Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kleurnummer velgen

Ik heb originele 7 spaaksvelgen. De kunststof dopjes die op de wielbouten zitten zijn kaal (wit geworden). Ik wil ze spuiten in de kleur van de velgen. Weet iemand het Opel-kleurnummer of het Motip kleurnummer?
 
Je kunt het best even met jouw velgen langs een spuiter gaan.
Het verschilt echt per set velgen (de meesten lijken wel op elkaar, maar als je velgen gaat uitwisselen, zul je verbaasd staan).
Een spuiter kan a.d.h.v. jouw velg(en) de bijpassende kleur mengen.
Zo heb je de minste kans op kleurverschil.

Nieuwe dopjes zijn overigens goedkoper, verwacht ik :P
(maar ik denk dat Berry er ook nog een paar miljoen heeft liggen... "voor een tientje" _O- )
 
Tuurlijk zijn nieuwe dopjes goedkoper dan de bijpassende kleur mengen. Daarom hoopte ik ook dat iemand een kleurnummer kan noemen.
Ik heb ook dopjes van Berry gekocht, maar daar zitten al twee verschillende kleuren tussen. Daarom wil ik ze in één kleur spuiten.
Maar goed, als er geen kleurnr. bekend is van de genoemde Opel velg, zal ik eens een Motip-busje naast de velg houden om de kleur te bepalen.
 
Ja, kan ook. Maarre, zo speciaal zal die kleur toch ook weer niet zijn, dat ie speciaal gemaakt moet worden? Mijn Opel-kleur (Z380) ligt ook gewoon in het Motip-rek van de autohandelaar.
 
Als ik je een tip mag geven. Laat de lak op kleur mengen. Waarom? De lak die gemengt wordt is beter dan de verf van motip. Daarbij is het verschil in kosten nihil.

Tevens gebruik maken van kunstof primer en meerdere lagen blanke lak.
 
Bovenaan