Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koude start bij warm weer

renepaul

Donateur 2024
Heren.

Nu dat het zo achtelijk warm is, heeft mijn omi wat moeite om 's ochtends op gang te komen.
Dit gebeurd dus alleen als de motor koud is, bij een warme herstart loopt hij normaal.
Het is net of hij op 3 poten loopt (jaja ik weet het , ik heb er maar 4!!).

Dit geeft een behoorlijk onrustig lopen van de motor, (net niet afslaan).
Echter, binnen een minuut loopt hij weer normaal, moet dan wel een beetje gas bijgeven.
Het is voor het eerst dat ik dit nu heb met de omi.

Ik heb visueel alle slangen nagelopen, en kan niks geks vinden.
Hebben de techneuten hier nog ideeen wat ik kan controleren?
 

Andrew

600.000
Heel af en toe heeft mijn Omega dat ook, opvallend meestal als de dag ervoor een langere rit is geweest (dus geen relatie met de omgevingstemperatuur). Ik noem dat altijd gekscherend "een kromme Volt" in de ontsteking, ik zet de motor dan altijd uit en start opnieuw waarna de motor weer gewoon op 4 poten loopt. Tja, een Omega stelt je soms voor raadselen, ik heb er verder nimmer naar gezocht (is toch onvindbaar).

Andrew
 

Joep

Verbannen
Heel af en toe wil mijne ook niet in 1x starten, 2e poging doet ze het gelijk! Als het 1x in de 2 maanden is dan is het veel, maar wel vaak na een lange rit zoals Andrew ook al aangeeft. Zit m dus in de 2.2 motoren lijkt het.
 

renepaul

Donateur 2024
Ralph zei:
kijk eens naar de koelvloeistoftemperatuursensor (ECU).


Goede tip, ik zal er waarschijnlijk niets aan kunnen zien.

Maar uitwisselen met een spare kan ik altijd laten doen.
En kijken wat er gebeurd.
 

renepaul

Donateur 2024
Zodra ik de sensor gewisseld heb, zal ik de ervaring hier posten.<br /><br />-- 21 jun 2013 22:26 --<br /><br />
carenbar zei:
Weer een rede meer om een 6 te kopen _O-

Ook met de 6 zijn er genoeg problemen hoor.

Het blijven Omega's hè?
 
R

Ralph

Gast
met een 6 problemen? _O- laat je eigen opnemen 7(8)7

probleem 1: kleppendeksels
probleem 2:
...........
...........
probleem 101: warmtewisselaar

*O*
 
Rij al bijna 7 jaar in mijn huidige 6 cilinder en geen 2 centen pijn, blijft een superfijne wagen om in te rijden, en uiterlijk blijft ie verschrikkelijk mooi, blijf hem veel poetsen, dat dan weer wel ha ha :)

Gr hugo
 

Andrew

600.000
We drijven wat "off-topic", maar goed.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, ingegeven door ieders eigen motieven. Natuurlijk heeft een L4 zo zijn kwaaltjes, maar iedereen hier weet dat een V6 (en ook de L6 diesel) hier zeker niet voor onderdoen. En dan is het bij een L4 gemiddeld wat beter behapbaar qua reparatieomvang en zeker qua kosten (en dat nog los van de vaste en variabele kosten).

Andrew
 

renepaul

Donateur 2024
Vandaag eindelijk eens de sensor laten vervangen door de VOD.
Moest ook een ander kabeltje bij omdat de aansluiting van de nieuwe sensor weer eens veranderd was.
Kan nog geen ervaringen neerzetten hier, maar zal het zeker doen.
 

renepaul

Donateur 2024
Na een maandje met de nieuwe sensor rond gereden te hebben, moet ik toch constateren dat er geen verbetering is.

Iemand nog andere suggestie's?
 
Bovenaan