Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koelvloeistof peil ineens telaag.

Volgens mij is het zo dat je die CTC slang precies op de juiste strakheid vastzet.
Ik heb zo'n tang maar ik vind ze eigenlijk best handig, en het ziet er netter uit.
Alleen op moeilijk bereikbare plaatsen is het wel wat lastiger idd.
 

tonboy

Verbannen
Marcel3.2 zei:
Volgens mij is het zo dat je die CTC slang precies op de juiste strakheid vastzet.
Ik heb zo'n tang maar ik vind ze eigenlijk best handig, en het ziet er netter uit.
Alleen op moeilijk bereikbare plaatsen is het wel wat lastiger idd.
Klopt hoor, dat is 1 van de redenen. Maar netter ? Die dingen kunnen aardig roesten.
En, zo heb ik ook gemerkt bij mijn 16 jaar oude Omega, verliezen ze op den duur kracht. Waarschijnlijk materiaalmoeheid.
Afijn, het is aan een ieder natuurlijk om zelf wel of niet te gebruiken, maar voor mij persoonlijk prefereer ik de ABA slangklemmen.
 
Op terugweg van zuid Frankrijk naar Nederland op display mededeling : koelvloeistof peil te laag, motorkap open, koelvloeistof peil goed, afkoelen en peil exact op sealrand van reservoir, bijgevuld tot even boven de sealrand (vlgs boekje), na herstart blijft op display de kreet: CHECK staan. Na vervolging van rit geen probleem met koeling (thermometer) blijft aanwijzen als vanouds, wel blijft CHECK en de kreet KOELVLOEISTOFPEIL TE LAAG op display staan. Nu, 3 weken na de rit, nog steeds de aanduiding en overigens geen afwijkingen van de normale toestand. Geen lekkages gevonden, ook niet na afpersen.
Waarom deze verontrustende info op display? Garage zegt we moeten het hele systeem doormeten op afwijkingen van electronica.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sensor in het koelvloeistofvaatje kapot, vaatje in zijn geheel vervangen.
 
Bovenaan