Hierbij de uitleg voor het vervangen van diverse sensoren van bij een V6. (zal binnenkort ook proberen de foto’s voor de 2.0 en 2.2 te doen).
De Krukas sensor zit onder aan de motor aan het koppelingshuis naast de olie filter en zit gelokaliseerd aan de bestuurders zijde.
De nokkenas sensor is gelokaliseerd op de vierde nokkenas (Dat is aan de bestuurders zijde)net achter de distributie kap.
Klopsensor bank 1-3-5
Gele cirkel is de stekker van de klopsensor van bank 1-3-5
Klopsensor van bank 2-4-6 zit naast de krukas sensor in de blauwe cirkel
Vervolgens gaan we de olie druk en peil sensor bekijken.
In de onderste carterpan zit de oliepeil sensor. Deze geeft een melding van een te laag olie peil. Het is vaak zo dat deze sensor stuk gaat. Deze is niet te repareren maar moet vervangen worden. De stekker is gemonteerd in het bovenste carter deel. In de blauwe cirkel.
De olie druk sensor zit aan de voor zijde van het blok. Naast de krukas poelie.
De dismodule is geplaatst achter cilinder ank 2-4-6
De vaak besproken drie weg klep is geplaatst achte cilinderbank 1-3-5
Wat ook een vaak voorkomend probleem is, is de carter ventilatie dit komt bij een V6 minder vaak voor dan bij een 4 cilinder. Het slangetje ernaar toe kan wel verstopt raken.
Deze zit aangesloten achter op de inlaat plenum. Een van de twee middelste.
Als laatste hebben we nog de vaak besproken EGR klep. Deze zit bij 4 cilinder motoren achter op het blok en bij de V6 aan de bijrijders kant. In de blauwe cirkel
Als er nog leden zijn die meer foto’s hebben of meer info willen kunnen dit altijd doorgeven.
De auteur is niet aansprakelijk voor eender welke schade dan ook.
Gr Jack
De Krukas sensor zit onder aan de motor aan het koppelingshuis naast de olie filter en zit gelokaliseerd aan de bestuurders zijde.
De nokkenas sensor is gelokaliseerd op de vierde nokkenas (Dat is aan de bestuurders zijde)net achter de distributie kap.
Klopsensor bank 1-3-5
Gele cirkel is de stekker van de klopsensor van bank 1-3-5
Klopsensor van bank 2-4-6 zit naast de krukas sensor in de blauwe cirkel
Vervolgens gaan we de olie druk en peil sensor bekijken.
In de onderste carterpan zit de oliepeil sensor. Deze geeft een melding van een te laag olie peil. Het is vaak zo dat deze sensor stuk gaat. Deze is niet te repareren maar moet vervangen worden. De stekker is gemonteerd in het bovenste carter deel. In de blauwe cirkel.
De olie druk sensor zit aan de voor zijde van het blok. Naast de krukas poelie.
De dismodule is geplaatst achter cilinder ank 2-4-6
De vaak besproken drie weg klep is geplaatst achte cilinderbank 1-3-5
Wat ook een vaak voorkomend probleem is, is de carter ventilatie dit komt bij een V6 minder vaak voor dan bij een 4 cilinder. Het slangetje ernaar toe kan wel verstopt raken.
Deze zit aangesloten achter op de inlaat plenum. Een van de twee middelste.
Als laatste hebben we nog de vaak besproken EGR klep. Deze zit bij 4 cilinder motoren achter op het blok en bij de V6 aan de bijrijders kant. In de blauwe cirkel
Als er nog leden zijn die meer foto’s hebben of meer info willen kunnen dit altijd doorgeven.
De auteur is niet aansprakelijk voor eender welke schade dan ook.
Gr Jack