Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Klemmen kachelslangen lek

Na de 3-wegklep vervangen te hebben moest ik toch steeds weer om de paar dagen een beetje kvs bijvullen,dacht zelf dat het systeem nog niet helemaal ontlucht was maar omdat er toch een klein plasje onder de auto lag toch maar verder op zoek gegaan waar het lekte.
Na veel gezoek en alle klem aansluitingen gecontroleerd te hebben tot de conclusie gekomen dat het lekt bij de aansluitingen vd kachelslangen bij het schutbord,weer zo'n makkelijke plek 7(8)7
Moeten nu alleen de slangen incl. klemmen in de motorruimte vervangen worden of alleen de klemmen?(Koppelingen in dit geval)
Heb al gezien dat er zowiezo nieuwe O-ringen op de buizen moeten als er nieuwe koppelingen op komen,dus die zal ik bestellen.
En kan dit alles vervangen worden zonder de binnenboel los te halen(Passagierskant uitbouwen)??
Andere tips uiteraard ook welkom,
 
je hoeft binnen niks los te halen. Aan de koppelingen zit een palletje die je indrukt dan kun je de ring naar achter trekken en dan met een beetje kracht en voorzichtigheid de koppeling eraf trekken. Zal straks thuis even kijken of ik een foto heb.

Gr jack
 
vacuumdoorbrandschot.jpg


Even de link naar onze wester buren die dat ook op het forum hebben staan met tekst en uitleg.

Gr jack
 
Jack,

Thanx voor de foto,weet jij ook of de O-ringen bij de nieuwe slangen zitten?
Of moeten deze los besteld worden?
 
durf ik niet te zeggen. Maar haal je een paar extra als er met de montage eentje sneuvelt dan heb je ze in huis. Maar haal ze niet bij de vod maar bij fabory of zo daar zijn we flink goedkoper.

Gr jack
 
Bovenaan