die makkelijk leverbaar zijn welke ook niet veel kosten.
onderdelen zijn er volop
Eventjes tot zover. Ben benieuwd of de "Vega" daarwerkelijk zo snel reageert als dat Cor zei :D

Groetjes.

je zoekt dus voor 1000 euro een 3.2 V6 executive die 250 km/h haalt, de bakstenen 15 cm opschuift zodat er een rij bijgelegd kan worden, zonder roest en een wegenbelasting van een corsa voor 1000 euro. :Y :Y
ik ook, 411 euro per kwartaal 1 op 15 gemiddeld ergens rond de 150/ 160 pk rond de 350 nm koppel geen roest, enz, enz kosten in deze .... euro.
sorry man dat willen we allemaal hier. het is geen winkelwagen van de C1000. en voor die prijs, nee echt niet.
niet om onbeleefd te zijn maar uhh 8)7
een omi koop je niet voor het goedkoopje. het is net de vrouw ze is mooi en kost een zak vol duiten.
 
A

Anonymous

Gast
haha...inderdaad erg leuk de commentjes. Maar jah...daar had ik kennelijk om gevraagd.

Maar om even terug te komen op het type moter dat ik nodig heb. Wat is het voordeligste rijden in de dieselklasses? Een 2.0 of een 2.2 of 2.5 enz.? Een normale km-stand is voor mij een gemiddelde van 160.000 - 190.000. Ik weet namelijk niet hoeveel krachten deze motoren kunnen habben. Zelf pas ik wel goed op mijn spullen en ga er dus ook vrij netjes mee om. Het zal dus nooit een ragbak worden die terug te vinden is in een Flodder wijk.

Hoeveel kilo's kan het dak trouwens dragen van een station? Ik weet ook wel dat het niet erg mooi is, maar het is wel erg functioneel voor mij. Als ik er niet uit kom, dan zit er niets ander op dan om een busje aan te schaffen. Eerst wil ik weten wat een Omega mij kan brengen.

Zijt gegroet.
 
R

Ralph

Gast
ok je bent serieus,

de 2.0 kom je te kort aan, de 2.5 of de 2.2 word het dus

2.0 heeft 100 pk 6 ltr op de 100 km 4 cilinder +- 2.. nog wat
2.2 heeft 120 pk 7 ltr op de 100 km 4 cilinder +- 300 NM
2.5 heeft 150 pk 8 ltr op de 100km 6 cilinder +- 350 NM

opgegeven waardes zijn fictie daar iedereen een andere rijstijl heeft.
het dak kan meen ik 75 kg dragen meen ik. volgens mij zelfs meer met de goede dragers.

zonder werk aan de carrosserie zul je ze niet vinden voor die prijs. zeker niet met deze standen.
trek maar rustig aan 1.5 keer zoveel uit dan maak je redelijkerwijs een kans.
reëel gezien moet je 3000 tot 3500 uit trekken.

verder bij normaal onderhoud laten de diesels je zeker niet in de steek.
 
A

Anonymous

Gast
Verdorie heren...ik vermoed dat jullie gelijk hebben en ik wellicht nog eff door zal moeten sparen aan de km-standen te zien. Hoeveel km's gaan de 2.5 TD motoren eigenlijk mee als je normaal met die bakken om gaat? 400.000 km's alvorens er een revisie uitgevoerd moet worden? Of is het minder?

Wat zeggen jullie van deze adv's:

<a class="postlink" href="http://www.autowereld.nl/opel/omega-wagon/2.5dti-executive-aut-1978639/details.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autowereld.nl/opel/omega-wag ... tails.html</a>
<a class="postlink" href="http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215266326" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215266326</a>
<a class="postlink" href="http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/opel/omega-25-td-aut-cd-stationwagon/1746817" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... on/1746817</a>

????????????????
 
