Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

krassen interieur

Goedendag allemaal,

Ik zal me vanavond eerst even netjes aan jullie voorstellen!!!

Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een omega 2.2 16v van het jaar 2000 , boekjes erbij alle beurten gehad enz enz , foto's e.d volgen snel.

1 korte vraag heb ik nu al !!! In de auto zijn diverse kunstof delen "gekrast" , mijn vraag kan ik hier wat aan doen ( poetsen, boenen uhhh)

Het gaat metname om de deurgrepen , e.d. en waar de ruitbediening zit jullie weten waarschijnlijk wat ik bedoel , het lijkt wel of het materiaal zacht is ( vrouwlief dacht aan vuiligheid en krabde met haar nagel en het werd nog erger !!! Help!!! stop riep ik, nu ga direkt een vraag stellen op het forum,

Dus mijn vraag : hoe maken jullie dit schoon , zuiver en krasvrij ???

Alvast bedankt voor de reactie's
 
Jha, 't materiaal waar dat van gemaakt is is gewoon dieptriest :'( Soort rubberlaagje over hard plastic, als dat netjes opgelost/hersteld kan worden word ik heul blij!
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Suus,
Tsjaa het is idd een rot gezicht en irritant die kale deurgrepen.
Het was bij mij ook een punt van irritatie en heb deze dus vervangen.
Kosten waren destijds die de VOD €95,00 (een berg geld) maar misschien bij
Eef & Huub
Is er mogelijkheid voor wat korting.
 
Ik wil hier toch nog even op doorborduren, is er iemand die geprobeerd heeft om dit te reinigen en over te spuiten? De lijst om de radio heen is ook erg beschadigd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Overspuiten heb ik links en rechts wel voorbij zien komen, maar voor de deurgrepen lijkt me dat geen mooie oplossing.

Ik heb het destijds met APC (All Purpose Cleaner, een sterke ontvetter) de bekraste coating een deels weggepoetst, zodat de onderlaag zichbaar wordt. Die een beetje oppoetsen en je hebt mooi gilmmend kunststof.

Hier is de discussie destijds wat verder gevorderd: Klik

Daarbij bleek Dasty ook een bruikbaar alternatief voor APC.

Of je met het eindresultaat tevreden bent moet je zelf beoordelen. Voor mij was het een redelijke tussenoplossing. Ik heb inmiddels alle paneeltjes, bakjes en greepjes nieuw besteld..
 
leuk om al die ervaringen terug te lezen. ik ga eerst voor het verwijderen van de rubberlaag en dan overspuiten
bij slecht resultaat bestel ik alsnog nieuwe onderdelen.
vraag me alleen af hoe ik die lijst om de radio heen los moet krijgen.
zag onderin met het werk aan de asbak wel twee bevestigingspunten hoe komt ie bovenin los??
 
Is het een idee om de verschillende paneeltje te beplakken met plakfolie? Ik zag vandaag in de bouwmarkt een rolletje donkerhout kleur voor 5,95
Het mooist is hetzelfde notenhoutpatroon maar dat ben ik nog nergens tegengekomen.. Denken jullie dat dit wat zou kunnen worden?
 

yoyo

The UK brothers
mmmm ik weet niet of dat wel zo mooi is, je kan ook op ebay kijken voor komplete setjes.
Zelfs op de sloop kom je ze tegenwoordig ook al tegen.
 

Colinh

Donateur 2023
Taqs zei:
Is het een idee om de verschillende paneeltje te beplakken met plakfolie? Ik zag vandaag in de bouwmarkt een rolletje donkerhout kleur voor 5,95
Het mooist is hetzelfde notenhoutpatroon maar dat ben ik nog nergens tegengekomen.. Denken jullie dat dit wat zou kunnen worden?


Voor die 6 euro kan je het altijd proberen ;)




Gr Colin
 
Bovenaan