Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lekkende rechtsachter schokbreker

Ik zag vandaag dat er rechtsonder de auto een plekje lag en het bleek van de schokbreker te zijn, wie heeft hier ervaring mee, en moet die nou snel vervangen worden, en zo ja heeft iemand die nog liggen voor een3.2 station
 

Vega

Medewerker
Administrator
Heb er ervaring mee is mij ook overkomen.
Je moet er niet te lang mee wachten met vervangen, het weggedrag met een lekke schokdemper is niet zo best.

Heb je niveauregeling?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee is niet standaard, wordt eigenlijk alleen standaard toegepast als er af fabriek een trekhaak onder zit.

Koop nieuwe schokdempers, 2e hands zijn ze er niet, ze zijn niet goedkoop

Of hier op eBay
<a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/GM-Stosdampfer-Niveauregulierung-Opel-Omega-b-Caravan-NEU-Niveaudampfer-Dampfer-/190594484128?pt=DE_Autoteile&hash=item2c605107a0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.de/itm/GM-Stosdampfer-N ... 2c605107a0</a>
 
Vega zei:
Nee is niet standaard, wordt eigenlijk alleen standaard toegepast als er af fabriek een trekhaak onder zit.


Ben ik het ook niet mee eens, heb er meerdere gezien met een fabrieks-af haak, en deze hadden geen niveau regeling.
Andere kant heb ik er ook zat gezien (waaronder die van mij) die geen haak hebben, maar wel niveau regeling.

Ik zie er geen patroon in.......


Groetjes

Lars
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
ik dacht dat de 6cyl. het standaard kregen vanaf 2002 ofzo... hoewel mijn vorige limousine dan ook weer uit de boot viel :S
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik heb er nog wel een paar schokdempers liggen van zowel station als sedanwil er €100 voor hebben
heb een stuk of 10 mv6 gesloopt zowel sedan of station en die hadden allemaal nivo regeling,
ook mijn 2.6 executive sedan [zonder trekhaak]van 2001 en mijn 3.0 station sport [met trekhaak]van 2000 heeft het

gr berry
 
opel_omega_steinmetz zei:
Vega zei:
Nee is niet standaard, wordt eigenlijk alleen standaard toegepast als er af fabriek een trekhaak onder zit.


Ben ik het ook niet mee eens, heb er meerdere gezien met een fabrieks-af haak, en deze hadden geen niveau regeling.
Andere kant heb ik er ook zat gezien (waaronder die van mij) die geen haak hebben, maar wel niveau regeling.

Ik zie er geen patroon in.......


Groetjes

Lars


Het was altijd te bestellen als optie ! dus er zijn vast mensen geweest die deze optie hadden aangekruist al hadden ze geen trekhaak.
Bij de luxere uitvoeringen was niveauregeling bij een af fabriek trekhaak standaard ! bij een GL met af fabriek trekhaak zat deze dus niet :)




Groet,
Sjors
 
heb het even nagekeken op de folder en o de 3.2 exe is het altijd standaard met of zonder trekhaak, op de comfort en elegance was het te bestellen voor ongeveer 1300,00 euro en op de sport is het niet leverbaar ivm verlaagd onderstel.
gr, jacques
 
jacques zei:
heb het even nagekeken op de folder en o de 3.2 exe is het altijd standaard met of zonder trekhaak, op de comfort en elegance was het te bestellen voor ongeveer 1300,00 euro en op de sport is het niet leverbaar ivm verlaagd onderstel.
gr, jacques


Ook weer per land verschillend Jacques !

Om maar een voorbeeld te noemen, Niels heeft een 3.2 Executive Edition van 2003 met werkelijk bekant alle opties (op een trekhaak na) dus geen niveauregeling.. afkomstig uit Duitsland.

Dat heeft hij er naderhand opgebouwd ;)
 
Sjors,
Dat zou kunnen dat het in ieder land verschillend maar hier is het in ieder geval standaard, is wel gek dat het in Duitsland niet standaard is want die duitsers nemen altijd de duurste en meest complete, wat voor merk dan ook
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jacques zei:
... want die duitsers nemen altijd de duurste en meest complete, wat voor merk dan ook
hmm, ben ik het ook niet mee eens :P
ik ben bijna geen omega's met DWA tegengekomen in DL... 8)7

Hoe is het met de schokbreker?
 
Moet nog contact opnemen met Berry die zou een paar setjes hebben liggen, ik wilde vandaag even kijken maar toen ik het wiel er wilde afhalen schoot de slotbout over de moer heen en nu is de slotbout beschadigd en krijg ik de moer er niet af, heb ik de opel gebeld omdat het een origineel deel is krijg je dus geen nieuwe wielslot dus zouden ze deze moeten uitboren en dan 4 nieuwe slotbouten kopen, nu hoop ik dat het met een slagmoersleutel wel nog gaat maar dat is nog niet geprobeerd, of heeft iemand nog een andere oplossing
 
Koop ze gewoon nieuw. Je moet die zooi niet 2e hands monteren, bepaalde dingen moet je in mijn ogen gewoon nieuw monteren :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
^^ Eensch is met :Y

Daarbij zijn ze niet van een prijskaartje voorzien dat het nut heeft naar een 2e hands setje te zoeken.
 
EBay, nieuw en OEM

<a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/GM-Stosdampfer-Niveauregulierung-Opel-Omega-b-Caravan-NEU-Niveaudampfer-Dampfer-/190594484128?pt=DE_Autoteile&hash=item2c605107a0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.de/itm/GM-Stosdampfer-N ... 2c605107a0</a>
 
Bovenaan