Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

loopt op 3 cilinders

renepaul

Donateur 2024
Bij nadere inspectie toch olie in cilinder 1, niet heel veel, maar wel een natte pit
Klepdeksel verwijderd om beter te zoeken naar eventuele problemen.
Niks bijzonders ontdekt.
 
Die vloeibare pakking hoeft daar niet te zitten. Rij al jaren met alleen de pakking zonder lekkages. Pakking èn vloeibare pakking is dubbel op, dat doen ze alleen bij VAG. Na loop van tijd droogt het rubber gewoon op en dan moet het vervangen worden. Kleine opening is genoeg om olie langs te laten lekken.
 

renepaul

Donateur 2024
Eerste foto is de boegie van cilinder 1.
Tweede van een enigszins verstopte carterventilatie buis |:( |:( |:(
Derde foto de inhoud van de buis.
 

renepaul

Donateur 2024
Is er hier een goede tip om het kleppendeksel te reinigen?
Heb er al perslucht opgezet, maar ik voel niet echt veel lucht erdoorheen gaan.
Wellicht door de kleine tule die een beetje knijpt?
Zo van 8 bar naar 1 bar?
 
Ik gebruik altijd remmenreiniger, maar als de boel vastgekoekt zit, werkt dat misschien maar matig. Zou ik in ieder geval mee beginnen. Als het nooit eerder schoongemaakt is, kun je prima een bus of 3 achter de hand houden, die jaag je er makkelijk doorheen.


Als deze helemaal dicht zit: een nacht in een bak diesel leggen en daarna met remmenreiniger schoonmaken. Ultrasoon reinigen kan ook, maar dan moet je een vrij grote bak hebben.
 

Xedrah

Donateur 2024
Goed bezig! Komt weer helemaal goed. Soms is het even balen wat je tegenkomt, maar met een beetje doorzettingsvermogen vaak ook veel voldoening!
 
Bovenaan