Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koplamp kapot nokje afgebroken

[*]beste oop leden ik heb hier op het forum weleen aluminium nokjes voorbij zien komen die de plastic nokjes vervangen om de koplamp te verstellen nou is de vraag waar kan ik die halen of kan ze naar me toesturen mvg joey (passion)
 
Hallo mannen,

Die wil ik ook hebben.

Ik heb zitten zoeken op forum maar ik kan het niet vinden.Hoe vervang ik die nokjes. Moet de lampunit dan uit elkaar?? En hoe doe je dat zonder schade?

Gr Rob vK
 

yoyo

The UK brothers
En mocht je hem uit elkaar hebben, kijk dan in godsnaam uit voor het "chroom" van de reflector, wat die verdwijnt al als je er naar kijkt.
Het is wel te doen maar..... met beleid.
 
Zo dan,

10'in de microwave, pff ziet er heel spannend uit. Voor je het weet heb je meer verpest dan gemaakt, dus heel voorzichtig zie ik wel.

Bedankt voor de tip en het document, ik laat wel horen hoe het af loopt.

Gr Rob vK
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt ook een kacheltje voor de lamp zetten en wanneer de kit warm is voorzichtig met een Spie de lamp uit elkaar gaan halen. Tussendoor nog een paar keer bijwarmen.
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
...... kijk dan in godsnaam uit voor het "chroom" van de reflector, wat die verdwijnt al als je er naar kijkt ........

Klopt helemaal. Gebruik Latex handschoenen als je het chroom aanraakt, een vingerafdruk wegpoeten is er niet bij, dan ben je aldaar ook je chroom kwijt.

B-Buster zei:
Je kunt ook een kacheltje voor de lamp zetten en wanneer de kit warm is voorzichtig met een Spie de lamp uit elkaar gaan halen. Tussendoor nog een paar keer bijwarmen.

Ik heb de kit verwarmd met een verfstripfohn, uiteraard voorkomen dat het te warm wordt.

(Auto-onderdelen in de oven plaatsen om te verwarmen, dan wel in de vaatwasser om ze schoon te maken, nou dat laat ik maar achterwege, daarmee riskeer ik een uiterst pissige (v)echtgenote *; )

Andrew
 
Bovenaan