Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Krukassensor kapot?

Sta ik voor het stoplicht te wachten stopt de omega ermee en wil niet meer aanslaan. Na een half uurtje gewacht te hebben start hij gewoon weer maar na even een paar keer gas geven valt hij weer uit en start weer niet meer.
ANWB erbij en de omega start weer gewoon maar na een minuut of tien stationair draaien valt hij weer uit en start niet.
Geen vonk op alle 6 de bougies. Tijdens het starten blijft de toerenteller stil en danst niet op of neer waardoor de man van de ANWB concludeerde dat de krukassensor kapot is. Wat is julie mening? En is die sensor makkelijk te vervangen?
Gr. Willem
 
Yep, je krukassensor is aan het overlijden, had ik ook aan het begin van het jaar, in de garage rond de 300 eu, zou Ralph :) contacten als ik jou was.

Gr Hugo
 
Met de krukas sensor meteen de nokkenas sensor vervangen.

Sensor is wel goed te vervangen maar de kabel en de stekker zitten op een lastige plek.

Plaats van de sensor (niet die in de roder cirkel maar net onder het olie filter bij die leidingen). De kabel in het zilver loopt achter het blok omhoog om vervolgens aan de achterkant ergens onder de kabel goot aangesloten te zitten.
DSC03399-1.jpg


Stekker linkse

DSC03495.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad de krukassensor.
Wel vervangen voor originele onderdelen en vooral geen imitatie nemen.
Let op want er zijn verschillende uitvoeringen wat betreft de aansluitstekker.
Krukassensor iets van €90 ex
Nokkenassensor iets van €125 ex
 
Bedankt voor jullie snelle reactie en uitleg. Morgen maar gelijk even langs de dealer om er 1 te halen.
Gr. Willem
 

yoyo

The UK brothers
Willem je kan dan het beste langs EEF&HUUB gaan daar kan je gemiddeld zo'n 20-25% korting krijgen als je even
Laat weten dat je via het OOP komt (scheelt toch een berg geld)

Succes.
 
Hoi Aart bedankt voor de tip, ga er morgen naartoe om hem te bestellen.
Zag je vrijdag nog rijden op De tijmweg in Hoogvliet en even later ging je mij voorbij in Spijkenisse toen ik voor het stoplicht stond te wachten.
Gr. Willem
 

yoyo

The UK brothers
Toen was ik op weg naar de VOD met een kapotte bobinebrug soms op twee dan weer op drie poten lopen, nu staat ze in de
plaats rust en wacht ik op een nieuwe brug.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mocht je er een heel snel een willen hebben dan heb ik hier nog een nieuwe liggen.
 
Net begonnen met het vervangen van de krukassensor opzich redelijk te doen maar hoe krijg ik in vredes naam die kabel achter die olie leidingen. Moet ik alles losmaken, uitlaat en leidingen of is er een andere manier. Doortrekken met het oude kabeltje ging niet. Gr. Willem
 
Je moet idd een deel uitbouwen wil je de kabel op de originele plaats leggen. Maar goed het is opgelost en je kunt weer van je omega genieten.
 
Liever leg ik de kabel zoals hij origineel hoort.
Dus ik denk dat ik het binnenkort toch ga veranderen.
Nu lag ik voor de deur op straat te etteren omdat ik niet de gok wilde nemen om naar m'n garage te rijden en onderweg stil te staan.
In m'n garage heb ik alles bij de hand op een brug na dan maar ja ik lig daar in ieder geval droog en warm.
Dan haal ik de voorpijp wel los en de leidingen zodat ik er beter bij kan.

Gr. Willem
 
Het is gepriegel maar gaat. Het is met uitgebouwd blok nog lastig de kabel russen de leiding en het blok te krijgen.
Ik heb na vervanging van deze sensor een half jaar na revisie van mijn blok de kabel met ty-raps aan de olie leding vast gemaakt.
 
Bovenaan