Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koelvloeistof lekkage achter zijde blok

tonboy

Verbannen
Diverse Brezan vestigingen verhuren tegenwoordig ook speciaal gereedschap. Zo ook in Tiel bijvoorbeeld.
 
Ik heb een cameraatje aan 5meter kabel met led verlichting.
Daar had ik al eens mee gekeken maar je ziet gewoon eigenlijk niks.

Maar de reden dat ik de kachelradiateur nu verdenk is dat als het een vriesdop of koppakking zou zijn geweest, dan zou het lekken niet stoppen volgens mij.
Nu heb ik al 2 dagen kachel uit, dus geen circulatie in de auto.
En heel toevallig nu dus ook geen lekkage/kv verlies, dus dan zou het toch eigenlijk de kachelradiateur moeten zijn.
Ik heb trouwens een eenvoudige manier gevonden waarmee ik de kachelradiateur ga vervangen.
Ik was al bekend met de "Engelse " manier , maar dat lijkt nergens op.
Ik heb nu een stukje "Deutsche Gründlichkeit" gevonden, op deze manier ga ik het ook aan pakken.
https://picasaweb.google.com/109183...mbKs9vrMNQ&gsessionid=-C8cQWoYPKglB2mtJ-QySg#
 
Ik had jou How to al gelezen Jacco, en lag er al wakker van :s
Dat is natuurlijk ook een manier om alles los te maken.
En dan was ik in principe ook voor de manier gegaan waar je het dash net ver genoeg naar voren haalt zodat je de KR kan uitwisselen.
Maar toen ik deze methode zag, wist ik eigenlijk al dat ik het ook op die manier ga doen. :d
En als die Duitse methode goed uitgevoerd wordt, ben ik er van overtuigd dat je daar helemaal niks meer van zult kunnen zien.
 
En gister ook mijn kachelradiateur op de "duitse" manier vervangen. :d
Ben bij elkaar 2 uur bezig geweest via deze methode.
Helaas (gelukkig) bleek de radiateur niet lek.
Had wat foto's gemaakt helaas alleen niet toen alles echt open lag.
Maar de laatste foto is van erna, oordeel zelf of je er iets van ziet.
Het begin
n4bcpx.jpg

11r6fle.jpg

Dan voorzichtig het vinyl weg, gaat overigens heel makkelijk.
sbtptu.jpg

Dan zaag je het gat erin.
Als ik het nog eens zou moeten doen dan zou ik de complete middenconsole ook weghalen dan heb je nog wat extra ruimte.

En de after foto
243lxs2.jpg


Nu zijn er natuurlijk puristen die zeggen, zonde of zo hoort het niet.
Maar 2 uur, of +8 uur bezig zijn, nou ik weet het wel.

Maar goed uiteindelijk bleek de radiator dus niet lek. _O-
De de koelvloeistof lekkage zit ergens anders.
Deksel van de oliekoeler zat al in de verse kit, kan natuurlijk weer zijn gaan lekken.
Het stomme is dat toen ik 3 dagen met de kachel uit heb gereden er geen lekkage meer was.
Nu wel weer met kachel aan kachel uit gereden, en nog steeds geen lekkage.
Lekkage stoppen toch niet vanzelf?! 8)7 tenzij de kv op is natuurlijk :+
Maar mocht ie nou als nog weer gaan lekken, dan kit ik nog 1 keer het deksel van de oliekoeler.
Of ik maak er een pakking voor, das misschien nog wel beter.
Tot zover maar weer.
mvg Will
 
Drieweg klep was t eerste waar ik naar gekeken had toen t begon met lekken.
Maar deze was gewoon mooi droog.
Oliekoeler deksel pakking, een vriesdop of de koppakking.
Dat zijn de 3 die nog in de race zijn.
Mvg Will
 

Joep

Verbannen
Lekker werkje geweest zeg, misschien nutteloos achteraf, maar om die kachelradiateur hoef je je voorlopig geen zorgen meer te maken. :P
 
R

Ralph

Gast
hou het maar lekker op de oliekoeler deksel, vloeibaar houd niet. zelf een pakking maken en die ertussen.
komt mij te veel voor de laatste tijd.
 
Hey Ralph bedankt voor je reactie .
Ik wilde het jou idd nog vragen wat jij er tussen had gestopt.
Dan gaan we wat pakking papier regelen, baat t niet dan schaadt t niet ;)
 
R

Ralph

Gast
nee heb geen pakking papier gebruikt.
wat wel dan? nou een lamel van de woning doet al 14X zijn werk.
brandwerend, hitte proof, flexibel, afdichtend en kan niet rotten.
wow wat een oplossing.
een naar het lijkt een beun oplossing maar wel de sterkste in ONZE ogen. en made by my self.

de namen en voertuigen zal ik niet vermelden daar zullen de eigenaren zelf wel reageren.
waarvan de oudste 5 jaar rond rijd met een zalm roze lamel ertussen _O-

enige voorbehoud over wat ik gebruik voor extra ondersteuning en aanhaalmoment.
 
Whaha McGyver style ...ja als het maar enigszins flexibel , hitte en vloeistof bestendig materiaal is dan is het goed.
En als dat zichzelf bewezen heeft waarom niet toch.
T zal iig al snel beter zijn dan dat dunne filmpje kit wat Opel er zelf tussen heeft gezet. |:(

Ik hou zelf ook wel van improviseren, vaak uit nood en soms omdat t gewoon leuker is.
Maar hangt er nu nog wel wat voor je ramen dan? _O-
Zijn t trouwens van die stoffen lamellen?
Kan je misschien een foto'tje posten van je "pakking" materiaal?
 

tonboy

Verbannen
PVC dus mag ik aannemen.
Ik begrijp niet dat dat goedje geschikt is voor die toepassing. PVC is goed bestand tegen olie, maar kan slechts tegen max. 65 graden.
Maar het is duidelijk dat in de praktijk, getest door Ralph, dit wel mogelijk blijkt. Gelukkig maar.

Ik zou persoonlijk toch echt gaan voor een kwaliteit hoger, bijvoorbeeld van mijn oud-werkgever : http://eriks.nl/nl/producten/flensafdic ... ngen/mica/
Mica kan tegen zo'n 900 graden... Of dus een goede vloeibare pakking.
 
R

Ralph

Gast
tja het werk nu eenmaal, kan er ook niets aan doen.
destijds zat ik in een weekend en ook nog een lang weekend en kon nergens terecht voor materiaal.
en nood brak wet en als het eenmaal werkt is het klaar lijkt mij. _O-
 
Bovenaan