Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koplampen afplakken voor reisje naar Engeland

tonboy

Verbannen
Ik ga volgend weekend naar Engeland voor een kort verblijf en wat feest (Halloween) vieren.
Nu zijn er natuurlijk setjes te koop om de koplampen af te plakken, maar ik heb hier de juiste tape gewoon voorhanden om het alvast voor te bereiden.
Weet iemand in hoeverre die afgeplakt moeten worden ? Een tekening / foto zou welkom zijn.
 

Joep

Verbannen
Omdat de Omega ook is geleverd in Engeland zitten er in of op de koplampen beugels om het lichtbeeld om te kunnen draaien. Volgens mij 1 van die rubberen afdekkappen weghalen en dan zie je 'm zitten.
 

tonboy

Verbannen
Tja, boekje heb ik niet meer. Daarnaast zijn het imi koplampen dus denk ik dat dat niet gaat. Afijn, op naar de anwb
 
Als ze ze echt nergens meer hebben, op de boot verkopen ze ze ook nog :). Maar waarschijnlijk ga je met de trein....

Gr. Paul
 

Andrew

600.000
Die afplakstickers werken niet in combinatie met lenskoplampen, daar kwam ik enkele jaren geleden achter toen ik ze thuis al probeerde te plakken, hoe je ze ook plakt, het heeft geen invloed op het lichtbeeld.

Achter de grote rubberen dop op de achterkant van de lampunit zit dat handletje dat ervoor zorgt dat het lichtbeeld naar rechts toe (in NL dus richting de berm) niet schuin omhoog loopt maar vlak blijft, waardoor in GB je de tegenliggers niet verblindt. Even voor een muurtje of garagedeur uitproberen en je ziet het effect heel duidelijk. Het lijkt me de moeite waard om te controleren of de imitatiekoplampen dat handletje ook hebben (zou raar zijn als dat niet zo is).

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
Gebruik je mijn oude koplampen Ton?

Als ik mij niet vergis hadden die gewoon dat hendeltje d:)b



gr Colin
 

tonboy

Verbannen
Heb net even uit de door met oude spullen de originele koplampen bekeken, daar zit inderdaad zo'n hendel. Nou ja, hendel, het is een stukje plaatstaal tussen de lamp en de lens dat normaal naar beneden staat en bij het omhoog schuiven een recht beeld gaat geven op de lens en dus ook het lichtbeeld. Eenvoud en degelijk uitgevoerd.
Colin, jouw koplampen had ik reeds weggegeven aan een OOPlid, maar heb waarschijnlijk dezelfde een paar maanden geleden nieuw via een ebay veiling gekocht.
Ik ga straks even controleren of hier ook dat hendeltje op zit.

Bedankt allemaal voor de tips. Scheelt me toch weer een beetje geld en moeite.
 

tonboy

Verbannen
Nou, heb binnenin de imi koplampen gekeken, geen hendel dus. Dat wordt helaas koplampafstelling naar beneden draaien dus. :'(
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
tonboy zei:
Nou, heb binnenin de imi koplampen gekeken, geen hendel dus. Dat wordt helaas koplampafstelling naar beneden draaien dus. :'(

Is het niet voldoende om gewoon voor een muur te parkeren en met tape het gedeelte te zoeken en af te plakken?
Je gaat toch niet voor 3 maanden naar Engeland opdat het gaat invreten...

Gewoon opletten welke tape je pakt..
 

tonboy

Verbannen
ik heb gelezen een commentaar van Andrew dat dat niet gaat met lenskoplampen, dus toch wel mogelijk?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan best, alleen zul je wat meer moeten afplakken. Die lens projecteert hey wat anders dan een lampunit met reflector zou doen

Als alternatief kun je ook de afbuiging wat wegdraaien met de afstelling daarvoor.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik zie het misschien té simpel, maar ik zou al eens gewoon kijken naar een muur als ik er een kartonnetje voorhield.
Dan weet je snel hoe haalbaar het is aan de buitenkant van de koplamp...

Ik heb er geen idee van, maar met de Bi-Xenon upgrade hebben we nu ook dat probleem van de ontbrekende hendeltjes, dus is zeker geen stom idee om dat eens te checken :p
 
Bovenaan