Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koprevisie of ander blok

geachte heren,

graag jullie advies, mijn omi zoals jullie misschien wel wisten bouwt wat druk op en zal dus niet lang meer duren of de koppakking de geest geeft :?
Nu kan ik een koprevisie doen en de klepsteel rubbers (verbruikt olie) vervangen of een compleet blok wissellen.
Wat is het beste naar jullie mening en wat is voor beide ongeveer de arbeidsuren? zelf ga ik het liefst voor een revisie daar mijn motor nu 164000km heeft gereden. Via Ebay kan ik een komplete set krijgen voor 163,50 incl dis+waterpomp. Zelf zou ik het wel kunnen doen, alleen distri e.d. heb ik nog nooit zelf gedaan. Hoelang kost zo'n revisie?, blok wissellen is in een dag te doen dacht ik.

Graag jullie advies.

Gr. Hessel
 
he jack,

is ook zo, maar is me ook een blok aangeboden zonder bak en aanbouwdelen voor 150 euro met 176000km op de klok, alleen niet lopend te zien.
Weet nie of ik dat moet doen.
gr hessel
 

Xedrah

Donateur 2024
De revisie van een 2.0 blok kost ongeveer 2000 tot 2500 euro. Dus onderblok en cilinderkop.

Weet je zeker dat het olieverbruik van de klepsteelrubbers komt? en niet van de zuigerveren? Als de zuigerveren nog goed zijn heb je een koprevisie nodig en die kost ongeveer 600 tot 1000 euro afhankelijk van het vervangen van kleppen en/of klepzittingen.

Genoemde bedragen zijn exclusief in en uitbouwen. Een dag is tamelijk kort voor een blokwissel, dat redt ook een garage niet.
 
@Xedrah,

ik weet niet cker dat het olie verbruik bij de klepsteel rubbers vandaan komt, dit is mij verteld dat dit vaker voorkomt bij deze blokken. Het is ook geen groot verbruik, maar vooral bij koude start komt een er grijze pluim uit de uitlaat en een verbrande olie geur. Deze verdwijnt na ongeveer 20 sec. van het draaien van de motor.
Ga ervan uit dat het alleen de cilinderkoprevisie nodig ben, maar hoe kun je uitsluiten of het onderblok nog goed is dan? Is dit ook hoorbaar?

Iemand ook ervaring met Auto Part Teile in duitsland? Deze levert set'svoor revisie e.d.

Groeten Hessel
 
hessel zei:
he jack,

is ook zo, maar is me ook een blok aangeboden zonder bak en aanbouwdelen voor 150 euro met 176000km op de klok, alleen niet lopend te zien.
Weet nie of ik dat moet doen.
gr hessel

Zou zo in eerste instantie zeggen € 150 is niet veel maar als je hem niet lopend kunt zien is het altijd een gok.

De prijzen die je geeft Davis zijn die van een garage of zelf doen???
Ik heb mijn complete blok zelf gedaan voor een €1000,-

Gr JAck
 

Xedrah

Donateur 2024
@hessel: ik denk dat je zuigerveren niet goed meer zijn, dus onderblok dient gereviseerd te worden. Waarschijnlijk pluimt ie ook stevig als je hoog in de toeren overschakelt naar een hogere versnelling. Laat iemand maar eens achter je aan rijden, die kan dat wel zien.

Je bent denk ik niet helemaal bekend met wat een revisie inhoudt, een revisie betekent niet het plaatsen van een nieuwe koppakking...

Hoe dan ook. Qua kosten raad ik je aan een ander blok compleet over te zetten. Tis een gok, maar je bent in ieder geval ongeveer 1500 minder kwijt. Dat is de gok wel waard dacht ik zo...

@Jack: dit is de prijs van een revisiebedrijf. Er zijn maar weinig garages die een motorrevisie kunnen uitvoeren. Jouw prijs gaat ook om een V6 he...
 
@david

idd een revisie niet, ik heb hoop op dat het alleen de koppakking zal zijn.
Wat betreft het pluimen, als ik hoog in toeren overschakel pluimt hij niet.
Doet het alleen bij koude start en als ik optrek na het langer wachten bij een stoplicht bijvoorbeeld, voor de rest pluimt hij niet.
Mijn schoonvader heeft onlangs achter me gereden en meldde ook dat er niets te merken is, mits ik optrek na het wachten bij een stoplicht, dan ruikt hij mijn auto en geeft een grijze pluim.

Om dit cker te zijn kan ik e.e.a. uitsluiten door het blok onder druk te laten zetten?

Misschien dan toch maar een compleet blok overzetten.??

groeten hessel
 
hessel zei:
Misschien dan toch maar een compleet blok overzetten.??