Nu ben ik een leek op Omega gebied. Maar door de jaren heen verschillende auto's gehad.
Maar de eisen die jij hebt... met dát bedrag... ik zou er gelijk voor tekenen... alleen geloof ik niet dat ik dat ooit tegen ga komen. :N
 
R

Ralph

Gast
nope, met onderhoud 543.000 km en nog rijden zonder revisie.
turbo is het enige wat eigenlijk gaat opgeven.
de dti series hebben wel last van de pomp zo rond de 250.000 km
 
A

Anonymous

Gast
Dus het ligt er kennelijk puur aan hoe je als eigenaar met zo'n wagen om gaat. Wat betreft de pomp. Zijn die dingen nog voldoende te krijgen in de handel? Zo ja...wat zijn de kosten daarvan?
 
ik vind het een rare vraag je wilt een auto die enerzijds een klasse en zakelijke uitstraling heeft maar anderzijds moet er een imperiaal op voor ladders dit matcht dus niet, als je bedrijfsmatig een auto wilt voor materiaal dan moet je voor een bus kiezen, en niet enerzijds een zakelijke auto maar anderzijds een pakezel, daarbij is het voorbedrijfsmatige doeleinden veel voordeliger ook fiscaal om een bus te pakken en geen luxe wagen en voor dat budget vergeet het maar
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb het zo eens zitten volgen en ik moet mij aansluiten bij Jacqeus, dus ...(we weten niet eens wie je bent)
ik denk dat je de eisen voor een zakelijke pakezel aan moet passen.
 
Hij heeft zich nog niet kunnen registreren omdat hij een @yahoo.com -adres gebruikt voor de registratie.
@yahoo.com wordt echter (en helaas) actief door ons forum geweerd, i.v.m. SPAM-misbruik.
Ik heb hem reeds ingelicht. Maar vandaar dat hij zich nog niet heeft kunnen voorstellen, Aart :)

@ Arronno;
De B-Omega kan zeker wel een aantal ladders, op een goeie dakdrager aan.
Zelf heb ik met een A-Omega menig km afgelegd, met twee 3-delige ladders op het dak.
Idd, niet erg charmant, maar het kán wel :)
De laadruimte daarentegen valt dan wel weer tegen (afhankelijk of je dat ook nodig gaat hebben).
Wat voor een werk doe je ?

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
MetalRush zei:
Hij heeft zich nog niet kunnen registreren omdat hij een @yahoo.com -adres gebruikt voor de registratie.
@yahoo.com wordt echter (en helaas) actief door ons forum geweerd, i.v.m. SPAM-misbruik.
Ik heb hem reeds ingelicht. Maar vandaar dat hij zich nog niet heeft kunnen voorstellen, Aart :)

Solly ;)
 
Mannen graag nog wat mailtjes hieraan spenderen,ik geniet mee van deze discussie Heeeeeerlijk is dit,ik wou dat ik ook zulke wwenzen kon laten uitkomen,maar helaas de economie werkt niet mee voor onze ramenwassers,of beter gezegd heldermakers :7 nee geintje maar zie wel rake opmerkingen voorbij vliegen hier.
Dan nog te bedenken dat ik een paar jaar heb gespaart om een omi te kunnen aanschaffen die naar mn zin was,keuzes ja die heeft iedereen in verschillende nivo,s,maar ik had denk ff moeten wachten met dromen,want 1000 van die eurie,s neeje da ga nie lukken met deze wisselende economie.
Ik wens u erg succes met de aanschaf van uw nieuwe omega 2003 Station met weinig km 2,5 TD met een redelijk vermogen aan wat trekkracht,en zoals Ralph opmerkte je krijgt niets voor minder,want eerlijk is eerlijk een omega blijft klasse,en wilt u nou echt een robuste bak,dan lijkt een Lada? lijkt dit wat? nee ons ook niet dus daarom een klasse wagen met zeker een zakelijk een werkpaard waar je goed mee voor de dag kunt komen,tis ff sparen maar je hebt wat.

Groeten van Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan