Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kilometerteller+ABS+TC werkt niet

Beste Leden,

Sinds ik mijn auto heb gekocht, werkt de Kilomterteller, ABS en TC niet, als gevolg dat ook mijn cruise control niet werkt en BC.
Nu ben ik er ook achter gekomen dat het controlelampje van de ABS doorgeschakeld is aan het controle lampje van mijn Dynamo.
Dit waarschijnlijk voor de APK? En mijn TC lampje brand totaal niet, ook niet als je deze op contact zet. Zekering is ook nog goed.

Nu heb ik voor de zekerheid mijn auto uitgelezen met de paperclip methode, maar ik kreeg geen foutcodes(behalve de standaard 12), kan iemand mij helpen wat ik verder kan doen om erachter te komen of mijn ABS computer of de gehele ABS pomp kapot is? of dat ik de abs computer kan uitlezen op een of andere manier?
Ik weet ondertussen dat dit een kwaal is bij de Opel Omega.

Het gaat om een Opel Omega 3.0 MV6 uit 1998.

Gr. Reda

vierwege-abs-omega-b-6689662191430722200.JPG
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is de ABS computer die op je ABS pomp zit. In zijn geheel uitbouwen en reviseren of vervangen met een andere.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gezien je een V6 hebt zul je waarschijnlijk een 'DX' versie nodig hebben.

Wellicht Berry, die heeft de afgelopen tijd weer wat 6 cilinders uit elkaar geplukt. Of Luv2rev, in de 2.5 die hij aanbied voor onderdelen zal ook een DX zitten: klik.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ja ik heb er nog wel wat liggen,maar het zit nog in de auto en ik moet eerst wat slopers opruimen voordat ik aan de volgende begin,dus ik kan je op dit moment nog niet helpen
Gr b
 
Hoi Berry,
Het heeft geen haast, heb het de laatste winterweken ook overleefd zonder, ik wacht het wel als je er 1 tot je beschikking hebt. Gr. Reda
 
goede avond,

ook ik heb problemen met mijn abs/tc/snelheidsmeter.
heb een omega B:y2.6 SE van november 2000.

het volgende is aan de hand,als ik start en weg rij is er niets aan de hand.
dan vliegt storing abs/tc er in en snelheids meter valt uit.
na verloop gaat abs lamp weer uit.(dit is geheel willekeurig)
Nu met sneeuwval van de laatste tijd viel mij op dat als ik weg reed als normaal werkte en tc op daschbord gewoon kon in en uitschakelen en bij remmen op glad wegdek tc gewoon werkte.
alleen als in werking treede blijft de storing er inzitten.(tc lamp blijft branden)
probleem met abs is naar alle waarschijnlijkheid opgelost heb abs sensoren nagemeten,deze zijn goed.(de 2 opnemers op het differietieel waren zwaar vervuild.)
Heb alleen de opnemer van snelheidsmeter niet kunnen vinden op het linker achterwiel.(vermoed namelijk dat deze niet goed is)

Kan iemand mij vertellen waar deze zou moeten zitten.(of is er toch wat anders aan de hand)
Tevens heb ik de vraag hoe ik mijn boordcomputer kan reseten zonder naar de dealer te moeten gaan.
Wat voor ecu zit er naast mijn accu.

met vriendelijke groet,
Divemaster
 
Hallo Divemaster,
Het is gebruikelijk op dit forum om je even netjes voor te stellen in het daar toe geëigende topic.
Tevens is het niet netjes om een topic van een ander "te kapen".
Gelieve een nieuw draadje te openen. Zo kan er geen verwarring ontstaan in antwoorden.

Om tóch een antwoord te geven op jouw vraag: Ja, ook bij jou waarschijnlijk de ABS-unit defect.
Ralph en Peter kunnen de ECU's uitlezen en eventueel foutcodes resetten.
 
Bovenaan