Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Laat ik mij ook even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi!

Ik ben Jeroen, 31, woonachtig in Groningen en in het bezit van een mooie donkerblauwe Omega B2 2.5TD station uit 2000 met o zo foute maar best wel mooie licht-lederen bekleding 8)


Leuk dat er eindelijk een community is voor Omega liefhebbers! En ik ben daar absoluut een van.
In 2002 kocht ik mijn eerste Omega: een beige-kleurige sedan uit 1996, met een 2.5DT motor. Daar tot 2008 in gereden. Het onderhoud en reparaties heb ik zoveel mogelijk zelf gedaan in die jaren.. maar aan het eind moest hij toch maar weg: voor de APK moest er teveel gebeuren.. en daarbij zat er al flink wat roest omheen. Erg jammer.. maar wel 4 ton op de teller gezet! Toen een poosje in een vectra (geerfd van mijn pa) gereden.. maar dat was toch wel spartaans rijden vergeleken met die machtige Omega. Zeker omdat de vectra nog eens een sportuitvoering was met stugge vering etc.. prima voor op het circuit.. maar niet voor de lange ritten.

En begin dit jaar heb ik dit beestje uit 2000 op de kop getikt :)

Ik heb een aantal lange ritten naar Duitsland voor de boeg deze zomer.. daarom wilde ik graag wat comfort.. en dat zit hier zeker wel in: bose geluid, stoelverwarming, cruise control, en een wereld aan ruimte!

Ik vind normaalgesproken de sedan uitvoering een stuk mooier dan de caravan.. maar heb in dit geval toch voor de caravan gekozen puur vanwege de ruimte. En ik kan er met de achterank neergeklapt languit in liggen! Geen tent meer nodig komende zomer :)

Verder is deze ook weer voorzien van de voor mij vertrouwede 2.5 turbodiesel. Dit blok is niet stuk te krijgen!
Er zit wel een lelijke deuk in de voorbumper. Ik probeerde de bumper af te nemen vandaag, maar de schroeven zitten compleet vastgeroest, en heb er al 2 torx bitjes op stukgedraaid. Van de week maar even nieuwe schroeven halen en deze uitboren denk ik..

Hieronder nog een paar fotootjes. Helaas alleen nog maar van mn telefoon.. maar het geeft wel een indruk denk ik :)

Groetjs,
- Jeroen
2n15i7l.jpg
2hwny8w.jpg
4pe09.jpg


En nog even een foto die ik snel kon vinden van mn eerste omega:
2vctd9z.jpg
 
Hallo Jeroen,

welkom in ons midden.
Een verwende Omega rijder, ik zie het zo (en haal het uit jouw bewoordingen :P)
Niets om je voor te schamen. Het is natuurlijk gewoon zo... :Y
De beige lederen bekleding, vind ik, overigens NIETS fout aan hoor... (heb het zelf ook gehad ;)) Erg mooi. De kunst is om het zo mooi te houden.
Ik hoop dat je veel plezier hier zult vinden in de verhalen, "how to's..." en foto's. Bedankt voor het plaatsen van jouw foto's :)

:w Ruud
 
Hallo Jeroen,

Welkom. Mooie Omega en ik vind die binnenbekleding er goed bij passen.

Verder is het ook wel mijn stijl van autorijden; niet te snel wisselen van auto maar defecten repareren en dan proberen zo lang mogelijk door te rijden en de auto pas wegdoen als het echt niet meer gaat.

Veel plezier nog met je Omega en hier op het OOP.

Groet,

Walter
 
Welkom op het forum. :w

De foutste bekleding ?? Ik vind dat beige leder zowat het geilste wat er bestaat maar smaken verschillen hé. :)
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Jeroen,

Hartelijk welkom op het OOP!
Ik hoop dat je je bij thuis gaat voelen en hier ook een hoop info vandaan kan halen/geven.

Mooie Omega en over bekleding gesproken .....(dat is al gezegd) het is allemaal zeer persoonlijk.
En idd zonde van die deuk, maar daar ben je al mee bezig vertelde je.....hou ons op de hoogte. :w
 
Hey! bedankt voor de leuke reacties :7

yoyo zei:
Mooie Omega en over bekleding gesproken .....(dat is al gezegd) het is allemaal zeer persoonlijk.

Ik heb wel wat teweeg gebracht met mijn opmerking heh :)
Misschien kwam het niet helemaal zo over maar ik zelf ben er heel blij mee! Het past heel goed in het interieur en ik zie het ook liever dan zwart leer..
Maar er ligt nou eenmaal een associatie met deze bekleding en pooierbakken :) En die opmerking kreeg ik dan ook regelmatig vanuit mijn directe omgeving naar mijn hoofd geslingerd.. achja hoort erbij B-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan