Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Klapsleutel

Zoals verschillende op het forum heb ik dus ook een klapsleutel besteld. Heb overigens bij wenmar een sleutelbaard besteld voor de omega en die is ook beduidend korter dan diegene die er standaard bijgeleverd word. zie foto (links is de van wenmar rechts de bijgeleverde):
un5njcl5oq0pxxd5285f.jpg


Alleen nu heb ik een volgend probleempje. Hoe krijg je in godsnaam de baard eruit die erin zit?? Lijkt op een mini-inbus, maar ik weet het niet. Vega??

2zgvxhjnjmy4u9ujrdy7.jpg



Ondertussen maar even lokale sleutelshop zoeken die op zaterdag open is...


hmz. geen die open is die ze kan maken. Dan maar wachten tot ik van de week tijd heb..... 8)7
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
Alleen nu heb ik een volgend probleempje. Hoe krijg je in godsnaam de baard eruit die erin zit?? Lijkt op een mini-inbus, maar ik weet het niet. Vega??

Ja je moet een dunne doorslag hebben om de veerpen eruit te slaan.
Of je neemt een dunne schroevendraaier of een ander dun pennetje.
 
Martijn weet je nog welk type sleutelbaard je besteld hebt ?
Er blijken twee verschillende te zijn. De RU43 of de ZM27 ?
En weet me eens te vertellen of deze van wenmar van een betere kwaliteit is als de bijgeleverde.
 
@ Peter: Oke, bedankt. straks effe aan de hobby.

@ Michel: Ik heb de RU43. Maar zo op het 1ste gezicht ziet die van Wenmar er al beter uit, ook heeft het uiteinde van de baard dezelfde vorm als die van mijn originele sleutel. En dat is van de bijgeleverde baard niet te zeggen.

Heb de sleutel nog niet kunnen laten maken, zal morgen hoop ik worden.

Ik zal straks iig even kijken of de RU43 in de klapsleutel past, de begin stukken zijn namelijk verschillend.

-- 19 jun 2011 10:31 --

Zo, met een kleine inbus effe eruit getikt.

De RU43 past erin, alleen moet je een klein gleufje erin vijlen, anders past het pinnetje er niet in.


Het is een beetje een gehobby allemaal maar als het goed is hebben we uiteindelijk resultaat :P

-- 21 jun 2011 16:22 --

Nou, ik ben er effe klaar mee.

Kom net bij sleutelboer vandaan. "Heb je die baard via internet besteld. Ja, dat heb ik. Dan kan ik er niet aan beginnen, waarschijnlijk is het materiaal te hard. Moet je toch een sleutelbaard bij de VOD bestellen"

Dus projectje gaat even de kast in, en als ik weer eens tijd heb om bij de/een VOD langs te gaan, en dan weer tijd heb om de sleutelbaard weg te brengen, dan haal ik het weer uit de kast. Voorlopig effe te druk met werk. Of moet weer eens dichtbij huis zitten dat ik optijd thuis ben.

Sorry voor diegene die zaten te wachten op info/ervaring.<br /><br />-- 24 jun 2011 09:19 --<br /><br />Zucht. Nu zeggen ze bij de VOD dat ze geen losse baard kunnen bestellen.

Dus nu 2 opties, contact opnemen met Wenmar over hardheid van de baard en de sleutelboer overtuigen. Of met de reserve sleutel aan de gang gaan....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hmm valt dus behoorlijk tegen die mod.

Heb je al eens bij een andere sleutelboer geïnformeerd? Die dingen zouden vast niet lang via internet verkocht worden als niemand ze wilt bewerken.
 
Tinuske zei:
Kom net bij sleutelboer vandaan. "Heb je die baard via internet besteld. Ja, dat heb ik. Dan kan ik er niet aan beginnen, waarschijnlijk is het materiaal te hard. Moet je toch een sleutelbaard bij de VOD bestellen"

Lijkt er meer op dat de sleutelboer niet aan een baard wil beginnen die niet bij hem is aangekocht.
 
@ Jacco: Yup, alleen die verwijzen allemaal naar deze sleutelboer. Is ook wel de beste in de omgeving moet ik zeggen. Maar ik ga nog eens informeren ergens anders die het misschien ook kon, de pest is alleen dat de meeste in het weekend gesloten zijn en ik doordeweeks bijna geen tijd meer heb ivm. werk.

@ Michel: Dat maakte niet uit volgens hem. Want ik moest zelf de baard bestellen bij de VOD. dus ook niet bij hem.

Maar ik zal eens aan Peter (Vega) vragen hoe hij het met die baard heeft gedaan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
Maar ik zal eens aan Peter (Vega) vragen hoe hij het met die baard heeft gedaan.

Ik had nog een originele (VOD) baard van een klapsleutel van een vorig project.
De VOD heeft inderdaad geen losse klapsleutel baarden.

Ik ben hier in de beurt ook naar een goede sleutelboor geweest maar die had niet deze baarden liggen. Wel wilde hij een zelf meegebrachte baard slijpen.

Wat ik nu gedaan heb is de allergoedkoopste nieuwe horse shoe sleutel (zonder transponder) bestelt, en ga deze modificeren zodat deze in het klapgedeelte gaat passen.
 
Deze voormiddag m'n bestelde sleutelbaard gaan afhalen bij de sleutelboer.
De kwaliteit zag er op het eerste zicht al veel beter uit als de bijgeleverde van de klapsleutel.

Helaas kwam de montagezijde van de sleutelbaard niet helemaal overeen.
Maar na wat gedremel het volgende resultaat.

mini-039.jpg


mini-038.jpg


En wil je nog eens wat weten.
Hij doet het !!!!!
 
Dat kan ik je helaas niet precies vertellen.
Ik ben met m'n sleutel naar de sleutelboer gereden en had hem gevraagd of hij aan iets dergelijks kon geraken.
Hij heeft er dus één besteld maar vraag me niet waar en welk type.

Voor eventuele geïntresseerden. Ik heb hem besteld en laten slijpen bij...

Paul De Proost
Schutterstraat 39
2370 Arendonk (overigens vlak bij de nederlandse grens)

Vergeet niet dat het wat gedremel vraagt om de sleutelbaard te laten passen in de op ebay bestelde sleutel maar dat is miniem.
 
Ik ga er maandag even langs denk ik, heb dan toch vakantie. Even kijken of hij mijn baard die ik al heb wil/kan slijpen.<br /><br />-- 28 jul 2011 11:06 --<br /><br />Hmz. hij was op vakantie, tot 8 aug. Daarna maar een keer langs gaan :P
 
Hallo even een vraag vwb ombouwen naar klapsleutel, kan dit alleen met de afstandsbediening welke al in de sleutel zit ? of kun je een losse handzender ook ombouwen naar een klapsleutel. Heb de losse handzender los gehad maar kon het elektronica gedeelte er niet uit krijgen omdat de batterij klemmen aan de andere kant zitten tov de prietpraat.

Gr Eef
 
Losse handzender?? Niet originele Centrale vergrendeling dan?

Gaat denk ik niet lukken, klapsleutel is gemaakt voor de print die uit de sleutel komt.
 
als je nu een sleutel hebt met de zender erin en je bouwt deze om naar de klapsleutel maar met je eigen transponeer erin zou het dan werken of moet dan ook het ontvangst kastje vervangen worden.
 
als je de transponder in de klapsleutel doe ,zal hij het wel doen maar je zit dan altijd nog met je after market cv afstandbediening
 
Bovenaan