Wat misschien nóg slechter is als het blok wat je er NU in hebt zitten.... :')

Ik ben altijd vrij huiverig om blokken over te zetten, waarvan je de afkomst niet weet en die je niet lopend hebt gezien/gehoord. Als je dadelijk 1,5 dag bent aan het ombouwen, en het loopt straks nóg niet zoals je wilt, ben je gegarandeerd NIET blij. Laat staan als je het moet uitbesteden, want dan ben je je geld gewoon kwijt; omdat je zelf het blok hebt geleverd. :F
 

Xedrah

Donateur 2024
Hessel. In jouw geval zou ik het volgende doen:

Cilinderkop eraf, klepveren eruit, klepseals vervangen, onderblok en cilinderkop vetvrijmaken, nieuwe koppakking ertussen en de boel weer monteren, uiteraard met nieuwe kopbouten en evt. in- en uitlaatpakkingen die gaar zijn.

Verwacht dat het daarmee opgelost is. :f

En begin er niet aan als je nooit iets dergelijks hebt uitgevoerd. -O-
 
wat je voor de zekerheid nog kunt doen is het blok onderste boven in een bok hangen en dan oude olie op de zuigers gooien en dan een uurtje laten staan. Als dan de olie aan de andere kant eruit komt zijn je zuiger veren aan vervanging toe.vergeet ook niet om met de revisie je waterpomp en carter pan pakking te vervangen.
Voor de distributie riem zijn gereedschap sets te koop.


Gr jack
 

Xedrah

Donateur 2024
Wil je niet afvallen Jack, maar waar heb je dat vandaan? Lijkt me een nogal aparte manier van het meten van slijtage. :S

In dit geval is het niet handig, het hele blok eruit is meer werk en als ie ernaast ligt, voer je ook een revisie uit. In ieder geval is alles dan ook te demonteren en te zien en te meten.
 
@dennis: zo denk ik er ook over, want men zegt wel alles is in orde, maar cker weten doe je het niet.

@david: ik hoop ook dat het op die manier is opgelost. Maar die zuigerveren, is dat ook te meten? of ziet men dat pas als de kop eraf ligt.
Waarom vraag ik dat, dit ivm het kosten plaatje.

Vandaag even na vraag gedaan bij een garage. Rekent al 200 euri voor alleen de koppakking. exclusief de rest. Moet rekening houden met KOPrevisie op een bedrag van 2000 euro. |:( Heb je niet eens een complete Blokrevisie. Ik heb het maar bij een vraag gelaten :H

Groeten hessel
 

Xedrah

Donateur 2024
Meestal kun je genoeg zien aan de eventuele stootrand en hoonstrepen na demontage van de kop. Maar zuigerveren moeten van de zuiger afgehaald worden en daarvoor moet de zuiger uit het onderblok. Kortom de hele boel gaat uit elkaar.

Maar goed, op basis van je eerdere beschrijvingen heb ik je al een advies gegeven.

Koppakking is geen 200 euro, maar een koppakkingset wel bijna (incl BTW). Revisie zelf kan wel wat goedkoper zoals ik je schreef. Maar wellicht dat ze hier de de- en montagekosten bij in hebben gerekend ? Anders wordt je ... ehm.... opgelicht... O-)
 
Heb ik eens verteld gekregen door een man die jaren in het leger tanks en jeeps heeft onderhouden, een oude rot in het vak.
Als de olie doorloopt heb je slechte zuiger veren.

Zo heb ik het ook gedaan en deden wij het vroeger met tractor motoren ook..

Maar goed je hebt gelijk dat je dan idd het blok moet uitbouwen. Ik zou dat wel doen dat is het makkelijkste werken je kunt overal bij.

Voor een pakkingset moet je op ebay eens zoeken op schirly

<a class="postlink" href="http://stores.shop.ebay.nl/THE-GASKET-SHOP__W0QQ_sidZ167965620QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14?_trksid=p4634.c0.m14.l1513&_pgn=16" onclick="window.open(this.href);return false;">http://stores.shop.ebay.nl/THE-GASKET-S ... 13&_pgn=16</a>

Halverwege staat de vauxhall astra calibra ecotech 2.0 16v volgens mij is dat de juiste.
 
he mannen,

bedankt voor de adviezen en tip's, zodra we hier mee aan de gang gaan laatik het weten en met foto's.

gr hessel
 
beste mannen,

het voorgaande verhaal gaat niet meer op, ben bij de garage geweest om e.e.a. uit te sluiten.
Het is een bedrijf die onze bedrijfsauto's ook doet, deze laatst e.e.a uitgelegd en afgelopen zaterdag er langs gereden om cker te weten of het de koppakking was.
Deze heeft het systeem onder druk gezet en wat blijkt, heeft geen lekke kop. Na enig zoekwerk waarom hij een beetje druk op bouwt is waarschijnlijk mijn radiateur, advies zijn kant systeem spoelen.
En waarom hij bij koude start niet lekker aan hoort is omdat mijn uitlaat spruitstuk lekt, dus deze nog gaan vervangen, hij meld dan ook dat er een kans is dat de pluim die eruit komt hierdoor komt ivm het ontsnappen van de uitlaatgassen voor het spruitstuk, waardoor de lamdasensor verkeerde metingen meet. IS DIT JUIST?
Hij heeft hem verder bekeken en kon verder niets vinden.


Gr Hessel
 
Bovenaan