Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Lekkage vanuit midden tunnel zijkant aan bijrijderszijde

Wie heeft enig idee waar dit vandaan komt? er komt nm water uit de zijkant van de middentunnel druipen thv de versnellings handle ongeveer.lekt er water vanuit de zijkant op de vloerbedekking,duid dit op een verstopte afvoer van de airco? of waar moet ik op gaan letten,advies is zeer welkom aangezien ik niet precies weet te gaan zoeken.

Gr Henk
 
even kijken of de afvoer niet verstopt zit aan de pasagierszijde. Die wil nog wel eens blad vangen en dan verstopt raken.

Er loopt een afvoertje uit de ruimte van onder het interieurfilter naar de rechter wielkast. Wel optijd schoonmaken ;) Ik heb al een keer 5cm water in de auto gehad aan de pasagierszijde na een regenbuitje..... Wel leuk om de navicomputer die ik toen onder de pasagiersstoel had liggen onder water licht te zien geven... Maar niet echt praktisch :p
 
Goede morgen Henk.

Ben toevallig thuis. ik kan even bij je langs komen om te kijken bij je interieur filter. Woon zelf ook in ede,

Hoor het wel.

Groet,

Martijn
 
In het ergste geval is het inderdaad de kachelradiator zoals Jack zegt. Dan zou je koelvloeistofpeil moeten zakken.
En anders iets mis met de condensafvoer van de airco.
 
Hallo Jack
Ik denk idd dat je gelijk hebt ivm de airco afvoer verstopt,mn koelvloeistofpeil zakt niet water is condence water en helder en reukloos dus moet denk de brug op met mn Omega want dr zal daar ergens een piipje moeten zitten/hangen wat verstopt is?

Gr Henk]
 
jack-omegax3.0xe zei:
Die zit net aan het begin van de cardan tunnel aan de bijrijders kant.

Gr jack

Er zijn twee afvoertjes. Aan elke kant van de middentunnel één.

Is eigenlijk redelijk simpel bij te raken. De middentunnel verwijderen en je kan erbij.
Ik heb de originele afvoerpijpjes aan beide zijden verwijderd (tis eigenlijk een dom systeem, een pijpje dat van de kachelradiator komt en dan overgaat in een soort trechterje dat op zijn beurt door de middentunnel gaat)
Wij hebben het als volgt opgelost.

mini-002.jpg
 
Jack bedankt nogmaals:
Probleem is echter niet opgelost dmv doorspuiten van de outlet naast de versnellingbak onder de Omega.
Hij blijft nm lekken, duidt dit op een verstopte kachel?moet ik de middentunnel demonteren en de kachel lekkage daar zoeken?
Ik weet niet precies dit op te lossen wat nou te gaan aanpakken,enige suggesties zijn mij welkom.

Bedankt alvast Groeten Henk<br /><br />-- 24 aug 2011 09:31 --<br /><br />Mannen sorry ik was te vlug met reageren en zie dat Michel een foto heeft geplaatst en een mooie oplossing heeft verstuurd dmv een simpele slang direct aan de outlet van de kachelmond te monteren,waarvoor mijn dank,ik zal het op deze manier aanpakken, zal wel een gezoek zijn hoe te beginnen want heb bij deze omega nog nooit de midden console gedemonteerd.
Ik zal een start maken met rondom de aut pook de zaak lost te maken dan kom ik de schroeven wel tegen neem ik aan?
Of volgens deze volgorde?
1 midden stuk rondom vers pook loswippen
2 rondom de hanrem de plaatjes eraf wippen waaaronder de schroven zitten?
3 het daschbord rondom de radio loswippen?
4 de midden console eruit schroeven enz?

Gr Henk
 
Beginnen van achter uit met de armsteun en bak. En vandaaruit naar voren alles loshalen.

Gr jack<br /><br />-- 24 aug 2011 13:06 --<br /><br />
Martijn Stakenburg zei:
Ben je met alles zo snel jack ?????????????????????????????????????

Tsja als ik je vertel dat tussen de oudste en jongste maar 10,5 maand zit heb ik dan genoeg gezegd.

Gr jack
 
Thanks jack hier is het me duidelijk, ik begrijp dus dat er 2 pijpjes langs beide zijden naar beneden lopen, dus zal ze direct aansluiten op de afvoeren zonder gootje.

Gr Henk
 
Inderdaad 2 pijpjes. De foto is van de bestuurderszijde. Aan de andere kant is het net hetzelfde.
Om de middentunnel te demonteren moet je gelukkig niet aan de radio zijn.
Zoals Jack zegt. Rustig aan vanachter beginnen en naar voor werken. het wijst zichzelf uit en het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
Tip: Indien het niet direkt loskomt dan haakt het ergens achter, dus wrikken en wriemelen met behoud.
Succes.
 
Bovenaan