Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koelvloeistoflekkage aan de achterkant van het blok

Onze huisdokter Herr Ralph ff bellen of een berichtje sturen. De beste man kan je Omega practisch met de oogjes dicht uit mekaar draaien. Zeker met een 2 liter verwacht ik dat je daar een stuk lager uitkomt qua prijs, maar goed dat kan hij je beter allemaal zelf uitleggen :)

Mij heeft het destijds met mn 2.0 een bak gescheeld wua onderhoud bij Ralph en met top resultaat :)
 

ciaobapao

Donateur 2023
Vandaag stond de auto ff op de brug van de bandenboer waar ik een band moest laten checken. Gelijk weer ff gekeken onder het blok.
Dit is de betreffende (dikke) slang. Hij druppelt al wat minder. Wellicht heeft de monteur van de week de slangklem wat vaster gedraaid.

qqxvmb.jpg


2qa0ff5.jpg
 

richard66

500.000+
Idd wat ik al had gelezen je komt er idd niet bij of je moet wel hele kleine handjes hebben 7(8)7

Soms vraag ik me ook wel eens af hoe kunnen ze het zo maken :X

Gr Richard.
 

ciaobapao

Donateur 2023
FF een afrondend bericht. Koelvloeistof ging toch weer lekken via de eerder aangegeven slang. Gelukkig druppelde het alleen bij draaiende, warme motor. Kon hierdoor de afstand naar mijn werk dagelijks overbruggen door steeds voor de rit bij te vullen. Zo heb ik de winter kunnen overbruggen en was van plan om in het voorjaar de boel te demonteren om zelf die slang (proberen) te vervangen. Eind april kon ik echter voor een lage prijs een Omega Sport 2.0 16V bouwjr 1999, overnemen. Met géén lekkend koelsysteem, maar wel met een "vaag" stuurgedrag bij remmen. Mede door het jongere bouwjaar en de helft minder km's de overstap gemaakt. De 95-er Omega na 2 jaar toch wel trouwe dienst laten ophalen door een sloopbedrijf.
 
Bovenaan